Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Tylko, że w modelu 104 zamek był montowany do blachy poszycia drzwi, a nie tak jak w 105 w klamkę.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Bo 105tka ma zamki itd z Fiata 125p
motomania na luzie
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Jak już jesteśmy w temacie zamków - jaki proponujecie patent wyciszenia mechanizmu bolca blokującego zamek (od strony kierowcy)? Tłucze się to jak nieszczęście.

Ps. Przypominam się w kwestii nieszczęsnego 3 biegu. Jakieś piwko skazówki?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

czeresss pisze:
Ps. Przypominam się w kwestii nieszczęsnego 3 biegu. Jakieś piwko skazówki?
W celu dowiedzenia się gdzie leży problem,
wewnątrz skrzyni biegów czy w regulacji mechanizmu zewnętrznego,
proponuję prze regulować zewnętrzny mechanizm biegów w taki sposób , by priorytet miał 3-ci bieg a nie 4-ty. To znaczy byś czuł przy włączaniu że wodzik ciągnie do oporu dźwignię przy skrzyni w położeniu 3.
(zwracam uwagę iż przy niewłaściwej regulacji wodzik poziomy może być blokowany przez wodzik pionowy) i tu może być ew problem.

ew. inna opcja zdemontuj na czas próby cięgno zewnętrznego mechanizmu biegów i ręcznie wbij 3 i zrób próbę drogową na samym 3 biegu. Wiem wysoki bieg. I biedne sprzęgło.
Ale z doświadczenia wiem że Syrena da radę.

Swego czasu w 2007r powrót z Europejskiego Rajdu Syren i Warszaw z Paryża , jedna Syrena 105 miała zblokowaną skrzynie na 3 biegu i dała radę powrócić do domu ponad 1000km.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Podejrzewam, że problem nie leży w kwestii regulacji cięgien, bo jak już wspomniałem przeprowadziłem kulka regulacji (skracanie cięgna poziomego) aż do minimum. Wówczas był duży problem z 2 i 4, a wstecznego w ogóle nie można było zapiąć.
W takim ustawieniu 3 trzymała nieco lepiej, ale i tak wyskakiwała.
Obstawiam wybierak (podtarty) lub słaba sprężyna zatrzasku śryta.
Wewnątrz jest raczej ok, bo przy remoncie nie zauważyłem żadnych oznak zużycia trybów, synchronizatorów. Wymieniłem jedynie kamienie, które były mocno wytarte (i oczywiście łożyska).
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

czeresss pisze:Podejrzewam, że problem nie leży w kwestii regulacji cięgien, bo jak już wspomniałem przeprowadziłem kulka regulacji (skracanie cięgna poziomego) aż do minimum. Wówczas był duży problem z 2 i 4, a wstecznego w ogóle nie można było zapiąć.
W takim ustawieniu 3 trzymała nieco lepiej, ale i tak wyskakiwała.
Obstawiam wybierak (podtarty) lub słaba sprężyna zatrzasku śryta.
Wewnątrz jest raczej ok, bo przy remoncie nie zauważyłem żadnych oznak zużycia trybów, synchronizatorów. Wymieniłem jedynie kamienie, które były mocno wytarte (i oczywiście łożyska).
W takim razie czeka Cię rozrywka wyciągania skrzyni biegów.

Chyba że ....

Jeśli masz inną skrzynię, lub luzem klapkę z wybierakiem , spróbuj wymienić tylko ten element na samochodzie. Zrobić próbę i będziesz wiedział czy na trybach problem czy z mechanizmem wybieraków.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

PYJTERSON pisze: W takim razie czeka Cię rozrywka wyciągania skrzyni biegów.

Chyba że ....

Jeśli masz inną skrzynię, lub luzem klapkę z wybierakiem , spróbuj wymienić tylko ten element na samochodzie. Zrobić próbę i będziesz wiedział czy na trybach problem czy z mechanizmem wybieraków.
No właśnie intensywnie rozglądam się za pokrywą co by można było próbę zrobić.
Ale nawet jeśli problem jest głębiej, to na pewno nie będę teraz wyciągał skrzyni, bo auto jeszcze dobrze nie skończone i nie zarejestrowane. Najpierw chce skończyć na 100%, a jeśli będzie konieczność wyjęcia skrzyni, to dopiero po sezonie.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Klapką z wybierakiem od luksa mogę poratować. Wstecznej czasem wylatał, ale reszta trzymała dobrze
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

A gdyby to był wodzik, to nie powinno być problemu zarówno na 3 jak i 4? Chyba, że byłby podtarty z jednej strony.

[ Dodano: 2018-04-10, 19:34 ]
Wymieniłem odblaski.

[ Dodano: 2018-04-14, 22:25 ]
Wczoraj doszły nowe poduszki od Mariusza.
Dziś już założone i po próbach drogowych.
Jestem bardzo zadowolony z efektu. Jest bez porównania ciszej. Silnik ładnie na nich pływa.

[ Dodano: 2018-04-15, 20:57 ]
Czy ktoś z kolegów mógłby podać jaka jest rezystancja sprawnego czynnika temperatury??

[ Dodano: 2018-04-22, 10:15 ]
Halo! Cóż to - nie ma nikt "luźno" czujnika i multimetru na wyposażeniu garażu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
doomelek-22
-#Junior
-#Junior
Posty: 140
Rejestracja: 2011-06-08, 20:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: doomelek-22 »

Witam.Czujnik który obecnie jeździ w mojej - przy temperaturze 17 stopni ma 9Ω , a drugi dla porównania też wkręcony w silnik i 17° 10Ω .
Ten co jeździ w syrenie , pokazuje temperaturę raczej prawidłowo - robiłem pomiar pirometrem.
Syrena 105 ' 76
Syrena R20 ' 77
Polonez '89
Polonez '98
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

doomelek-22 pisze:Witam.Czujnik który obecnie jeździ w mojej - przy temperaturze 17 stopni ma 9Ω , a drugi dla porównania też wkręcony w silnik i 17° 10Ω .
Ten co jeździ w syrenie , pokazuje temperaturę raczej prawidłowo - robiłem pomiar pirometrem.
Dzięki za informacje.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Mój ma 12,5 Ω. Nie wiem co kombinujesz ale ten czujnik to nie jest termistor tylko działa na zasadzie bimetalu: on-off. Tak więc prąd nie zmienia się pod wpływem zmiany oporu tylko średni prąd zmienia się gdyż długość impulsu ulega zmianie jako funkcja temperatury.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Kupiłeś czujnik z żuka i zegar pokazuje pierdoły? A nie mowilem? 😁
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Kozichwost pisze:Kupiłeś czujnik z żuka i zegar pokazuje pierdoły? A nie mowilem? 😁
Nie.
Na oryginalnym pokazuje mi 100.
Z resztą wielu chłopaków jeździ na żukowski i sobie chwalą.

Dziś dostałem 2 nowe czujniki. Wyglądają identycznie, ale na jednym jest 11Ω, a drugi 17.
Jak już wspominałem na starym czujniku wskaźnik (po włączeniu) zatrzymywał się gdzieś na ok 50-60 po czym szybko dochodził do 100, a na obu nowych prawidłowo cofa się na 30. Jutro będę testował.
Gieroy pisze:Mój ma 12,5 Ω. Nie wiem co kombinujesz ale ten czujnik to nie jest termistor tylko działa na zasadzie bimetalu: on-off. Tak więc prąd nie zmienia się pod wpływem zmiany oporu tylko średni prąd zmienia się gdyż długość impulsu ulega zmianie jako funkcja temperatury.
Czyli jeśli w oryginalnym czujniki nie ma termistora, to nie można zaadaptować czujnika od współczesnego samochodu, bo tam raczej wszystkie czujniki działają z wykorzystaniem termistora???

[ Dodano: 2018-04-24, 21:16 ]
Testy drogowe zaliczone. Co prawda nie przejechałem wielu km, ale zaliczyłem m.in. dość znaczny (stromy) podjazd (1 km) i wskazania temperatury w normie, co mnie bardzo cieszy.

Przy okazji fajna opowiastka.
Zabrałem na krótką przejażdżkę kolegę. Zatrzymaliśmy się przy sklepie na szybkie zakupy. Odpalam i kiszka.
Wiedziałem, że akumulator to padlina, bo wyciągnięty z Punta siostry (gdy odmówił posłuszeństwa), ale jeszcze reanimowałem trupa.
Ok. Sklep na małej górce, wiec małe pchanko i bezproblemowe odpalenie. Jedziemy :ok3
Główne skrzyżowanie we wsi (droga wojewódzka z powiatową). Hmm za mało gazu i buuu - stoimy. Momentalnie sznureczek samochód za nami :oops:
Wysiadamy. Przepraszający gest w kierunku stojących za nami.
Kumulacja energii i poszły konie po asfalcie. Po krótkiej chwili rym pym pym.
Zjeżdżam na pobocze. Wysiadam i nisko kłaniam się cierpliwie czekającym kierowcom, a właśnie przejeżdżającym obok. I co widze?
W pierwszym mijającym nas samochodzie widzę dwie miłe, młode, piękne panie, ślicznie uśmiechnięte i pozdrawiajace nas w geście machania. Kumpel mówi "dla tej chwili warto było się trochę namęczyć tym pchaniem" :grinser
Podsumowując tą sytuację dostrzegam same plusy:
1. Syrena pali na pycha idealnie.
2. Kierowcy wiedzą, że Syrena ma prawo stanąć na środku skrzyżowania, dlatego cierpliwie czekają nie używając klasyków, nie machając pięściami i nie używając słów powszechnie uznawanych za niecenzuralne.
3. Nawet 2 typów raczej ubranych po roboczemu może się ogrzać w blasku Syreny, dzięki czemu dla płci przeciwnej wyglądają na bardziej atrakcyjnych niż są w rzeczywistości :D

[ Dodano: 2018-04-25, 17:58 ]
Zmobilizowałem się w końcu i zrobiłem szyby drzwi.
Całość z nierdzewki - problem zgnutych rynien zamknięty.

[ Dodano: 2018-05-10, 20:29 ]
Jednak zawór zwrotny przy pełnym zbiorniku nie utrzymywał paliwa, więc założyłem elaktrozawór (z dodatkowym uchwytem do ręcznego otwarcia).
Pojawił się też podał gazu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Na Olsztynie nie przeszło, trąbili, nie uważali na pchających, bo k**rwie nowobogackiej się śpieszy aby dzieciaczek dostał burgera z maka w galeri, albo pojechać do swojego strzeżonego osiedla i parkingu podziemnego postawić toyote avensis


ole kosztuje taki zaworek od beny?
mi zalewa jak jest ciepła i postoi z 5 minut to potem pchnanie pomaga, jak zgasze i zaraz lub po chwili odpale to wszystko jest ok, albo gdy jest zimna
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
ODPOWIEDZ