Olej do syrenki

(silnik, skrzynia)
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Mamy koniec 2017 roku. Ostatni post prawie 4 lata temu. Myślę, że warto wskrzesic temat, bo po takim czasie niektórzy z nas nakręcili trochę km i mogą się wypowiedzieć.
Ja osobiście do moich motocykli leję Orlenowski 2T i jestem bardzo zadowolony.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

Ja tylko 2T z orlenu
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
MIMBRO
-#Junior
-#Junior
Posty: 188
Rejestracja: 2011-02-23, 17:24
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIMBRO »

Potwierdzam orlenowski 2T czerwony jest ok
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

MIXOL jest ze mną, zalezy gdzie kupię, bo rózne kupowałem, do tego jakaś zielony lub czerwony na moyey bo w miarę tani mają :)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

teraz mam przerwę w śmiganiu dwutaktem na co dzień, ale lałem mixol. Po pierwsze dwa razy tańszy na hurtowni, po drugie dostępny w bańkach 5 litrów. Ważna rzecz przy intensywnej eksploatacji, żeby się butelki nie walały po bagażniku.

Przy dawaniu w palnik silnik się nie nagaruje.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

A z ciekawości zapytam, używa ktoś syntetycznych olejów do profesjonalnych silników 2T takich jak np. Ipone Samurai lub Motul 800?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Ja kiedyś lałem do innego 2T i się nie opłaca. Nie zmienia to nic. Jak masz np złej jakości tłoki to syntetyk nic nie pomoże, kasa w kibel.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Nie wiem ile musiałby kosztować remont silnika, żeby się opłacało lać co innego jak mixol . Znam takich co śmiga ją na przechodzonym 4t i nie robią remontów co 50 tysięcy :P
Właściciel 103
Posty: 11
Rejestracja: 2015-11-08, 13:41
Lokalizacja: Wymysłowo

Post autor: Właściciel 103 »

Ostatnio odebrałem z remontu mojego s150 (nowy wał, tłoki i blok, wszystko z epoki) i mechanik kazał mi stosować olej Quaker State 2t (teraz Midland 2t). Jest to olej syntetyczny, dosyć drogi- 25 zł/litr i trudno dostępny, ale tworzy film dzięki czemu silnik nie startuje "na sucho"- od razu jest smarowany i przy dzisiejszych suchych benzynach lepiej zabezpiecza łożyska. Mechanik ten naprawia dwusuwy od lat 70., obecnie głownie strażackie motopompy. I to na nich obserwował zachowania różnych olei lanych przez strażaków (nawet Mixol z lat 80.- silnik padł po paru miesiącach), a są one o wiele bardziej obciążone niż silniki Syrenek. Według tego mechanika najlepszy jest właśnie Quaker State, dalej czerwony Stihl. Mixol w połączeniu z współczesnymi benzynami nie jest w stanie dobrze nasmarować łożysk. Ponad to mówił, że żadna mieszanka nie wytrzyma dłużej niż 3 miesiące nim się rozwarstwi.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

coś w tym może być.... dla tego trzeba jeżdzić :)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

A ja na to, że to bajki z mchu i paproci.
Lata temu jeździłem jawą TS na 2T z orlenu - wtedy to była nowość. Na świeżutko po złożeniu silnika z nowych części. Przy chciał, że po 10 tyś km padła skrzynia. Silnik więc na stół. Po rozebraniu wał, skrzynia korbowa były błyszczące Jak nowe a w dotyku tłuste, jakby pociągnięte olejem za pomocą pędzla....
W suchy start dwusuwa na orlenowym 2T nie uwierzę.
Odnośnie rozwarstwiania się oleju. Zawsze zimuję skarpetę z paliwem z zbiorniku. Zawsze wiosną odpalam i wyjeżdżam z garażu, bez pierdzielenia. Raczej na samym oleju by pracować nie chciała.
Zdarzylo mi się odpalić skarpetę moją po 5 latach postoju. Z paliwa w zbiorniku oczywiście i co? I nic. Pracowała jakby nie wiedziała że stała tyle czasu
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Kozichwost pisze:A ja na to, że to bajki z mchu i paproci.
Lata temu jeździłem jawą TS na 2T z orlenu - wtedy to była nowość. Na świeżutko po złożeniu silnika z nowych części. Przy chciał, że po 10 tyś km padła skrzynia. Silnik więc na stół. Po rozebraniu wał, skrzynia korbowa były błyszczące Jak nowe a w dotyku tłuste, jakby pociągnięte olejem za pomocą pędzla....
W suchy start dwusuwa na orlenowym 2T nie uwierzę.
Odnośnie rozwarstwiania się oleju. Zawsze zimuję skarpetę z paliwem z zbiorniku. Zawsze wiosną odpalam i wyjeżdżam z garażu, bez pierdzielenia. Raczej na samym oleju by pracować nie chciała.
Zdarzylo mi się odpalić skarpetę moją po 5 latach postoju. Z paliwa w zbiorniku oczywiście i co? I nic. Pracowała jakby nie wiedziała że stała tyle czasu
Potwierdzam słowa Kozichwosta.
Przeprowadziłem remont generalny (już straciłem rachubę) wielu silników 2T (były m.in.: WSK 125, WSK 175, Jawa 250, MZ TS 250/1, MZ Trophy, MZ ETZ150, Simson S50, VESPA A.M.C
A., piły spalinowe, podkaszarki i wiele innych). Mam 4 motocykle zabytkowe 2T i oczywiście Syreny. Do wszystkich leję orlenowską "malinkę". Kilka razy po przejechaniu około 500 km prosiłem właścicieli, żeby przyjechali na "przegląd" (ściągnięcie cylindra celem sprawdzenia docierania).
Wnioski: olej Orlen 2T ma bardzo dobre właściwości smarne i świetnie wytrąca się z mieszanki.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Piszesz kolego o piłach spalinowych i podkaszarkach. Przy profesjonalnym użytkowaniu tych sprzętów - normalnie 7-15 z przerwą na śniadanie itp olej ten w tych wysilonych silnikach kręcących po 12,5 tyś się nie sprawdza. Diabelnie łatwo o zatarcie. Tutaj - a akurat z pracy tych sprzętów żyję stanowczostanowczorlenowski olej odradzam. Tylko zielony husqvarny, bądź czerwony stihl
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Pisałem, że robiłem remonty podkaszarek i pił, ale nie pisałem, że do takich sprzętów leję malinkę.
Orlen leję (tak jak zaznaczył wcześniej) do moich 4 motocykli i Syreny.

Nie wiem jak sprawdza się olej Stihla, ale Husqvarny jest ok.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

W Syrenie też nie wiem jak się sprawdza olej do pił spalinowych, bo wg mnie to przerost formy nad treścią. W Jawie sprawdzał się tak samo jak orlenowski a kosztował dużo więcej, więc wiadomo. Ja wszystkim co mam w dwusuwie jeżdżę na orlenie, czyli komarkami w czasach kiedy nimi jeździłem, jawą czy syrenką. Do takich konstrukcyjnie silników jest aż za dobry.
Mnie nie rażą butelki w bagażniku. Zawsze Wożę dwa litry. Jak tankuję tk tyle, żeby wlać całą butelkę oleju, a pustą wyrzucam do kosza na stacji. Przyjeżdżam do domu, uzupełniam o kolejną pełną
ODPOWIEDZ