Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

PYJTERSON pisze:Wydłuż poziome cięgno
Glinka pisze "Samoczynne wyłączanie się w czasie jazdy I i III biegu może być spowodowane niepełnym zazębieniem sprzęgła 50 lub 45 (rys. 7.1) z wielowypustem koła zębatego 52 lub 47 w zespole synchronizowane. Zlikwidowanie takiego stanu uzyskuje się dzięki skróceniu długości czynnej poziomego cięgna zmiany biegów 8 (rys. 7.7)".
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

czeresss pisze:
PYJTERSON pisze:Wydłuż poziome cięgno
Glinka pisze "Samoczynne wyłączanie się w czasie jazdy I i III biegu może być spowodowane niepełnym zazębieniem sprzęgła 50 lub 45 (rys. 7.1) z wielowypustem koła zębatego 52 lub 47 w zespole synchronizowane. Zlikwidowanie takiego stanu uzyskuje się dzięki skróceniu długości czynnej poziomego cięgna zmiany biegów 8 (rys. 7.7)".

Tak masz rację.

Pomyliły mi się kierunki, jak zacząłem w rozumowaniu teoretycznym organo-umysłowo włączać biegi, najpierw wajchą w podłodze, a potem przekładając to biegi przy kierze.
Zmylił mnie fakt iż 3 w 105L się w kabinie ciśnie do przodu, a pod podłogą czarymary robią psikusa odwrotnie.

Być może będziesz musiał też skrócić tą pionową , jeśli ta pozioma zaczyna się opierać o tą poziomą przy dźwigni pośredniej która jest przykręcona do skrzyni.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Swego czasu naszła mnie myśl, żeby wywalić na złom listwy błotników i drzwi, bo poprzedni właściciele tak się z nimi obchodzili, że były pokrzywione na maksa i szczerze mówiąc ich przyszłość malowała się w ciemnych barwach.
Na szczęście wtedy mania zbieractwa wygrała.
Dziś z braku innych rzeczy do zrobienia (brak części) odgrzebałem listwy i... poświęciłem im sporo i jeszcze więcej cierpliwości. Od prostowania i doginani boli mnie kolano, ale opłaciło się, bo wyglądają bardzo ładnie!
I co najważniejsze zostają oryginały.
Aaa i jeszcze założyłem kolo przełącznika dmuchawy wyłącznik masy (od Władimirca :grinser).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Dobrze, że Cię nie podkusiło wyrzucać tych listew.
Gdzie zamontowałeś wyłącznik masy?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2524
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

czeresss, Listwa wygląda jak nówka sztuka ! Dlatego ja jestem zwolennikiem odrestaurowania wszystkiego co idzie - wyrzucić zawsze można ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

SUPER.DAWID pisze:Gdzie zamontowałeś wyłącznik masy?
Tak jak widać na zdjęciu - po lewej stronie kierownicy pod deską tuż obok przełącznika dmuchawy.

Listwy w rynnie wyczyściłem taką mini szczoteczką drucianą i zakrzywionym szpilarkiem. Zewnętrzną stronę czysciłem papierem ściernym na gąbce P280, potem na mokro P800 i P1000.
Na koniec krążek filcowy na szlifierce z regulacją obrotów. Szlufierkę wkręciłem w imadło żeby mieć wolne ręce do trzymania listew.
Reszta to wiadomo - pasta polerska, najpierw małe obroty, potem duże aż do wyrobienia pozostałości pasty.
Oczywiście efekt lustra jest, ale nie szlifowałem wszystkiego totalnie. Jakieś rasy głębsze zostały, ale to nawet lepiej, w końcu te rysy kiedyś tam powstały i jakby nie było według mnie to takie smaczki - część historii tego auta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Czyli ten obracany pstryczek elektryczek to wyłącznik masy. Bardzo estetyczni i względnie mały.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Tak to ten.
Myślę, że warto coś takiego założyć, bo wiadomo jak jest z prądami w Syrenie. Po stacyjce mam tylko część odbiorników i to tych mniej prądożernych.
Co ważne wyłącznik jest "pod ręką" i wystarczy jeden ruch żeby odciąć zasilanie i by móc bezpiecznie cokolwiek przy instalacji czy czymkolwiek innym robić.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Dokładnie takie samo mam patrzenie na wymienione przez Ciebie aspekty. A walor estetyczni i jego umocowanie jest wyraźnie na +.
Podrzucisz jakiś link do sklepu albo alldrogo do takiego przełącznika.

[ Dodano: 2018-02-20, 22:55 ]
Znalazłem już taki przełącznik. Tylko te co mam w ogłoszeniu mają tylko miejsce na jeden kabel. Czy u Ciebie też jest tak samo? Czy mam rozumieć, że tam podpiąłeś kabel bezpośrednio z + akumulatora a przez wyłącznik, srebrną śrubkę na inbusa i deskę rozdzielczą idzie masa na całe auto?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

SUPER.DAWID pisze:Znalazłem już taki przełącznik. Tylko te co mam w ogłoszeniu mają tylko miejsce na jeden kabel. Czy u Ciebie też jest tak samo? Czy mam rozumieć, że tam podpiąłeś kabel bezpośrednio z + akumulatora a przez wyłącznik, srebrną śrubkę na inbusa i deskę rozdzielczą idzie masa na całe auto?
Tak jest. Tyle, ze ja mam zmienioną birgunowość i na masę idzie "-".
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Ale to, że na masie jest (-) zamiast (+) to chyba nie robi większej różnicy. Ja puki co mam jeszcze klasycznie, ale cały czas zastanawiam się czy jeszcze nie przebiegunuję prądnicy tak, żeby mieć (-) na masie. Głownie z powodu możliwości podpięcia CB Radia.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Roznicy nie ma.
Ja przeszedłem z "-" na masę głównie z myślą o ewentualnej możliwości podmianki prądnicy na alternator.
Ty jesteś raczej skazany na pradnicę, ale zmiana biegunowiści niczemu nie szkodzi.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Są teoretycznie dostępne alternatory z wacupompą co daje pewną możliwość kombinowania montażu oryginalnej pompy wody.
Puki co jednak nie mam w planach montażu alternatora, ale nad zmianą biegunowości w prądnicy dość mocno myślę. A, że jest to zabieg bezinwazyjny, łatwy do wykonania i w pełni odwracalny to bardziej jestem za zamianą biegunowości niż przeciwko.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Niewiele już zostało :grinser
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

To kola nie beda takie same jak dach?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
ODPOWIEDZ