www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Modyfikacje napędu i zawieszenia-Maciek Liszka
Autor Wiadomość
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2016-06-13, 20:51   

SUPER.DAWID napisał/a:
Czemu naganne spawanie czopów. Sam mam komplet spawanych czopów i gdyby tylko był polakierowany proszkowo na zielono to mógł bym powiedzieć, że fabryka a nie ręczna robota. Poza tym jest tu na forum co najmniej kilku użytkowników, którzy używają spawanych czopów i nie narzekają.


Pisałem już o tym. Stali ulepszanej cieplnie lub hartowanej się nie spawa. Zbyt duża ilość węgla itd. Prosimy się o nieszczęście. To, że ktoś coś tak robi to nie argument. Znam paru odważnych którym jednak te czopy spawane puściły. Po cienkim lodzie nie powinno się chodzić choć niektórym to się udało.

Warto powielać ale mądre i bezpieczne pomysły jak np. Młodego94
 
syreniarz1992 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2512
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-07-27, 21:21   

a te nasze syrenkowe czopy to na pewno były ulepszane cieplnie czy tylko tak po łebkach to było robione? patrząc jak łatwo uszkodzić miejsce pod klin mam wątpliwości.
_________________
CYNKOWANIE, SZKIEŁKOWANIE, PIASKOWANIE swoje usługi poleca FAWORMET
 
 
Mikrusiarz 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 1047
Skąd: RP
Wysłany: 2016-08-02, 11:55   

syreniarz1992 napisał/a:
a te nasze syrenkowe czopy to na pewno były ulepszane cieplnie czy tylko tak po łebkach to było robione? patrząc jak łatwo uszkodzić miejsce pod klin mam wątpliwości.


Nie powinno to budzić wątpliwości.
Czop jest wykonany ze stali 15HN chromowo-molibdenowa cyjanowana powierzchniowo (od strony przegubu) . Po tym procesie twardość od strony przegubu wynosi minimum 55 HRC a rdzenia 28-40 HRC. Czopy wykonywało rzemiosło i tutaj mogło być różnie.

Nadmienię, że w szczególnych przypadkach i odpowiednim procesie (grzanie, schładzanie, TIG, palnik acetylenowo-tlenowy ) stal taką można spawać jednak i tu po takim procesie miejscowe rozhartowanie zawsze pozostawia ryzyko naprężeń.
 
gazela 


Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 334
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-07-09, 13:37   

Na jakim etapie jest projekt??
_________________
Komar 231, Romet Kadet
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY