Możesz pisać po prosu "łykęd".czeresss pisze:nie lubię angielsko-języcznych słów typu "weekend"
Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Nie jestem polonistą i poprawna polszczyzna nigdy nie była moją mocną stroną, ale wydaje mi się, że coś było w temacie weekendu. Albo, że po polsku jest to Łikęd albo, że weekend zostało wciągnięte do języka polskiego. Ale pewności nie mam.
Wracając do tematu. Zdradź rąbka tajemnicy co będzie kombinowane z samymi półosiami? U mnie przy zestawie przegubów homo-kinetycznych przy skrzyni i przy kole, półoś była skracana, frezowana i spawana.
Wracając do tematu. Zdradź rąbka tajemnicy co będzie kombinowane z samymi półosiami? U mnie przy zestawie przegubów homo-kinetycznych przy skrzyni i przy kole, półoś była skracana, frezowana i spawana.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Ja jestem staromodny i wolę "po niedzieli"
Co do półosi.
Jak wiemy występują one w różnorakich opcjach.
Są takie, gdzie tylko końce wykonane są z pełnego materiału i połączone są rurą grubościenną bezszwową.
U mnie półosie będą oczywiście skrócone na wymiar. Końce będą zfazowane, nawiercone i nagwintowane celem skręcenia na szpilce/ustalaczu i ospawane. Następnie na całą półoś (tzn. Około 5 mm od jednego do drugiego mieszka gumowego) będzie nałożona odpowiednia tuleja i ospawana do półosi. Dodatkowo w połowie odległości (od miejsca spawu półosi do miejsca spawu tulei przy mieszkach) półoś i tuleja będą przewiercone i zakołkowane.
Reasumując: półoś będzie wspomagana tuleją, a siły działające na półoś będą rozłożone na 5 punktów (1 główny spaw półosi, 2 spaw tulei od strony przegubu zewnętrznego, 3 spaw tulei od strony przegubu wewnętrznego, 4 kołek od strony przegbu zewnętrznego, 5 kółek od strony przegbu wewnętrznego). Mieszki będą dasuniętę do tulei dzięki czemu będzie to bardzo estetycznie wyglądać - jak fabrycznie.
Sam spaw półosi pewnie by wystarczył (patrz wszelkiego rodzaju esioki, gdzie siły są nieporównywalnie większe), ale ja wolę w ten sposób.
Co do półosi.
Jak wiemy występują one w różnorakich opcjach.
Są takie, gdzie tylko końce wykonane są z pełnego materiału i połączone są rurą grubościenną bezszwową.
U mnie półosie będą oczywiście skrócone na wymiar. Końce będą zfazowane, nawiercone i nagwintowane celem skręcenia na szpilce/ustalaczu i ospawane. Następnie na całą półoś (tzn. Około 5 mm od jednego do drugiego mieszka gumowego) będzie nałożona odpowiednia tuleja i ospawana do półosi. Dodatkowo w połowie odległości (od miejsca spawu półosi do miejsca spawu tulei przy mieszkach) półoś i tuleja będą przewiercone i zakołkowane.
Reasumując: półoś będzie wspomagana tuleją, a siły działające na półoś będą rozłożone na 5 punktów (1 główny spaw półosi, 2 spaw tulei od strony przegubu zewnętrznego, 3 spaw tulei od strony przegubu wewnętrznego, 4 kołek od strony przegbu zewnętrznego, 5 kółek od strony przegbu wewnętrznego). Mieszki będą dasuniętę do tulei dzięki czemu będzie to bardzo estetycznie wyglądać - jak fabrycznie.
Sam spaw półosi pewnie by wystarczył (patrz wszelkiego rodzaju esioki, gdzie siły są nieporównywalnie większe), ale ja wolę w ten sposób.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Wszystko się zgadza, ale ja nie będę tego robił. Oddałem odpowiedniej firmi.Kozichwost pisze:Żebyś się nie zdziwił przy próbie wiercenia po promieniu w półosi.... warstwa zewnętrzna jest cholernie twarda, dodatkowo jeszcze utwadzi się spawaniem......
Ps. Mam pewien patent na wiercenie w utwardzony powierzchniach.
[ Dodano: 2017-06-19, 21:45 ]
Witajcie.
Koledzy - dziś mam do Was ważne pytanie tyczące się górnych i dolnych sworzni zwrotnic.
Jak wiadomo wymiar ustawienia górnego sworznia (od odpowiedniej płaszczyzny do osi otworu simerbloka resora) powinien wynosić 46(+-1,5)mm.
Czy w sytuacji, gdy wymiar ten w sworzniu łożyskowanym wynosi 50mm (prosty rachunek 4mm więcej niż nominalny), to analogicznie dolny sworzeń powinien być wyregulowany na odpowiedni wymiar z uwzględnieniem i dodaniem tych 4mm, czyli powinien wynosić 64mm???
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Dobrze mówisz, dół też powinien być powiększony o tyle samo co góra.czeresss pisze:czyli powinien wynosić 64mm???
Jak tylko na samej górze jest +4 mm to przód samochodu uniesie się o te 4 mm i kąt pochylenia koła zmieni (na jeszcze większy pozytyw).
Jak dodasz również na dole tyle samo to przywrócisz kąt pochylenia do oryginału, uniesienie oczywiście zostanie.
To tyle z geometrii teoretycznej. W praktyce mówimy tu o tak małych różnicach, że aż nie zauważysz tego jak pozostawisz dół na 60mm.
Szerokiej drogi !
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Jak zwykle jest male ALE.
Po pierwsze czy zmieści się dolny sworzeń jak go podniesiesz o 4mm.
Po drugie jeśli podniesiesz oba sworznie to zmieni się kont wyjściowy miedzy półosią a przegubem przy skrzyni i przy kole. O ile krzyżakowi przy skrzyni nie zrobi to różnicy o tyle przegub równobieżny przy kole morze już być mocniej obciążony a co za tym idzie szybciej się zużywać.
U Ciebie są przeguby od współczesnego samochodu, przystosowane do przenoszenie dużo większych obciążeń niż w syrenie więc nie powinno być problemu.
Po pierwsze czy zmieści się dolny sworzeń jak go podniesiesz o 4mm.
Po drugie jeśli podniesiesz oba sworznie to zmieni się kont wyjściowy miedzy półosią a przegubem przy skrzyni i przy kole. O ile krzyżakowi przy skrzyni nie zrobi to różnicy o tyle przegub równobieżny przy kole morze już być mocniej obciążony a co za tym idzie szybciej się zużywać.
U Ciebie są przeguby od współczesnego samochodu, przystosowane do przenoszenie dużo większych obciążeń niż w syrenie więc nie powinno być problemu.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Ok. Ale nie trzeba obu sworzni podnosić. Przecież wysokość przodu ustala górny sworzeń. Jeśli on jest rzemieślniczych łożyskowany, to z automatu przód idzie do góry. Nawet, jśli w tej sytuacji dół zostaje w nominalny położeniu, to geometria jest zakłucona i kąt półosi i tak jest zmieniony przez montaż górnego na łożyskach.SUPER.DAWID pisze:Jak zwykle jest male ALE.
Po pierwsze czy zmieści się dolny sworzeń jak go podniesiesz o 4mm.
Po drugie jeśli podniesiesz oba sworznie to zmieni się kont wyjściowy miedzy półosią a przegubem przy skrzyni i przy kole. O ile krzyżakowi przy skrzyni nie zrobi to różnicy o tyle przegub równobieżny przy kole morze już być mocniej obciążony a co za tym idzie szybciej się zużywać.
U Ciebie są przeguby od współczesnego samochodu, przystosowane do przenoszenie dużo większych obciążeń niż w syrenie więc nie powinno być problemu.
A z tego co kojarzę, to rzemiosło podnosi nawet od 1 do 1,5 cm. Dawid, Ty na pewno masz rzemieślnicze. I ile przód poszedł do góry?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Tak ja ma rzemieślnicze.
Teraz nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że rzemieślniczy sworzeń w porównaniu do oryginału był o 6mm wyższy. Na razie jak stoi kompletna uzbrojona rama bez karoserii to kola mocno są podwinięte pod samochód. Liczę, że po założeniu i uzbrojeniu karoserii wszystko siądzie do rozsądnych wymiarów.
Teraz nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że rzemieślniczy sworzeń w porównaniu do oryginału był o 6mm wyższy. Na razie jak stoi kompletna uzbrojona rama bez karoserii to kola mocno są podwinięte pod samochód. Liczę, że po założeniu i uzbrojeniu karoserii wszystko siądzie do rozsądnych wymiarów.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
i tak i tak bedzie jezdizc, a te 4mm to jakies [bip] )) ja to radze zaczac syrena jezdzic a nie sie nad nia spuszczać
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Takie te półosie mam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Jak fabryczne. Nawet nie widać miejsca spawania.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Specjalnie dla Dawida. Tzw. tytyrytki już poszły do kosza.
Rozpoczyna się też praca "malarska-szpachlarska". Narazie usuwam ostatnie pozostałości starych mas zabezpieczających (jakaś a'la smoła).
Rozpoczyna się też praca "malarska-szpachlarska". Narazie usuwam ostatnie pozostałości starych mas zabezpieczających (jakaś a'la smoła).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4286
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
CZESIO1958, jaśniej proszę !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL