Jak pojazd ma 40 lat to nie jest obowiązkowe.Marek.K. pisze:Yanosik, bo OC obowiązkowe to pewnie dlatego
Tablice próbne po terminie,a ubezpieczenie.
obowiązkowe DLA KAŻDEGO POJAZDU BĘDĄCEGO W RUCHU, a skoro jedzie na holu, na motylku to jest w ruchu....Yanosik pisze:Jak pojazd ma 40 lat to nie jest obowiązkowe.Marek.K. pisze:Yanosik, bo OC obowiązkowe to pewnie dlatego
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Ale jak jest w ruchu to nie musi mieć ważnego BT?motonita pisze:obowiązkowe DLA KAŻDEGO POJAZDU BĘDĄCEGO W RUCHU, a skoro jedzie na holu, na motylku to jest w ruchu....Yanosik pisze:Jak pojazd ma 40 lat to nie jest obowiązkowe.Marek.K. pisze:Yanosik, bo OC obowiązkowe to pewnie dlatego
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4292
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
No własnie. Przepisy rozdzielają hol miękki i sztywny z koniecznością ważnego badania technicznego? Bo szczerze mówiąc się nie spotkałem.CZESIO1958 pisze:Na sztywno lub na motylku nie musi.
Odnośnie holowania na motylku to wielokrotnie obiło mi się o uszy, że nie wolno. Ale przepisów takich nie znalazłem.
A jeśli wolno, to musi być jakiś atestowany (zarejestrowany??????) czy mogę sobie sam pospawać dać kółka od taczki i w drogę?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
To drugie.
Tylko w pełni odpowiadasz za ewentualne powstałe przy holowaniu szkody - więc we własnym interesie spawasz wynalazek tak, żeby się trzymał, a koła dobierasz od "taczki" o odpowiedniej nośności
Tylko w pełni odpowiadasz za ewentualne powstałe przy holowaniu szkody - więc we własnym interesie spawasz wynalazek tak, żeby się trzymał, a koła dobierasz od "taczki" o odpowiedniej nośności
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Popytaj. Przyda siejakaś wykładnia. Dalej czekam też na info odnośnie holów sztywnych i miękkich a koniecznosć posiadania BT. Oczywiscie, chodzi mi o holowanie przez zwykłych smiertelników a nie przez wyspecjalizowane firmy.
[ Dodano: 2017-01-03, 08:29 ]
I żadne konkrety nie padną?
[ Dodano: 2017-01-03, 08:29 ]
I żadne konkrety nie padną?
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Zagląda, ale wszystko zostało już napisane...
Nie ma paragrafów mówiących wprost o badaniu technicznym w pojeździe holowanym. Zasady są wyinterpretowane z ogólnych przepisów.
Tak samo jak nie ma zakazu holowania auta na tzw. motylu. Przepisy wyróżniają hol miękki i hol sztywny, określają jego długość (miękki może mieć do 6m, sztywny do 2m) i prędkość maksymalną w czasie holowania - 30km/h w obszarze zabudowanym, 60km/h poza nim. Do tego dochodzi wspomniany już wcześniej zapis, że zabrania się holowania pojazdu z niesprawnym układem kierowniczym i / lub hamulcowym, chyba, że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia.
Trzeba jeszcze przy holowaniu przypilnować masy rzeczywistej pojazduów - rzeczywsita masa pojazdu holowanego nie może być wyższa niż pojazdu ciągnącego.
I oznaczenie pojazdu holowanego czarwonym trójkątem "awaryjnym" LUB żółtym sygnałem świetlnym błyskowym.
P.S. Samochód podpięty na "widły" auta pomocy drogowej (np: http://www.cukierski-auto-hol.pl/images ... a%2010.jpg ) to nadal holowanie, a przepisy dotyczące samego holowania są takie same dla "zwykłych śmiertelników" i dla śmiertelników z działalnością gospodarczą.
Nie ma paragrafów mówiących wprost o badaniu technicznym w pojeździe holowanym. Zasady są wyinterpretowane z ogólnych przepisów.
Tak samo jak nie ma zakazu holowania auta na tzw. motylu. Przepisy wyróżniają hol miękki i hol sztywny, określają jego długość (miękki może mieć do 6m, sztywny do 2m) i prędkość maksymalną w czasie holowania - 30km/h w obszarze zabudowanym, 60km/h poza nim. Do tego dochodzi wspomniany już wcześniej zapis, że zabrania się holowania pojazdu z niesprawnym układem kierowniczym i / lub hamulcowym, chyba, że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia.
Trzeba jeszcze przy holowaniu przypilnować masy rzeczywistej pojazduów - rzeczywsita masa pojazdu holowanego nie może być wyższa niż pojazdu ciągnącego.
I oznaczenie pojazdu holowanego czarwonym trójkątem "awaryjnym" LUB żółtym sygnałem świetlnym błyskowym.
P.S. Samochód podpięty na "widły" auta pomocy drogowej (np: http://www.cukierski-auto-hol.pl/images ... a%2010.jpg ) to nadal holowanie, a przepisy dotyczące samego holowania są takie same dla "zwykłych śmiertelników" i dla śmiertelników z działalnością gospodarczą.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
No nie do końca. Zostało powiedziane, że auto holowane jest uczestnikiem ruchu i musi mieć OC. Ale jako uczestnik ruchu musi mieć badanie techniczne i piszecie, że nie musi.eMO 1966 pisze:Zagląda, ale wszystko zostało już napisane...
Można holować na motylku? To może przykręce takie widły do auta i na tym będe holował. Mogę?
No chyba nie do końca. Firmy zajmujące się holowanie aut, holują auta na widłach czy haku bez przegladu, bez OC, powypadkowe, niesprawne itdeMO 1966 pisze:przepisy dotyczące samego holowania są takie same dla "zwykłych śmiertelników" i dla śmiertelników z działalnością gospodarczą.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
tu Yanosik bardzo mądrze powiedział o tym przeglądzie
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz