Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

A co polecasz zamiast bollla motonita? Masz jakiś spr środek? :>
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2524
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Odnonie zabezpieczenia profili zamkniętych :ML PROTECT - Środek ochrony profili zamkniętych,
Firma NOVOL for classic car
Sciągnij z internetu :Kompletna antykorozyjna technologia lakiernicza do renowacji pojazdów zabytkowych :szampan :szampan :szampan
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

No właśnie to jest zaleta forum. Macie już pewne doświadczenie z różnymi preparatami i zawsze coś ciekawego można się dowiedzieć. Ktoś jeszcze może jakiś dobry środek polecić?
Ps. Dzisiaj wymalowałem ramę podkładem akrylowym. Jutro lakierowanie ;-)
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

powiem ci że zrobiłem kiedys bolem pojazd... po zimie poleciał masakrycznie,

zrobiłem tez ten pojazd rok pozniej bitgumem i elaskonem, nic nie poleciał...
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Polecam firmę Noxudol, do profili "750"
Wypróbowane na kilku autach, 10 lat i nadal się lepi.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Dziś poskładełem (prawie całą) skrzynie. Jutro mszę się udać do zaprzyjaźnionego serwisu, żeby mi nakrętki odpowiednimi kluczami i z żądanym momentem dokręcili.
A w tzw. międzyczasie na warsztacie wylądowały przednie amortyzatory. Pozostaną oryginalne. Muszę je tylko rozebrać do końca i wyczyścić. Potem lakier i nowy olej.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Jakim olejem będziesz zalewał amortyzatory? Pytam, bo mnie tez czeka taka operacja.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Kurcze nabrałem smaka rozkręcić i moje oryginalne amortyzatory.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Jeszcze nie wiem jaki dam olej. Myślałem o 15W lub 20W. Myślę, że powinien być w miarę gęsty, bo cylinder i tłoczysko w oryginalnych amortyzatorach mają już swoje przebiegi, wiec są na pewno nieco wytarte. Dlatego lepszy gęściejszy niż rzadszy. Takie moje zdanie. Ale fajnie byłoby, gdyby ktoś, kto już przerabiał temat wypowiedział się i rozwiał nasze wątpliwości.
A teraz aktualności z dziś.
Rama otrzymała pierwszą warstwę lakieru.
Dotarły też odnalezione kilka dni temu tłoki nominalne. W zestawie znalazły się też pierścienie, stworzenie i tuleje korbowodów.
Tłoki są jednakowe. Grupa selekcyjna wymiaru "03". Grupa selekcyjna ciężaru "C". Jednak po zważenie okazuje się, że znakowanie to jedno, a rzeczywista waga to drugie.
1 tłok 349g
2 tłok 354g
3 tłok 358g
Oczywiście wszystkie tłoki zostaną wyrównane w wadze do poziomu 349g
Sworznie mają jednakową wagę 85g. Trzy mają oznakowanie zielone, jeden jasno zielone(białe?).
Jeśli chodzi o znak kolorystyczny otworu na sworzeń, to wszystkie tłoki mają znak czerwony.
Jak widać tu pojawia się rozbieżność. Jednak nie uważam, żeby to był wielki problem. Wystarczy sworznie wrzucić do zamrażarki, a tłoki podgrzać w piekarniku. Raczej nie będzie problemu z ich wsunięciem. A ciaśniejsze pasowanie zapobiegnie ruchowi sworznia w tłoku zamiast w tulei korbowodu. Jeśli się mylę - poprawcie mnie. Chyba, że ktoś ma na wymianę czerwone sworznie?
Oprócz tego zamierzam tłoki 2-3 razy w piekarniku wygrzać (lub wygotować w oleju). I tak przygotowane tłoki powędrują z blokiem do szkifierni.
Jeśli zaś chodzi o pierścienie - zobaczymy po szlifie, czy będą ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Powiem, że bardzo mi się podoba Twoja renowacja. Widać, że nie idziesz na kompromisy i ciekaw jestem efektu końcowego oraz jakie koszty będą.
Istnieje specjalny olej do amortyzatorów.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Jakieś konkrety odnośnie tego oleju? :>
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

np. ORLEN AMORTYZOL 15WL-150
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

czeresss pisze:znakowanie to jedno, a rzeczywista waga to drugie.
To masz dość kiepski komplet. Ja kiedyś ważyłem dwa różne komplety tłoków i waga była ta sama co do 1g. Glinka pisze że może być różnica do 3g ale jak już będziesz je wyrównywał to łatwo to zrobić nawet dokładniej.
Za to jak ważyłem 2 komplety korbowodów to różnice były ogromne - nawet ponad 20g. Sporo sie je musiałem naszlifować żeby wyrównać.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Gieroy taki komplet udało mi się znaleźć. Na naszym forum temat o tym, że szukam tłoków był zamieszczony 08.09 jednak nikt się nie odezwał. W takiej sytuacji nie ma co wybrzydzać.

Dziś rama została polakierowana drugi raz. Oprócz tego wał powędrował do regeneracji, a tłoki i blok do szlifierni.

[ Dodano: 2016-09-17, 13:50 ]
Zapomniałem dodać, że tylna oś (o której była mowa na jednej z wcześniejszych stron) została wyprostowana za tradycyjną flaszke :piwo: :D

[ Dodano: 2016-09-22, 21:10 ]
Dziś dotarła tapicerka- pierwszy pasażer już na miejscu ;) Oprócz tego dzięki pomocy młody94_105l za co dzięki, udało mi się kupić nową głowicę. Położyłem też epoxyd na kilku częściach (fartuch lewy przód, obudowa nagrzewnicy i kilka innych drobiazgów).
CDN.

[ Dodano: 2016-09-26, 20:54 ]
Postępów ciąg dalszy. Po godzinie spędzonej przy tłokach efekt osiągnięty. Waga wyrównana co do grama. Ps. Kto przez to przechodził, ten wie jaka to robota o_O

[ Dodano: 2016-09-30, 21:05 ]
Blok już wrócił ze szlifierni. W celu lepszego przepływu mieszanki paliwowo-powietrznej wyszlifowałem i delikatnie przepolerowałem kanały dolotowe i wylotowe. To samo zrobiłem z krućcem gaźnika.
Natomiast wracając do tematu skrzyni. Jest już niemal gotowa.

[ Dodano: 2016-10-04, 21:32 ]
Dziś odebrałem głowicę ze szlifierni. Mimo, że nowa, to okazała się krzywa jak nieszczęście. Brak już tylko wału do kompletu. Oprócz tego tłoczki też gotowe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Blok masz z Fsm? A gdzie oryginał FSO.?
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
ODPOWIEDZ