warszawa_24 -->> FSM Syrena 105L 1979r

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

Pierwsze zakupy za mną. Czekam na nowe cylinderki hamulcowe, by za pomocą denaturatu przejść z DA-1 na DOT4. Do tego reperaturki pompy wody, włącznik wycieraczek i świateł, wąż głowicy, wąż harmonijka, zaślepka aparatu zapłonowego. Czy nowe cylinderki trzeba rozbierać i smarować płynem?

Od razu odpiszę, bo zapomniałem. Co do rozbierania, nie planuję jej rozbierać do ramy. Tylko ile to będzie koniecznie do lakierowania z zewnątrz. Lakier deski chcę, aby pozostał oryginalny. Zastanawiam się nad sensem lakierowania drzwi od strony wewnętrznej. im więcej fabryki tym lepiej.

Czy Syrena ta była na Allegro to nie wiem. Kolega wpadł ją zobaczyć i się dowiedziałem, że córka poprzedników prosiła go o pomoc w odpaleniu, gdyż chcieli ją sprzedać za 8tys i nikt nie chciał kupić za tyle Syreny nie na chodzie. On zapominał albo nie miał czasu stąd zmiana ceny na 5.5tys i jej kupno przezemnie :majk
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

warszawa_24 pisze:Czy nowe cylinderki trzeba rozbierać i smarować płynem?
polecam paste do tłoczków, chcesz wymiać tył czy przód ?
warszawa_24 pisze:wąż głowicy,
kup dwa ;) marnej jakosci są
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

Od razu przód i tył. Przewody wyglądają solidnie stąd przejdę tylko na DOT4, wymienię cylinderki i zrobię co będzie trzeba przy zdemontowanym bębnie.

Jak wygląda taka procedura rozbierania i smarowania tłoczków?

Kurde już paczka idzie, wziąłem na razie tylko jeden.
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

warszawa_24,
według mnie co do cylinderków, to wystarczy dmuchnąć w nie kompresorem i same wyskoczą :) tylko trzeba uważać,
smarujesz pastą i składasz

nie wiem jak teraz tylne, jak ja robiłem syrenę i hamulce z tyłu to wkładałem podkładki koronkowe pod gumkę a nad spręzynę
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

W niedzielę na warsztacie ze stróżem (stary mechanik) weźmiemy się za te hamulce.
Przyszedł na razie włącznik wycieraczek. Niestety jest do Warszawy, tylko 1 bieg. Mój żeby działał to trzeba go trzymać a pierwszy bieg coś nie działa.

Wczoraj zrobiliśmy gaźnik. Dysze powykręcane, wyczyszczony i wygotowany w occie.
Był strasznie brudny, w komorze pływakowej sam syf. Aż dziwne, że te auto jeździło na takim :)

Jestem zdziwiony prostotą jego konstrukcji :P

Obrazek


Nie mam pod deską rozdzielczą półeczki, czy każda 105L miała ją fabrycznie?
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4292
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Półka to tuning z epoki.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

A to dobrze :)

Pompa woda nie przetrwała rozbierania.

W piątek/sobotę starszy Pan z wioski co 105tką wozi drewno na gospodarstwie ma mi poszukać pompy. Jak nie to będę eksperymentował z używkami.

[ Dodano: 2016-08-31, 01:48 ]
Jak myślicie, rozbierać resory i przesmarować?
Chciałem od razu włożyć w nie nowe tuleje i to samo na drążkach reakcyjnych ale nic nie mogę namierzyć.

Aha i jak wygląda sprawa z amortyzatorami? Glinka podaje jaki olej w nie wlać, ale jak się jego wymienia?
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Nie koniecznie włącznik jednobiegowy jest od Warszawy. Syreny i Żuki też tak miały.

Ad. Amorków to Glinka pisze, że są rozbieralne ale stary typ ze 104. Nowszych "Armstrongów" ze stopiątki rozbierać nie zaleca.
Zakładaj nowe. Pasują od Poloneza, Nivy.

Pzdr
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

Dzięki za odpowiedź :) Ale polonez miał kilka modeli, przeszukam zaraz forum o tym.

A co z resorami i tymi drazkami?
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

warszawa_24 pisze:Dzięki za odpowiedź :) Ale polonez miał kilka modeli, przeszukam zaraz forum o tym.

A co z resorami i tymi drazkami?

Drążli nowe kupisz u Motonity z forum

Natomiast gumy i podkładki pasują z żuka, ŁĄCZNIK STABILIZATORA ŻUK NYSA WARSZAWA

wygląda to tak

http://www.moto-trans.koszalin.pl/image ... L.1945.JPG
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Pompę tez nową dajesz, czy tą co masz? Też będziesz musiał czyścić przy przejściu na dot4
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

PYJTERSON, Dzięki, zamówię.
Resory skrzypią i smarem nie grzeszą stąd też będę je wyciągał ale nie mogę namierzyć nowych tulejek. Macie jakiś link proszę? :)

drobson,
Planowałem na mojej, mam dwu-obwodową, działa i nie cieknie. Myślałem, że po prostu przepłuczę denaturatem i tyle a mówisz, że trzeba ją rozbierać?

Kupiłem właśnie 4 łożyska na tył, uszczelniacze piast, tulejki drążka, przekładki resorów miedziane, węże wodne i inne drobiazgi. No i oczywiście amory od Nivy, wybrałem gazowe.
Tył będzie zrobiony :)

Dziś wjechałem nią na kanał, przednie drążki kierownicze mają luz. Jak zrobię cały nowy tył to i zrobię to samo z przodem. Na dniach powinienem mieć już jakieś pompy wody, już się nie mogę doczekać przeglądu i wyjazdu na miasto.
Przewiozłem nią narzeczoną po placu warsztatu i wjechałem na parking supermarketu by zawrócić (drogi prywatne wewnętrzne to się o brak przeglądu nie obawiałem), jak nas zobaczył chłopak w VW to zatrzymał się by nas przepuścić 8) Renault 11 takiej sensacji nie wzbudza, będąc w Warszawie robiła większą furorę niż tu w Słubicach, wiem, że jadąc 105 po mieście to będzie sensacja :lol:
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

warszawa_24 pisze:Myślałem, że po prostu przepłuczę denaturatem

Pompę hamulcową warto rozebrać i przeczyścić. Na częściach ruchomych , tłoczkach uszczelkach zawsze osadza się dużo szlamu, szczególnie po DA1.

Same przepłukanie denaturatem tego nie wyczyści.

Odnośnie tulejek do resoru czy też do wahaczy , to temat był poruszany na forum

za tulejkami

zobacz też na Plmozbytbielsko

ew http://poliuretany.olkusz.pl



odnośnie resoru ja tak czynię

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ht=#213243
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

Dziękuję.

Czytałem trochę. Polmozbyt nie ma. Tulejki wahacza a resorów w katalogu od 104 mają inne numery, stąd uważam, że się różnią. Dodatkowo co do resora to te gumy z Żuka czy Warszawy mają inny wygląd, niż Google twierdzi, że Syrena ma takie.
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Ja powiem szczerze , że też mam dylemat czy zakładać poliuretany , czy gumowe z epoki... :/
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
ODPOWIEDZ