Remont 105l.
No ładnie ładnie
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Robota pierwsza klasa.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
No właśnie ja pytałem w kontekście późniejszego szpachlowania/przecierania. Ja używam epoksydu Protect 360 i on jest jasno szary. Z racji że skarpeta będzie żółtawa (kolor 320) to podkład akrylowy mam jasno szary. I przy szlifowaniu szpachli będzie gorzej widać, czy już się przetarłem czy jeszcze nie.
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Zupełnie nie wiem o co się obawiasz.
To, że się przetrzesz jest nieuniknione.
Epoksyd służy do gruntowania jak i do niwelowania przecierek oraz odizolowywania poszczególnych etapów przy wyprowadzaniu powierzchni. Nie jest agresywnym podkładem i nawet jak się do niego przetrzesz - nic nie zaszkodzi, bo lakier normalnie się będzie go trzymał.
Grubopowłokowy epoksyd (dość drogi gips) można użyć (zamiast szpachli natryskowej - moim zdaniem grubopowłokowy epoksyd to lepsze, bezpieczniejsze rozwiązanie) do ostatecznego maszynowego wyrównania powierzchni już po wcześniejszemu wyszpachlowaniu, wytarciu/wykasowaniu stopniowemu (zgodnemu ze sztuką) rys po grubszych gradacjach papieru po czym kładziemy akrylowy i znów go rzeźbimy ale już innymi, cieńszymi gradacjami przed lakierowaniem..
To, że się przetrzesz jest nieuniknione.
Epoksyd służy do gruntowania jak i do niwelowania przecierek oraz odizolowywania poszczególnych etapów przy wyprowadzaniu powierzchni. Nie jest agresywnym podkładem i nawet jak się do niego przetrzesz - nic nie zaszkodzi, bo lakier normalnie się będzie go trzymał.
Grubopowłokowy epoksyd (dość drogi gips) można użyć (zamiast szpachli natryskowej - moim zdaniem grubopowłokowy epoksyd to lepsze, bezpieczniejsze rozwiązanie) do ostatecznego maszynowego wyrównania powierzchni już po wcześniejszemu wyszpachlowaniu, wytarciu/wykasowaniu stopniowemu (zgodnemu ze sztuką) rys po grubszych gradacjach papieru po czym kładziemy akrylowy i znów go rzeźbimy ale już innymi, cieńszymi gradacjami przed lakierowaniem..
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Aha, nie no moje obawy w tym, że jak się przetrze epoksyd, czyli do blachy, to trzeba znów epoksydem prysnąć. Ale tak czy siak, jeśli szlifując szpachlę przetrę się do epoksydu, to i tak całość jeszcze podkładem akrylowym wszystko objadę.
A jak z tymi produktami z serii dla klasyków? Widać róznicę, jakoś lepiej nie wiem, siada, trzyma się czy coś?
A jak z tymi produktami z serii dla klasyków? Widać róznicę, jakoś lepiej nie wiem, siada, trzyma się czy coś?
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
A no tak, akrylowy jak już szpachla wyrzeźbiona i trzeba podkład pod kolor położyć.
Spoko spoko, już trochę się namalowałem, więc zapamiętałem
Spoko spoko, już trochę się namalowałem, więc zapamiętałem
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
A czemu nie można na szpachlę od razu podkładu akrylowego? Tak pytam z ciekawości, bo tak mi kolega powiedział. Chociaż przyznam, że ile osób to tyle opinii i sposobów. Ale nie mówię że ja znam najlepsze.
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Można... można prawie wszystko - tylko każda wersja ma swoje wlaściwości i konsekwencje, zgoła różne. Inne zalecenia są dla napraw powypadkowych nowego auta, inne, moze nie tyle zalecenia, co podejscie, moze byc przy naprawie nastoletniego "dupowoza", a inne przy remoncie weterana.
Teoretycznie można nawet kłaść lakier bezpośrednio na obrobioną szpachlę - bo w wersji idelanej wszystko gra. W praktyce kładzie się jeszcze co najmniej wypełniacz (podkład akrylowy), bo minimalnie, ale jednak zabezpiecza przed niepożądanymi reakcjami, gdyby proporcje czegoś - np utwradzacza i szpachli - były nie do końca poprawne. A przepryskanie epoksydu na szpachlę jeszcze bardziej zabezpiecza przed taką sytuacją.
Poza tym, patrząc na całość - lakier nawierzchniowy nie przepuszca wilgoci, to on jest warstwą zabezpieczajacą (a dekoracyjną to tylko przy okazji).
Grunt akrylowy i szpachle poliestrowe to z kolei "gąbka", przepuszcza i chłonie wilgoć.
Podkład epoksydowy jest praktycznie nieprzepuszczalny - podobnie jak lakier - więc użycie jego jako podstawowego dodatkowo zwiększa zabezpieczenie przed wilgocią - np w przypadku zarysowania lakieru czy jego "zużycia".
Teoretycznie można nawet kłaść lakier bezpośrednio na obrobioną szpachlę - bo w wersji idelanej wszystko gra. W praktyce kładzie się jeszcze co najmniej wypełniacz (podkład akrylowy), bo minimalnie, ale jednak zabezpiecza przed niepożądanymi reakcjami, gdyby proporcje czegoś - np utwradzacza i szpachli - były nie do końca poprawne. A przepryskanie epoksydu na szpachlę jeszcze bardziej zabezpiecza przed taką sytuacją.
Poza tym, patrząc na całość - lakier nawierzchniowy nie przepuszca wilgoci, to on jest warstwą zabezpieczajacą (a dekoracyjną to tylko przy okazji).
Grunt akrylowy i szpachle poliestrowe to z kolei "gąbka", przepuszcza i chłonie wilgoć.
Podkład epoksydowy jest praktycznie nieprzepuszczalny - podobnie jak lakier - więc użycie jego jako podstawowego dodatkowo zwiększa zabezpieczenie przed wilgocią - np w przypadku zarysowania lakieru czy jego "zużycia".
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
TakeMO 1966 pisze:przepryskanie epoksydu na szpachlę jeszcze bardziej zabezpiecza przed taką sytuacją
TakeMO 1966 pisze:więc użycie jego jako podstawowego dodatkowo zwiększa zabezpieczenie przed wilgocią
Dodatkowo gdy się da (po ostatecznym wyszpachlowaniu i wytarciu rys stopniowo do gradacji 240-320) epoksyd grubopowłokowy jest możliwość jeszcze dodatkowego wyrównania maszynowo - coś a'la szpachla natryskowa - i na to dopiero akrylowy (wygładzenie 400-600 pod akryl/poliuretan) przed lakierem.
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
O, dzięki eMO i Tomasz
Na szczęście szpachlowac jeszcze nie zacząłem, więc wiem juz jak robić by było najlepiej
Na szczęście szpachlowac jeszcze nie zacząłem, więc wiem juz jak robić by było najlepiej
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0