Pękniecie sruby SERCOWEJ Resora Przód
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 96
- Rejestracja: 2006-12-05, 19:06
- Lokalizacja: Torun
Pękniecie sruby SERCOWEJ Resora Przód
miałem przykra sytuacje Pęniecie sruby SERCOWEJ Resora Przód ,od czego jest to spowodowane i dlaczego scieło,Gdzie moge taka srube kupic no i jak ją teraz wbic?
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Zapewne chodzi ci o śrubę skręcającą resor do kupy. Kiedyś napotkałem się na taką śrubę na alledrogo.
Spotkałem się z dwoma rodzajami tych śrub. Jeden gdzie element gwintowany jest na stałe złączony z mimośrodem (prawdopodobnie montowane w modelu 104) i model gdzie śruba była normalna a mimośród nabijany (prawdopodobnie modele 105/105L) w tym przypadku możesz wymienić samą śrubę.
W temacie wymiany samej śruby w resorze to najprościej było by wyciągnąć resor (uważając, żeby się nie rozstrzelił robiąc nam krzywdę) przy okazji przeglądnąć dokładnie jego stan, wyczyścić i na nowo wysmarować. Całość skręcić do kupy na zewnątrz i w całości włożyć do ramy.
Z tego co piszesz wywnioskowałem, że odpadł sam łebek z mimośrodem. A więc można spróbować wymiany na samochodzie. Starą śrubę wybijasz w dół. Najprawdopodobniej śruba oprze się o skrzynię biegów dlatego trzeba będzie w miarę wysuwania ją skracać brzeszczotem. Jak już wybijesz ja w całości to od góry wbijesz nową. Podejrzewam, że dla wygody pracy będzie trzeba zdemontować chłodnicę.
W temacie samego pęknięcie ja nie doszukiwał bym się czegoś specjalnego. Podejrzewam, że ścięło ją ze starości. W końcu resor podczas jazdy mocno pracuje. Przy okazji roboty z tym dla pewności sprawdziłbym dokręcenie cybantów mocujących resor i czy między nimi a samym resorem nie powypadały takie blaszki stabilizujące w kształcie litery "C".
Spotkałem się z dwoma rodzajami tych śrub. Jeden gdzie element gwintowany jest na stałe złączony z mimośrodem (prawdopodobnie montowane w modelu 104) i model gdzie śruba była normalna a mimośród nabijany (prawdopodobnie modele 105/105L) w tym przypadku możesz wymienić samą śrubę.
W temacie wymiany samej śruby w resorze to najprościej było by wyciągnąć resor (uważając, żeby się nie rozstrzelił robiąc nam krzywdę) przy okazji przeglądnąć dokładnie jego stan, wyczyścić i na nowo wysmarować. Całość skręcić do kupy na zewnątrz i w całości włożyć do ramy.
Z tego co piszesz wywnioskowałem, że odpadł sam łebek z mimośrodem. A więc można spróbować wymiany na samochodzie. Starą śrubę wybijasz w dół. Najprawdopodobniej śruba oprze się o skrzynię biegów dlatego trzeba będzie w miarę wysuwania ją skracać brzeszczotem. Jak już wybijesz ja w całości to od góry wbijesz nową. Podejrzewam, że dla wygody pracy będzie trzeba zdemontować chłodnicę.
W temacie samego pęknięcie ja nie doszukiwał bym się czegoś specjalnego. Podejrzewam, że ścięło ją ze starości. W końcu resor podczas jazdy mocno pracuje. Przy okazji roboty z tym dla pewności sprawdziłbym dokręcenie cybantów mocujących resor i czy między nimi a samym resorem nie powypadały takie blaszki stabilizujące w kształcie litery "C".
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r