Nie dochodzi paliwo?

(silnik, skrzynia)
abc

Nie dochodzi paliwo?

Post autor: abc »

Wybrałem się dzisiaj na przejażdżkę Syrenką 105, tak z 5km przejechała bezproblemowo - szła równo, jechała wolno ok. 15km/h, po czym przed progiem zwalniającym stanęła, i nie chciała zapalić. Po piłowaniu na rozruszniku + gaz do dechy dłuższy czas zapaliła, po czym po 500m taka sama sytuacja - tym razem przy próbie przygazowania. Znowu piłowałem na rozruszniku, i po dłuższym kręceniu zapaliła, i znowu (tym razem nic nie przejechała) przy dodaniu gazu zgasła. W filtrze paliwa (mam go tuż przed pompką) paliwo jest. Moim zdaniem to nie wina zapłonu (są nowe świece Iskra z epoki, przerywacze ok, cewki żukowskie, ustawiony na 4mm).

Co może być przyczyną? Paliwo w baku jest. Za mały poziom paliwa w gaźniku? Jakieś zanieczyszczenia w dyszy głównej? Pompka za słabo ssie (jest nowa, więc to chyba nie to)? Jakieś inne pomysły? Chętnie posłucham wszystkich rad.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

a świece jakie ? mokre suche?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Czuję śmiec na zaworku w pompie lub duszą w gaźnik lub coś innego, próbuj na ssaniu odpalac. Moja po przytkaniu jeszcze na małym ssaniu zrobiła z 40 km, a potem już do końca było trzeba pociągnąć bo stowa nie chciała iść. Wyszło ze gaxnik zalany a objawy miałem podobne
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
abc

Post autor: abc »

Spojrzałem przed chwilą świece lekko mokre - tylko trochę, izolatory koloru szarego - czarnego :/ (wszystkie) 1. i 3. cyl. iskra duża, biała, 2. cyl. iskra średnia, niebieska.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

A odkręcałeś pokrywę gaźnika? Dochodzi benzyna?
Ja bym spróbował odpalić na somostart tj. oczyścić świece i podać trochę rozpuszczalnika do cylindrów.
Spróbuj też przedmuchać dyszę główną.
Pompa jest szklankowa czy fiatoska?
We filtrze może być benzyna, zbiornik jest umieszczony wyżej od pompy i opada grawitacyjnie ale jeśli w pompie jest padnięty zaworek to nie będzie podawała do gaźnika.

P.S. Wczoraj odpalaliśmy na pych beemę trójkę z padniętym akumulatorem (kolega wyjechał na urlop i przez dwa tygodnie stała pod blokiem). W pewnym momencie mnie oświeciło że tam jest pompa elektryczna i bez prądu, wstępnego "nabicia" wtrysku to za chiny ludowe nie zaskoczy :)

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
abc

Post autor: abc »

Póki co - sukces. A co dalej :P ?
W komorze było paliwo, ale trochę za mało. Przepłukałem całą komorę pływaka, zaworek iglicowy, dyszę główną zmieniłem (tamta była lekko poharatana w środku :???: ), i chodzi - na początku przy dodaniu gazu się "krztusił", kila minut pochodziła na wolnych i w miarę równo teraz się wkręca. Teraz idę do miasta, jak wrócę to przejadę się kawałek i zobaczymy, czy będzie chciała współpracować :helm
PS Sprawdziłem przy okazji zapłon, chodzi równo na trzech, także to na pewno problem gaźnika / pompki. Pompka jest fiatowska - współczesne rzemiosło.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

abc pisze:Póki co - sukces.
:piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
abc

Post autor: abc »

To zdam małą relację co dalej - przedwczoraj 30km, a wczoraj 100km przy ok. 70-80km/h Sarenka daje ładnie radę :ok3 I dodam jeszcze, że świece Iskry ze starych zapasów są lepsze niż inne wynalazki, podobnie platynki - współczesnemu rzemiosłu mówię "nie" :fire
Awatar użytkownika
105L `79
-#Junior
-#Junior
Posty: 145
Rejestracja: 2008-06-23, 08:31
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: 105L `79 »

Podpinam się pod temat.

Po kilku przejażdżkach w tym roku pojawił się mały problem. Otóż, po powrocie z jednego wypadu, tuż pod garażem syrena zgubiła wolne obroty.

Zapłon ustawiony, paliwo w komorze pływakowej gaźnika jest w odpowiedniej ilości, więc pompa działa dobrze, cewki sprawne, świece na 1. i 2. cyl. suche, na 3. delikatnie mokra i czarna. Iskra jest. Gaźnik przed sezonem wyczyszczony, dysze przetkane i przedmuchane. Po "zgubieniu" wolnych obrotów, odpala i ładnie chodzi na ssaniu. Po wyłączeniu ssania gaśnie.

Gdzie szukać przyczyny? Bo przyznam że powoli kończą mi się pomysły.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Jeszcze raz gaźnik do czyszczenia.....Porządnego przedmuchania. No i radzę założyć przed pompką mały filtr przepływowy.
Awatar użytkownika
105L `79
-#Junior
-#Junior
Posty: 145
Rejestracja: 2008-06-23, 08:31
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: 105L `79 »

filtr założony przed pompką. Dziwne jest to że po czyszczeniu gaźnika, w tym roku przejechałem 120 km. Ale jak mus to mus. :)
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Może tylko dysza wolnych obrotów jest zatkana? Ja bym od tego zaczął.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
105L `79
-#Junior
-#Junior
Posty: 145
Rejestracja: 2008-06-23, 08:31
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: 105L `79 »

ok. Tak czy siak, wymontuję cały gaźnik i jeszcze raz sprawdzę wszystkie jego elementy, jak tylko znajdę odrobinę czasu.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

A może wystarczy trochę poregulować tą śrubką ze sprężyną co jest przy ośce przepustnicy. Też mi kiedyś gasło zaraz po wyłączeniu ssania, bo tą śrubkę miałem skręconą na max. Trochę nią pokręciłem i ładnie zaczęło chodzić na wolnych obrotach.
Awatar użytkownika
105L `79
-#Junior
-#Junior
Posty: 145
Rejestracja: 2008-06-23, 08:31
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: 105L `79 »

Niestety nie pomaga... tym bardziej, że wcześniej było wszystko ok...
ODPOWIEDZ