Pedał hamulca, pedał sprzęgła subtelne różnice

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
BIEDRONA
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2013-01-21, 18:02
Lokalizacja: 3miato

Pedał hamulca, pedał sprzęgła subtelne różnice

Post autor: BIEDRONA »

Witam,
w czasie wymiany wałka pedałów sprzęgła i hamulca zauważyłem między nimi pewne różnice. Pedały są odsadzone względem osi wzdłużnej, odsadzenie w obu jest lustrzane, tzn, ich zamiana powinna spowodować problemy z ustawieniem w blasze z przepustami w ścianie grodziowej, w moim egzemplarzu (105) mimo ich zamiany pasowały w otworach. Ponadto ramiona pedałów mają po dwa otwory, do zaczepienia sprężyn powrotnych, oraz do przetknięcia swożni widełek pompy hamulcowej oraz linki sprzęgła. Otwory swożni są w różnej odległości od osi otworu wałka, co powoduje różną długośc ramienia roboczego, a co za tym idzie, różne skoki robocze. Czy ktoś z Was zajmował się tym? Teoretycznie różne skoki powinny powodować różnice w wysprzęglaniu, oraz w pracy pompy hamulcowej. Jeszcze jedna różnica w budowie zewnętrznej, bez wpływu na pracę to nadlewka na ramieniu pedału sprzęgła. Różnce te przedstawia Katalog Części FSM.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:Wzrastająca z każdym rokiem liczba samochodów Syrena,...., wymaga przeprowadzenia fachowych zabiegów gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie pojazdu"

mgr inż. Zdzisław Glinka
Warszawa, kwiecień 1976 r.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Super, teraz już będziemy wiedzieć.
To ja dodam, aby temat byl kompletny, że pedał gazu też jest inny. :grinser
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Całe szczęście nakładki gumowe na pedały sie nie różnią.
BIEDRONA
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2013-01-21, 18:02
Lokalizacja: 3miato

Post autor: BIEDRONA »

Te nakładki i ten gaz to oczywista oczywistość.
Pyanie brzmi czy ktoś tak ma to zamontowane, bo jesli zmienię na standard to będę się gimnastykował z blachą z przelotkami. Ponadto w moim przypadku teoretycznie tłok pompy hamulcowej nie pracuje w pełnym zakresie. A widać że ktoś z tym walczył bo widełki są rozkręcone na regulacji na maxa.
:Wzrastająca z każdym rokiem liczba samochodów Syrena,...., wymaga przeprowadzenia fachowych zabiegów gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie pojazdu"

mgr inż. Zdzisław Glinka
Warszawa, kwiecień 1976 r.
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Mam poprawnie zamontowane, przesmarowane miedzią i działa wszystko płynnie i lekko.
Ja bym zrobił dyskusje wychylenia (nieosiowości) kierownicy w naszych sarnach bo ostatnio jak sir wsiadał do mojej to sie lekko zdziwił.
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

Wrócę do tematu. Z moich ostatnich obserwacji poczynionych przy okazji rozbiórki bosto i R20 wynika, że w eRce pedały są inne niż w pozostałych modelach, tzn. krótsze (mają mniejszy skok), a żeby zrównoważyć ten mniejszy skok otwory na sworznie są na większym promieniu (czyli teoretycznie ciężej wcisnąć pedały w rolniczej). Poza tym w R20 wałek pedałów nie posiadał dwóch rowków na pierścienie osadcze, tylko miał z jednej strony kołnierz, a z drugiej gwint. Nie wiem, czy to wszystko to rozwiązanie fabryczne, czy też ktoś coś zmieniał.

Ponadto mam pytanie- czy oś od pedałów jest w każdej syrenie demontowalna? Już po raz drugi miałem problem z jej wyjęciem, ani drgnie, więc zastanawiam się, czy przypadkiem nie jest wspawana na stałe :/
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
Awatar użytkownika
doomelek-22
-#Junior
-#Junior
Posty: 140
Rejestracja: 2011-06-08, 20:37
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: doomelek-22 »

homer pisze: Ponadto mam pytanie- czy oś od pedałów jest w każdej syrenie demontowalna? Już po raz drugi miałem problem z jej wyjęciem, ani drgnie, więc zastanawiam się, czy przypadkiem nie jest wspawana na stałe :/



Ja jak znalazłem w gratach nową oś ,to oczywiście postanowiłem od razu ją wymienić - ta w ramie była mocno zużyta , prałem młotem ,potem wpadłem na "genialny" pomysł żeby użyć elektrycznego młotka do kucia z dłutem - lipa , ani drgnęła .
Oś w środku jest pusta (rura) uciąłem szlifierką z obu stron - zostawiając po ok centymetrze , przez ten kawałek osi wsadziłem brzeszczot do metalu (wąski) , po godzinie miałem ośkę przeciętą wzdłuż i dopiero wtedy oderwała się od tej tulei w ramie (przyspawała się chyba rdzą).
Syrena 105 ' 76
Syrena R20 ' 77
Polonez '89
Polonez '98
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

u mnie znowu obracała się w ramie i otwór był wyrobiony mam nową ośkę ale jak włożyłem to latała luźno więc dorobiłem grubszą . w fabryce nie patrzyli by dobrze dopasować dlatego u jednych nie idzie wybić a u drugich samo wypada
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

A ja zobaczę jak to u mnie wygląda, w każdym bądź razie pedał sprzęgła i hamulca to chodzi na boki dość sporo :-|
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

ja wam powiem ze w mojej ramie myslałem ze jest to jeden element:)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Ja za niedługo chyba sam zacznę sądzić że to faktycznie jeden element :-P
A swoją drogą, ostatnio czytałem w dużej Glince o hamulcu i sprzęgle (żeby nie powiedzieć "o pedałach"), i tam jest wspomniane że różnice są.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Panowie, przepraszam za odświeżenie, macie pomysł na dorobienie tej tulei/ośki pedałów i jakie to ma wymiary. mógłby ktoś coś podac na ten temat ?
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

To zależy jak bardzo są wypracowane elementy. Dokupywanie nowej z epoki mija sie z celem. Najlepiej rozebrać pomierzyć wszystko i dotoczyć na wymiar.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

ale w tym rzecz ze ie posiadam starej ośki,
ośka z przewierconym na długosci plus dwa otwory aby smar doszedł na tulejki pedałów?
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
abc

Post autor: abc »

Żadnych otworów czy coś nie rób, daj lepiej tulejki z teflonu i nie trzeba będzie smarować. A ośkę co jest to możesz tam gdzie przychodzą pedały za to przetoczyć lekko (wtedy tulejki będą troszkę grubsze). To tą średnicę dobierzesz pod zabezpieczenie - segera jakie kupisz w sklepie.
ODPOWIEDZ