Sworznie górne jak wykręcić

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kriz87
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 31
Rejestracja: 2014-09-28, 18:10
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Sworznie górne jak wykręcić

Post autor: kriz87 »

Witam mam pewien problem bo nie mogę odkręcić sworzni, w którą bym stronę nie kręcił kluczem 41 czy tez 36 nie idzie. Kontrę dolna udało mi sie odkręcić ale dalej nie wiem co robić.
Czy wiecie może skąd wziąć te gumy przy sworzniach? (ostatnie zdj)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
PRL
Simson S 51 78r - był
Simson SR 50 88r - obecny
Ursus c-328 65r - obecny
WSK 125 85r - obecna
Syrena 104 71r - obecna
Plany - ????
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

Najpierw wykręć sam sworzeń, inaczej tulejek nie da się odkręcić. Pokręcaj dolną tulejką do położenia, w którym sworzeń lekko się obraca i wtedy go wykręć.
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Musisz poluzować całą śrubę górną lub dolną od tego sworznia. One mają róźny skok gwintu i dlatego nie da się tego ucha wykręcić, a za pomocą tych śrub luzy się kasuje. A taką gumę zakupisz w sklepie rolniczym lub motoryzacyjnym jako manszeta tylko złap wymiar. Dasz radę. Jak nie ruszysz tych śrub to albo moczenie wd, ropa, nafta lub pogrzanie palnikiem.
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

jeżeli to się jakoś rusza, to w zasadzie bierze się w jedną rękę te widełki "Y" a w drugą rękę tę tulejkę wraz z odkręconą już kontrą--------i się porusza w lewo-prawo oba te elementy usiłując je odkręcać po kawałeczku. Czyli odkręcasz widełki do góry a tę śrubę 41 do dołu. To idzie bardzo powoli i stale pokręcasz lewo--prawo po to aby niezgodności obu gwintów się trochę kasowały. Kalamitkę warto wogóle wykręcić i podawać nafte lub MIXOL w dziure po niej strzykawką w której ucięto 90% cycka do nasadzania igły.
Awatar użytkownika
kriz87
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 31
Rejestracja: 2014-09-28, 18:10
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: kriz87 »

Wlałem tam wd juz jakiś czas temu. Widełki ani drgną nie mam pojęcia jak na tym jeździłem i skręcałem. Na chwile obecna nic nie jest chyba w stanie ruszyc ta nakrętka 41. Trzymałem widelki w imadle a klucz 41 na rurke brałem i nic.
PRL
Simson S 51 78r - był
Simson SR 50 88r - obecny
Ursus c-328 65r - obecny
WSK 125 85r - obecna
Syrena 104 71r - obecna
Plany - ????
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

ja to podgrzewalem i puscilo.
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

palnik i do walki.
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Moźesz spróbować jeszcze młotem opukać gwint dookoła moźe troche się obruszy, ale najpewniejsze pogrzanie
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

A mi się wydaje, że odkręcając nakrętkę poruszyłeś dolną tulejką i doprowadziło to do zablokowania gwintu na sworzniu na skutek zmiany skoku.
Spróbuj wkręcić delikatnie dolną tulejkę, może sworzeń, na który mówicie widełki, zacznie się obracać.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

tez tak mysle, bo jakby tak bylo to faktycznie bys nie skrecal :-)) upierdliwa to sprawa, te sworznie poparowac jak nie ma sie kompletu
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

Możesz tez spr pogotować trochę w przerobionym oleju, może sie podda.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

ta kontra 41 bywała nieraz przyspawana punktowo----sprawdzić.
Zajmujemy się tylko tą tulejką dolną---górna jest nieważna.(dolna tulejka+ jej kontra)
Gdy wszystko jest na samochodzie, odchylamy zwrotnicę i w widełki wsadzamy pręt hartowany = 1 metr i staramy się ruszyć===siła jest podobna do działania kierownicą.
Wykręcić kalamitkę i w ten otwór po niej STRZYKAWKĄ podać naftę albo mixol albo benzynę albo WD40. Jak pisałem -cycek strzykawki odcinamy w 80 % długości. Strzykawka wkręca się jakby w gwint po kalamitce.
PS--ze zdjęcia wynika że kontra stoi luźno odkręcona więc nie jest przyspawana :) ,,,a kalamitki nie ma pewnie od 1980 roku :lol:
Awatar użytkownika
kriz87
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 31
Rejestracja: 2014-09-28, 18:10
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: kriz87 »

W końcu się udało :). Kalamitki były jak przykazano ;P. Teraz mi pozostało wymienić na nowe końcówki drążków i sworznie dolne, dzięki za zainteresowanie pzd.
PRL
Simson S 51 78r - był
Simson SR 50 88r - obecny
Ursus c-328 65r - obecny
WSK 125 85r - obecna
Syrena 104 71r - obecna
Plany - ????
ODPOWIEDZ