Sworznie górne jak wykręcić
Sworznie górne jak wykręcić
Witam mam pewien problem bo nie mogę odkręcić sworzni, w którą bym stronę nie kręcił kluczem 41 czy tez 36 nie idzie. Kontrę dolna udało mi sie odkręcić ale dalej nie wiem co robić.
Czy wiecie może skąd wziąć te gumy przy sworzniach? (ostatnie zdj)
Czy wiecie może skąd wziąć te gumy przy sworzniach? (ostatnie zdj)
PRL
Simson S 51 78r - był
Simson SR 50 88r - obecny
Ursus c-328 65r - obecny
WSK 125 85r - obecna
Syrena 104 71r - obecna
Plany - ????
Simson S 51 78r - był
Simson SR 50 88r - obecny
Ursus c-328 65r - obecny
WSK 125 85r - obecna
Syrena 104 71r - obecna
Plany - ????
-
- -#Youngtimer
- Posty: 473
- Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
- Lokalizacja: wielkopolska
Musisz poluzować całą śrubę górną lub dolną od tego sworznia. One mają róźny skok gwintu i dlatego nie da się tego ucha wykręcić, a za pomocą tych śrub luzy się kasuje. A taką gumę zakupisz w sklepie rolniczym lub motoryzacyjnym jako manszeta tylko złap wymiar. Dasz radę. Jak nie ruszysz tych śrub to albo moczenie wd, ropa, nafta lub pogrzanie palnikiem.
jeżeli to się jakoś rusza, to w zasadzie bierze się w jedną rękę te widełki "Y" a w drugą rękę tę tulejkę wraz z odkręconą już kontrą--------i się porusza w lewo-prawo oba te elementy usiłując je odkręcać po kawałeczku. Czyli odkręcasz widełki do góry a tę śrubę 41 do dołu. To idzie bardzo powoli i stale pokręcasz lewo--prawo po to aby niezgodności obu gwintów się trochę kasowały. Kalamitkę warto wogóle wykręcić i podawać nafte lub MIXOL w dziure po niej strzykawką w której ucięto 90% cycka do nasadzania igły.
Wlałem tam wd juz jakiś czas temu. Widełki ani drgną nie mam pojęcia jak na tym jeździłem i skręcałem. Na chwile obecna nic nie jest chyba w stanie ruszyc ta nakrętka 41. Trzymałem widelki w imadle a klucz 41 na rurke brałem i nic.
PRL
Simson S 51 78r - był
Simson SR 50 88r - obecny
Ursus c-328 65r - obecny
WSK 125 85r - obecna
Syrena 104 71r - obecna
Plany - ????
Simson S 51 78r - był
Simson SR 50 88r - obecny
Ursus c-328 65r - obecny
WSK 125 85r - obecna
Syrena 104 71r - obecna
Plany - ????
- mariusz.w06
- młody syreniarz
- Posty: 294
- Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
- Lokalizacja: Mińsk-Maz.
ja to podgrzewalem i puscilo.
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
-
- -#Youngtimer
- Posty: 473
- Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
- Lokalizacja: wielkopolska
A mi się wydaje, że odkręcając nakrętkę poruszyłeś dolną tulejką i doprowadziło to do zablokowania gwintu na sworzniu na skutek zmiany skoku.
Spróbuj wkręcić delikatnie dolną tulejkę, może sworzeń, na który mówicie widełki, zacznie się obracać.
Spróbuj wkręcić delikatnie dolną tulejkę, może sworzeń, na który mówicie widełki, zacznie się obracać.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
tez tak mysle, bo jakby tak bylo to faktycznie bys nie skrecal ) upierdliwa to sprawa, te sworznie poparowac jak nie ma sie kompletu
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
ta kontra 41 bywała nieraz przyspawana punktowo----sprawdzić.
Zajmujemy się tylko tą tulejką dolną---górna jest nieważna.(dolna tulejka+ jej kontra)
Gdy wszystko jest na samochodzie, odchylamy zwrotnicę i w widełki wsadzamy pręt hartowany = 1 metr i staramy się ruszyć===siła jest podobna do działania kierownicą.
Wykręcić kalamitkę i w ten otwór po niej STRZYKAWKĄ podać naftę albo mixol albo benzynę albo WD40. Jak pisałem -cycek strzykawki odcinamy w 80 % długości. Strzykawka wkręca się jakby w gwint po kalamitce.
PS--ze zdjęcia wynika że kontra stoi luźno odkręcona więc nie jest przyspawana ,,,a kalamitki nie ma pewnie od 1980 roku
Zajmujemy się tylko tą tulejką dolną---górna jest nieważna.(dolna tulejka+ jej kontra)
Gdy wszystko jest na samochodzie, odchylamy zwrotnicę i w widełki wsadzamy pręt hartowany = 1 metr i staramy się ruszyć===siła jest podobna do działania kierownicą.
Wykręcić kalamitkę i w ten otwór po niej STRZYKAWKĄ podać naftę albo mixol albo benzynę albo WD40. Jak pisałem -cycek strzykawki odcinamy w 80 % długości. Strzykawka wkręca się jakby w gwint po kalamitce.
PS--ze zdjęcia wynika że kontra stoi luźno odkręcona więc nie jest przyspawana ,,,a kalamitki nie ma pewnie od 1980 roku