Byłem na poczcie odebrałem instrukcję (na okładce znaczek POLMO FSO i napis Syrena 105 na patyku). W środku takie samo logo i napisane Fabryka Samochodów Osobowych Warszawa - Żerań, na następnej stronie napisane Opracowanie FSM Bielsko - Biała, autoryzowane przez FSO Warszawa - Żerań. Wydawca Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Wawa 1972, Wydanie 1. nakład 35.000 egzemplarzy, oddano do składania w marcu 1972, podpisano do druku i druk ukończono w czerwcu 1972. Czyli wtedy jak stopiątki robili tylko w Warszawie.
Ale do rzeczy:
W środku znajduje się opis m.in. odpowietrzenia układu hamulcowego, gdzie uzupełnia się płyn hamulcowy... w zbiorniczku na grodzi! I jest jego zdjęcie. Załączam skan całości. Może ktoś się spotkał z takim rozwiązaniem? Ciekawe dlaczego później tego nie stosowano...? FSO Syrenka -1-0-5-, którą widziałem ostatnio nie ma co prawda tam zbiorniczka, ale widać miejsce na niego i otwory do mocowania
Zbiorniczek płynu hamulcowego na grodzi układ jednoobwodowy?
Zbiorniczek płynu hamulcowego na grodzi układ jednoobwodowy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Ciekawe odkrycie. Nie wiem dlaczego później tego nie stosowali. Może pracowali nad układem dwuobwodowym, który ostatecznie był montowany od 1974 roku, ale znając tamte realia mógł być taki poślizg. Silnik S31 był opracowany już w 1960 roku, a wdrożony do produkcji dopiero w 1966.
Syrena 104, Syrena Bosto
Witam
Chyba oszczędności - bo musiałyby być produkowane 3 rodzaje pomp hamulcowych
a) stara - jednoobwodowa ze zbiornikiem w pompie
b) dwuobwodowa z osobnymi zbiorniczkami
c) jednoobwodowa z osobnym zbiorniczkiem
Chyba uznali, że nie ma sensu ekonomicznego na wprowadzanie pomy jednoobwodowej z osobnym zbiorniczkiem, bo tak naprawdę nie wnosi to nic nowego
pozdrawiam
Arturek
Chyba oszczędności - bo musiałyby być produkowane 3 rodzaje pomp hamulcowych
a) stara - jednoobwodowa ze zbiornikiem w pompie
b) dwuobwodowa z osobnymi zbiorniczkami
c) jednoobwodowa z osobnym zbiorniczkiem
Chyba uznali, że nie ma sensu ekonomicznego na wprowadzanie pomy jednoobwodowej z osobnym zbiorniczkiem, bo tak naprawdę nie wnosi to nic nowego
pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
A nie była to przypadkiem odpowiednio dostosowana pompa Fiatowska od starego DF-a z metalową deską?
Tak pytam z ciekawości.
Tak pytam z ciekawości.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
nie pierwszy raz w instrukcji pojawia się coś co nie weszło do produkcji, ja mam instrukcję Żuka z liftingiem jakiego nigdy nie było (przynajmniej w produkcji seryjnej), z jakiegoś powodu ktoś się spieszył z drukiem tych instrukcji
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99