Podłoga - cięzko wymienić??
- Marcin Hojan
- -#Youngtimer
- Posty: 724
- Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
- Lokalizacja: Szamocin
I dlatego nie robię remontu mojej R-20, tylko utrzymuję stan jaki jestMateusz pisze:Moim zdaniem brak pieniędzy nie jest żadnym wytłumaczeniem, że każdy robi jak może, etc.
Ja wychodzę z założenia, że jak mam coś zrobić, a nie mam wystarczających funduszy to zwyczajnie odkłam temat na później (kiedy uzbieram kasę). Półśrodki to nic dobrego.
Swoją drogą trochę nie rozumiem po co od razu po kupnie robić remont, wiele syren jest w dobrym stanie ale większość od razu je rozbiera i nie zawsze już później składa z powrotem.
Mercedes 190E 1993
Romet Ogar 200 1986
Romet Ogar 200 1986
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
a mi sie podoba, i pitolicie glupoty i nawet ty Mateusz, a twojej syreny nikt nie widzial tak jak i mnie na tym forum
fajnie zrobil i pomyslal, ocynk nie zgnije- nie tak jak zwykla blacha, teraz sa farby na ocynk i smialo mozna pomalowac jakby komus malo bylo- jakos u mnie na podworku 10 lat stoi juz kibel z ocynku na dworze i nie zardzewial...... dziwne rzeczy??
nity aluminiowe i tez im nic bedzie- znakomity sposob na rdze moim zdaniem
a co do pochlastania..to predzej zabije go kierownica czy brak pasow a nie podloga juz takie farmazony gadacie jakby syrena byly mistrzynia w testach bezpieczenstwa, poza tym jest na ramie wiec ta podloga niczego nie utrzymuje i nie usztywnia
fajnie zrobil i pomyslal, ocynk nie zgnije- nie tak jak zwykla blacha, teraz sa farby na ocynk i smialo mozna pomalowac jakby komus malo bylo- jakos u mnie na podworku 10 lat stoi juz kibel z ocynku na dworze i nie zardzewial...... dziwne rzeczy??
nity aluminiowe i tez im nic bedzie- znakomity sposob na rdze moim zdaniem
a co do pochlastania..to predzej zabije go kierownica czy brak pasow a nie podloga juz takie farmazony gadacie jakby syrena byly mistrzynia w testach bezpieczenstwa, poza tym jest na ramie wiec ta podloga niczego nie utrzymuje i nie usztywnia
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Ja u siebie w R20 jestem zmuszony wymienić cała podłgę kabiny oraz skrzyni ładunkowej, tylko muszę gdzieś poszukać na forum wymiarów ...
Syrena 105L '77r & Syrena 105 '76r , Syrena 104 '72r , Syrena R20 '76r , Syrena Bosto '83r , Skoda 105 S '81r. / WSK 125x2, WSK 175x2, Ogar 200x2,Komar 2351, 126p '85r. 126p '88r. 126p '90r. 126p '92r. 126p '97r. 126p '99r. Skoda 105S '81r. Niewiadów N126e. Zetor 3011.
Widze że wiele osób decyduje się na podłoge własnej roboty.Nic dziwnego,dziś za orginał trzeba dać około 1,5tys a pojawia się coraz rzadziej.Ja też chyba zdecyduje się na dorobioną podłoge.Tego elementu po zakończonym remoncie praktycznie nie widać a zaoszczędzoną kase można lepiej zainwestować w dobrą tapicerke i porządnego lakiernika.
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
w tej chwili można chodziłby u mnie dostać różne elementy podłogi które potrzeba , do remontu z oryginalnymi przetłoczeniami , wszystko w tym temacie http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=18552
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
Ja wymienialem cala podloge z kawalkiem sci any grodziowej. Zdjecia dostepne name money stronie.
http://www.knstudio.co.uk/2013/08/03/my ... ng-poland/
Zanim to zrobisz musisz wzmocnic slupkii zeby side Nie rozeszla buda.
Powodzenia
http://www.knstudio.co.uk/2013/08/03/my ... ng-poland/
Zanim to zrobisz musisz wzmocnic slupkii zeby side Nie rozeszla buda.
Powodzenia
syrena 105 lux z 1980roku
mieszka w Warrington
w moim posiadaniu od 1998 roku
mieszka w Warrington
w moim posiadaniu od 1998 roku
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2015-01-10, 10:50
- Lokalizacja: KROBIA
Re: Podłoga - cięzko wymienić??
jeżeli podłoga jest zrobiona według oryginału będzie wszystko pasowało tel 730324590Marcin105l pisze:Patrząc na moją podłogę obawiam się że potrzebna będzie wymiana.
Czy może ktoś borykał się z wymianą?
Jak znam życie to po wymianie całej płyty mogą być problemy z pasowaniem blach itp.
Ktoś brnął przez ten temat??
bo,w końcu chodzi o to,żeby obie strony były zadowolone
krzysztofk
krzysztofk
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Właśnie ja będę za jakiś czas wymieniał podłogę, progi, podciągi progowe oraz te
podłużnice "U" pod spodem pod fotelami. Jakby tego było mało, podjedzone mam
też słupki, te z przodu bardziej, te środkowe tylko trochę.
I się zastanawiam, jak najlepiej się za to zabrać. Tzn w jakiej kolejności to zrobić.
Myślałem żeby tak: oprzeć budę nie na progach, ale na tym kątowniku poprzecznym
co jest w tej szparze (gdzie jest nożny włącznik świateł) oraz gdzieś tam z tyłu za ta
krawędź podłogi przy tylnym zawieszeniu. Wtedy wspawać reperaturki słupków.
Następnie wyciąć progi i podciągi. Nowe podciągi wspawać do zreperowanych słupków,
później można dospawać progi. Z racji że ja do wymiany mam tylko przednią część
podłogi, fragmenty z tyłu mógłbym przyspawać do podciągów.
Ok, czyli na ten moment mam nowe progi, podciągi, słupki, i to wszystko przyspawane
do tego fragmentu podłogi, który nie podlega wymianie. Zmieniam oparcie budy, tzn. od
teraz buda będzie się opierała na nowych podciągach. Mogę elegancko wyciąć fragmenty
podłogi (te bardziej z przodu), przyspawając je na bieżąco do podciągów. Później wkładam
profil-kątownik w tą szparę, przyspawam go do podłogi i ściany grodziowej i koniec
Jak myślicie, będzie to dobre podejście?
podłużnice "U" pod spodem pod fotelami. Jakby tego było mało, podjedzone mam
też słupki, te z przodu bardziej, te środkowe tylko trochę.
I się zastanawiam, jak najlepiej się za to zabrać. Tzn w jakiej kolejności to zrobić.
Myślałem żeby tak: oprzeć budę nie na progach, ale na tym kątowniku poprzecznym
co jest w tej szparze (gdzie jest nożny włącznik świateł) oraz gdzieś tam z tyłu za ta
krawędź podłogi przy tylnym zawieszeniu. Wtedy wspawać reperaturki słupków.
Następnie wyciąć progi i podciągi. Nowe podciągi wspawać do zreperowanych słupków,
później można dospawać progi. Z racji że ja do wymiany mam tylko przednią część
podłogi, fragmenty z tyłu mógłbym przyspawać do podciągów.
Ok, czyli na ten moment mam nowe progi, podciągi, słupki, i to wszystko przyspawane
do tego fragmentu podłogi, który nie podlega wymianie. Zmieniam oparcie budy, tzn. od
teraz buda będzie się opierała na nowych podciągach. Mogę elegancko wyciąć fragmenty
podłogi (te bardziej z przodu), przyspawając je na bieżąco do podciągów. Później wkładam
profil-kątownik w tą szparę, przyspawam go do podłogi i ściany grodziowej i koniec
Jak myślicie, będzie to dobre podejście?
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2015-01-10, 10:50
- Lokalizacja: KROBIA
podłoga do syrenki 900zl do R-20 na pewno mniejMartinteo pisze:Widze że wiele osób decyduje się na podłoge własnej roboty.Nic dziwnego,dziś za orginał trzeba dać około 1,5tys a pojawia się coraz rzadziej.Ja też chyba zdecyduje się na dorobioną podłoge.Tego elementu po zakończonym remoncie praktycznie nie widać a zaoszczędzoną kase można lepiej zainwestować w dobrą tapicerke i porządnego lakiernika.
bo,w końcu chodzi o to,żeby obie strony były zadowolone
krzysztofk
krzysztofk