Cięgło przekładni biegów z amortyzatorem

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Cięgło przekładni biegów z amortyzatorem

Post autor: DarioRec »

W swoich zapasach części do Syreny dokopałem się do ciekawego eksponatu. Jest to wyrób rzemieślniczy, posiada instrukcję oraz nr patentu.
Wykonany dość solidnie, amortyzacja cięgła w obydwu kierunkach, całkiem możliwe że spełnia swoje zadanie, które w/g wytwórcy ma niwelować lub nawet znosić drgania i hałas dźwigni zmiany biegów przy kierownicy. Zastosowanie w modelach 101-105.
Wrzucam zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ot ciekawostka.
Rzemiosło starało się. Np. zwrotnice na łożyskach.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

jak działa ta amortyzacja?
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Cięgno nie przenosi drgań zesp. napędowego na drążek.
Te końcówki muszą mieć jakieś wkładki amortyzujące.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

Środkowa część cięgła, ten srebrny walec wewnątrz ma mechanizm amortyzujący. Nie rozbierałem tego, bo jest na stałe zatoczone na krawędzi. Jednak gdy próbuje ścisnąć lub rozciągnąć cięgło, wyczuwa się obustronne działanie sprężyn/sprężyny. Opór jest na tyle duży że pozwoli załączyć bieg. Ciekawi mnie, czy ktoś ma to w swojej Sarnie zamontowane?
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

ja w swojej mam w jednym przegubie kulowym wlozona pod kulke przegubu sprezyne po prostu po wyjeciu kulki wiercisz na wylot walec przegubu a wkreconu drazek jest oparciem dla sprezyny ktora tlumi drgania ,ale szczrze mowiac ruznica jest niezauwazalna DarioRec, nie chcesz tego moze sprzedac ?
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

artur.konkol pisze: DarioRec, nie chcesz tego moze sprzedac ?
Nie chcę tego sprzedać, mam zamiar zamontować w swojej i jeśli spełnia to swoje zadanie myślę o wykonaniu kilku sztuk w/g wzoru. Budowa jest banalnie prosta, ważny będzie dobór sprężyn o odpowiedniej twardości, tłumiących drgania a zarazem umożliwiających załączenie biegu.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

czekamy zatem na testy.
ODPOWIEDZ