Meluzyna

Wszystko to co nie pasuje do pozostałych działów
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

motonita pisze:w dieslu dla firm... ekonomia
Diesel przestaje być ekonomiczny, paliwo droższe, cena silnika dużo droższa przy zakupie, serwis droższy, awaryjność większa, drogie turbiny i trwałość do ~100 tys km, filtry cząsteczek po nawet 6tys zł które zapychają się jeśli auto eksploatujemy w mieście. Jedyne co przemawia za to mniejsze zużycie paliwa ~25%. Czy to kompensuje pozostałe koszty?
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

ale vat z paliwa....

[ Dodano: 2014-01-04, 09:33 ]
.... i mniejsze spalanie....
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Yanosik - jak to Lanos nie był hitem? Wiem, że Daewoo upadło, ale na pewno nie przyczyniła się do tego produkcja Lanosa. To jest samochód, który teraz zastąpił na wioskach Poloneza. Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale jeździ tego na prawdę dużo. Ludzie to biorą, bo kosztuje grosze, a można dostać porządne sztuki kupione w Polsce z małym przebiegiem. Nie to co syf przywożony na lawetach z UE.
Ale jak przykład Lanosa do Ciebie nie przemawia to zobacz ile nowych Dacii jeździ. Zwłaszcza po Krakowie widuję mnóstwo Dusterów. Chociaż nie jest to miarodajne miasto, bo tutaj królują bulwarowe terenówki spod znaku Mercedesa, Audi i BMW, zresztą wszystkie najnowsze modele drogich marek, nawet Bentleye, Lamborghini i Ferrari. Ale wystarczy wyjechać parę kilometrów od Krakowa, żeby się przekonać jakich samochodów jest najwięcej.

Co do tej Syreny to nie można całkowicie skreślać tego projektu. Nie widzę specjalnie możliwości na jakąkolwiek produkcję, ale to nie znaczy, że jest to zupełnie niemożliwe. Weźmy chociażby projekt New Warsaw. Też się to wydawało kompletną utopią, a jednak coś tam lepią. Za odbudowę Syreny Sport też się nikt długo nie brał i jakoś mamy trzy (albo więcej) jeżdżące repliki. Jak się koleś uprze to coś tam może z tego wyjść. Pewnie i tak skończy się klapą, ale nie lubię przesądzania i twierdzeń, że nie ma absolutnie żadnych szans. Weźmy np. Amficara. W końcu firma zbankrutowała, ale projektant znalazł sponsora projektu. Dzisiaj te samochody są bardzo poszukiwane. Choć osobiście w to nie wierzę, podobny los może spotkać Syrenę Meluzynę. Jeżeli nawet wszystko upadnie to będzie jakiś krok naprzód, a przyszłe pokolenia zyskają możliwość kolekcjonowania polskich samochodów z drugiej dekady XXI wieku.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

michalalex pisze:Yanosik - jak to Lanos nie był hitem?
Takim hitem, że nie obronił się po upadku Daewoo. Nie był opłacalny w produkcji? Ile wyszło Lanosów ze znaczkiem FSO? A samochód był już opracowany, więc były tylko bieżące koszty produkcji.
michalalex pisze:To jest samochód, który teraz zastąpił na wioskach Poloneza.
Mieszkam na wiosce i widziałem u nas 2 Lanosy, w tym 1 mojej żony. Mimo, że są tanie to ludzie wolą auta z Niemiec.
michalalex pisze:Ale jak przykład Lanosa do Ciebie nie przemawia to zobacz ile nowych Dacii jeździ.
Tak, sporo jeździ. Sam zapewne kupię kiedyś jakąś używaną rozbitą Dacie. Tylko z Dacią to jest tak jak ze Skodą. Dacie to są po prostu tanie Renault. A Syrena będzie czym?

No i tu jest pewien pomysł. Trzeba się udać do jakiegoś producenta samochodów, np Fiata aby zaprojektował nieco zmodyfikowane nadwozie do np fiata 500 i sprzedawał go w Polsce pod marką Syrena. I Syrena znów będzie produkowana i może nawet w Polsce :devil3 Najtańsze rozwiązanie. Oczywiście i tak nie ma szans, bo u nas każdy zamiast nowego auta, woli kupić za pół ceny 5 letnie z zagranicy.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

Nowa (współczesna) wersja Syreny powstała w Kutnie, jest to wersja produkcyjna

Komunikat prasowy sprzed 4 dni:

---> http://pgkutno.pl/index.php/pgkutno/art ... rticle/250

Obrazek

film na Youtube: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 0HU42cV1RA

Cytat z komunikatu prasowego: "Zapramy do obejrzenia zdjęć oraz krótkiego filmu pokazującego jeżdżący już po ulicach Kutna prototyp nowej Syrenki.
Miejmy nadzieję, że Kutno stanie się ośrodkiem odrodzonej polskiej motoryzacji."
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Sosik
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 53
Rejestracja: 2011-02-03, 13:41
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Sosik »

Takie coś dziś napotkałem - Nowa Syrena w wersji kabrio:
http://www.dziennik.pl/wideo/453932,tyl ... ziennik%29
ODPOWIEDZ