Warszawa Garbuska - Pytanie

Zapytania i porady techniczne
skorupin
Posty: 1
Rejestracja: 2013-05-03, 02:04
Lokalizacja: śląsk

Warszawa Garbuska - Pytanie

Post autor: skorupin »

Zwracam się do Was o pomoc, czy Warszawa garbuska była produkowana z taką atrapą chłodnicy jak była w modelach 203(223)/204(224) ?
Obrazek
Jeżeli takie samochody wyjeżdżały seryjnie to jakie było oznaczenie tego modelu? To samo tyczy się tylnych lamp od Syreny w garbatej Warszawie, montowali seryjnie takie odwrócone o 90 stopni lampy?
Proszę o odpowiedzi
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Re: Warszawa Garbuska - Pytanie

Post autor: condorpapa »

czy Warszawa garbuska była produkowana z taką atrapą chłodnicy jak była w modelach 203(223)/204(224) ? Tak

było oznaczenie tego modelu? 201, 202

montowali seryjnie takie odwrócone o 90 stopni lampy? Tak

W takiej konfiguracji grilla - grill skrzynkowy i karoseria garbata - posiadał warszawe papiez Jan Pawel II . Natomiast nie było takiego melanżu jak na fotce- gdzie gumowe kły przykręcone są do zderzaków starego typu. Bynajmniej we fabrycznym ukompletowaniu.
Awatar użytkownika
grobus
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 202
Rejestracja: 2008-02-27, 20:41
Lokalizacja: świdnica

Post autor: grobus »

Co do tylnich lamp to sie zgodze a co do atrapy to nie Wydaje mi sie ze takiej atrapy fabrycznie nie montowano
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

====Bardzo fajna Warszawina :ok3 Kiedyś zupełnie nieświadomie zbudowałem jej model w skali 1:43 :grinser
Obrazek
grobus pisze:Co do tylnich lamp to sie zgodze a co do atrapy to nie Wydaje mi sie ze takiej atrapy fabrycznie nie montowano
::::Zgadza się. Chociaż nie wykluczam, że występowały takie kanciaste grille w ramach jakiś "przejściówkowych" eksperymentów ===[jak to w FSO] to ostatnia babuszka zjechała z taśmy z grillem starego typu i tego się może trzymajmy. :ok2
W tym konkretnym przypadku dopatrywałbym się inwencji twórczej któregoś z właścicieli, przede wszystkim chęci upodobnienia pojazdu do nowszego modelu. Pamiętajmy, że np. w latach 80 Warszawa, nawet ta "zwykła" był to paliwożerny grat i nieodłączny element krajobrazu wsi polskiej. Garbuskę określano wtedy mianem "starego modelu Warszawy" a więc totalna słoma z butów. :lol: Między innymi dlatego bardzo często zdarzały się przekładki dużych kierunków od Nyski, kłów zderzaka czy grilla od -2-0-3- który swoją drogą z estetycznego punktu widzenia jest najładniejszym warszawowskim przodem.
Lampy od Syreny występowały ===tzw. "czekoladki" z kratkowanym kloszem i metalowymi ramkami. Nieco inne od tych stopiątkowych.

Obrazek

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

Ttaka atrapa była montowana w serii w ostatnich modelach garbatej. Mam gdzies zdjecie w jakieś książce z 65 roku z taka wawa
Mercedes 200 W110 - 1965r.
Awatar użytkownika
grobus
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 202
Rejestracja: 2008-02-27, 20:41
Lokalizacja: świdnica

Post autor: grobus »

Wg powyzszego zdjecia wychodzi ze nawet ostatnia wawka miała grill z wąsem a nie sedankowy takze dalej obstawiam iz to inwencja twórcza własciciela A lampki tylnie to rzeczywiscie tzw.czekoladki
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

grobus pisze:Wg powyzszego zdjecia wychodzi ze nawet ostatnia wawka miała grill z wąsem a nie sedankowy takze dalej obstawiam iz to inwencja twórcza własciciela A lampki tylnie to rzeczywiscie tzw.czekoladki
Fakt te zdjęcie trochę miesza w mojej teorii dlatego poszukam dowodów na jej potwierdzenie, albo zwyczajnie nie mam racji ;)
Mercedes 200 W110 - 1965r.
Paweł 105L
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
Lokalizacja: Śląsk/Będzin

Post autor: Paweł 105L »

nawet gdyby takie wersje wychodziły to garbuska z atrapa sedanki to jest cos nie halo, tak samo nie spotkalem się aby garbuska miała lampy tylne z syreny.

Włascicele garbusek w latach ich powiedzmy juz nie produkcji montowali atrapy z sedanów bo to w tamtych latach "odmładzało" samochod. Było to też robione umyslnie aby Milicja nie zatrzymała do kontroli bo wiadomo garbuski już miały lilka dobrych lat i stany techniczne były o wiele gorsze niż sedanów.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Taki tuning z epoki :helm
motomania na luzie
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Paweł 105L pisze:tak samo nie spotkalem się aby garbuska miała lampy tylne z syreny.
Zwykłych lamp nie powinna mieć, ale czekoladki występowały właśnie w garbuskach, tak samo jak w pick-upach.
Syrena 104, Syrena Bosto
Paweł 105L
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 235
Rejestracja: 2007-05-13, 23:26
Lokalizacja: Śląsk/Będzin

Post autor: Paweł 105L »

Pikusie miały inne oświetlenie z tyłu. takie małe lampeczki jak np kierunek z przodu w garbusce ew takie lampy jak sedanka.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Paweł 105L pisze:Pikusie miały inne oświetlenie z tyłu. takie małe lampeczki jak np kierunek z przodu w garbusce ew takie lampy jak sedanka.
Nie zgodze sie. Warszawa garbus NIGDY nie miala tamtych lamp od 203/Nyski. Male czerwone lampki jak w S 100 byly do czasu wprowadzenia migaczy natomiast ostatnie M20 mialy juz czekoladki jak S 102.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Warszawa garbuska z atrapą jak w sedanie - NIGDY fabrycznie. Nawet papieska :devil3

("Stare" atrapy (M20 model 57/ 201) z zapasów magazynowych upychano jeszcze do połowy 1965 r do pick-upów(!) )

Model 201 / 202 Z WYGLĄDU różnił się od M20 model 57 TYLKO tylnymi lampami (właśnie te "odwrócone od syreny", skoro tak je już tutaj nazywamy ;) ) i zmienionym napisem ozdobnym "Warszawa" (m57 - tłoczona blaszka na masce, tak, jak starsze M20; model 201/202 - odlewany, jakby ręcznie pisany, na przednim błotniku).

Tylne lampy zespolone "jak w Syrenie" - tak, w Warszawach garbatych od 1960r (model 201).
Mowa o tzw "czekoladkach" - z karbowanym kloszem (bez kółeczek wewnątrz klosza).

Tylne lampy w Warszawach pick-up: najpierw 4 okrągłe (po 2 na stronę), takie, jak przednie kierunkowskazy modelu 57; tak samo jak w Nysie N59 i Żuku A03.
W 1960 - "od syreny" :lol: - "czekoladki", montowane pionowo. Te lampy stosowano w pick-upach do końca produkcji.
Warszawa pick-up nigdy fabrycznie nie miała lamp od sedanki.

Pozdrawiam! :piwo:
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
Marlon
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 514
Rejestracja: 2008-06-21, 18:56
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

warszawa

Post autor: Marlon »

mam pytanko, w warszawie 200 z 59 roku tylnie lampy powinny być zdaje się szkalane,,, jeśli ktoś wię do którego roku był rozrusznik nożny w babce,, wyczytałem gdzieś , że do 60tego,, czy to prawda ?
Fenomenalne Samochody Osobowe
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Tak. Zmiana wychodzi gdzieś na przełomie lat 1959/1960.
Warszawa nr. podwozia 54819 - ostatnia z nożnym rozrusznikiem.
Warszawa nr. podwozia 54820 - pierwsza z rozrusznikiem "na kluczyk".
Pozdrawiam! :)
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
ODPOWIEDZ