Niepłacenie OC/ pojazd wyrejestrowany

Porady prawne. Rejestracja, żółte blachy, przeglądy.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Pomyliłem się- kiedyś około 2001-2002 rozbierałem Komara 2328 rocznik 72 od którego mam tabliczkę ale o ile mnie pamięć nie myli on nie miał ramy tłoczonej tylko rurową. Za przednimi widełkami znajdowała się gruba rura połączona za pomocą małej poprzeczki z podobną jak w sztywniaku rurą na siodełko. Silnik był na 150% odpalany na kopa chociaż co do jego oryginalności się nie wypowiadam...
::::Nie pamiętam czy na zbiorniku pisało Komar 3. Na dowód przesyłam skan wspomnianej wyżej tabliczki oraz rysunki poglądowe;-))) Być może to i głupie pytanie ale czy 2328 miały seryjnie małą chromowanął atrapkę sygnału pod reflektorem? U mnie była, dysponuję także fotkami pedałowca z takim sygnałem tymczasem w wielu egzemplarzach i to palonych z kopniaka jest dzwonek...

:::: Z info zamieszczonego na stronie żelaznego [Polskie Motocykle są Najljepsze- takie jest motto tej stronki] jasno wynika, że Komar 2328 ramy typu sztywniakowego nie miał...
CYTAT: "Motorower Komar 3 typ 2328 jest produkowany od roku 1970 jako unowocześniona odmiana konstrukcyjna znanego i produkowanego od wielu lat motoroweru typ 2320 i 2330. [...] Zastosowano w nim ramę rurowo-tloczoną." Co na to Koledzy???

---- Komar 2350/2351/2352- ten temat nadal pozostaje aktualny heheheh- czy były tam seryjnie montowane widełki na teleskopach z reflektorem o konstrukcji ogarowskiej (jak w egzemplarzu Artura)??? Rozumiem, że rama była nadal taka sama tj. "rurowo-tłoczona", po bokach "dwie niewielkie puszki narzędziowe przykryte pokrywami z tworzywa sztucznego"?

::::Jeszcze jedno pytanie- mogę kupić motór z ważnym przeglądem tylko, że właściciel odkąd go kupił to nigdy go na siebie nie przerejestrował, ma tylko umowę i OC. W żaden sposób nie mogę się skontaktować z poprzednim właścicielem żeby ewentualnie ją przepisać na mnie. Jak przedstawia się kwestia "własności" takiego pojazdu jeżeli obecny właściciel spisałby teraz ze mną nową umowę poza tym dał mi swojął? Czy będą jakieś problemy przy rejestracjii???

Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
szymoniec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 428
Rejestracja: 2007-02-27, 19:28
Lokalizacja: Łękołody

Post autor: szymoniec »

KIEROWCA pisze:Jeszcze jedno pytanie- mogę kupić motór z ważnym przeglądem tylko, że właściciel odkąd go kupił to nigdy go na siebie nie przerejestrował, ma tylko umowę i OC. W żaden sposób nie mogę się skontaktować z poprzednim właścicielem żeby ewentualnie ją przepisać na mnie. Jak przedstawia się kwestia "własności" takiego pojazdu jeżeli obecny właściciel spisałby teraz ze mną nową umowę poza tym dał mi swojął? Czy będą jakieś problemy przy rejestracjii???
piszesz umowę z obecnym i z obiema umowami idziesz do urzędu. Nie ma problemu.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

trochę to pokombinowane.
model 2328 to jest SZTYWNIAK ale ze sprzegłem odśrodkowym czyli automat, nazywał sie KOMAR 4

na Polskich motocyklach jest błąd.
a teraz co do zdjęc podglądowych
pierwsze zdjęcie przedstawia zwykły przód na wachaczu pchanym stosoway w modelach 232,2320,2330,2350,2328,2360,2361

zdjecie numer dwa przedstawia zawieszenie Ogarowe zamontowanym błotnikiem od komara 2351, przód ten powinien troszkę inaczej wyglądać, powinien być cieńszy, widełki powinny mieć inny typ do mocowania błotnika

zdjecie numer trzy przedstawia elementy charakterystyczne dla komara 2350

a zdjęcie numer cztery przedstawia silnik charkaterystyczny dla ROMETA 100 oraz motorynki M3 , a lampa przednia od modelu właśnie 2351 az po koniec produkcji była stosowana ta sama, jedyna zmiania lampy przedniej nastapiła w modelu chart 210 oraz Ogarze 205

a teraz przedstawię Tobie modele
232/2320
Obrazek

2330/2350, jst taki sam, różni się tylko silnikiem na pedały posiada modle 2330
fotka na poprzendiej stronie

2360/2361 czyli Komar Sport
Obrazek

no i 2351
Obrazek
Obrazek

a i 2352Zwykły komar 2351 (inne mocowania silnika i dłuższa rurka od powietrza, silnik kwadratowy z biegami w rączce lub z nodze (2352W)
Obrazek

a najleiej bedzie jak byś wpadł, omówię Ci to z pokazaniem przykładów ;)
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Marek.K. pisze:a teraz przedstawię Tobie modelew
[glow=red]Dzięki za wyczerpującą odpowiedz[/glow] heheheh :piwo:
Z mojej instrukcjii Komarów 2328, 2330, 2338, 2350 oraz 2361??? rok wydania '74 wynika, że model 2328 to sztywniak- co by się zgadzało bo kształt ramy jak najbardziej zgadza się z moim... Z wyglądu bardzo przypomina klasyka 231 opisanego w Świecie Motocykli z kwietnia 2003.
:::: Nowością jest dla mnie natomiast, że jeszcze wtedy produkowali pedałowce a tym bardziej takie "gołe" Komary. Poległem.
Na stronie bodajże 24 pod rozdziałem Ruszanie z miejsca i jaaaaaaaazda!!! mamy zdjęcionko fajnych lakierków w stylu Krzysia z Kubusia Puchatka. Hmm... :devil3
----Pod koniec instrukcji wzmianka, że modele 2350 i 2361 zostały wyposażone w rozrusznik nożny. Silnika S-38-SH wyposażonego w sprzęgło odśrodkowe niestety nigdy jak dotąd nie doświadczyłem- musiała jakaś krótka seria być... Sprzęgło odśrodkowe owszem było ale w Hero-Puchu, nigdy w Romecie :/ :lol:

P.S. Trzymaj linkę! http://allegro.pl/romet-motorynka-komar ... 16360.html :faja
Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Sprzęgło automatyczne występowało w rometach, częsciej w Pegazach w modelach z rodziny 700 (oprócz 750, 760 "Polo" i 780 "Kadet")
Silnik s38SH powstał takze odczas produkcji części do silnika 010, który był stosowany właśnie w pegazach(romet) z automatyczną skrzynią.
fotki
Obrazek
Obrazek
a to 2328
Obrazek
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

panoie... zalozcie temat o komrach
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

walgas pisze:Witam. Jestem poczatkujacym Syreniarzem. Mam do kupienia Syrene zarejestrowana oplacona lecz brak ciaglosci umow. Byla w jednych rekach do 2005roku biale tablice brak 2 umow wszyscy juz nie zyja. Jak to mozna zalatwic zeby zarejestrowac legalnie na siebie.pozdr
::::Zaraz, zaraz- to żeby przerejestrować na siebie pojazd trzeba mieć WSZYSTKIE umowy od poprzednich właścicieli od nowości??? Nawet jeśli jest zarejestrowany i opłacony?

----Co więc w sytuacjii kiedy właściciel B kupuje pojazd od właściciela A, po czym nigdy go na siebie nie rejestruje ani nie robi przeglądu wychodząc z założenia, że na motorowery jest bezterminowy???

::::Rozumiem, że muszę mieć:

----dwie umowy tj. pomiędzy właścicielem na którego jest dowód z obecnym oraz aktualnego właściciela ze mną;

----Czy mogę go bez przerejestrowywania na siebie wciąż ubezpieczyć w celu m.in dojechania do domu??? A jeśli tak to ile mam czasu na przerejestrowanie?

----Co muszę zrobić w celu przerejestrowania jeżeli nie był nigdy oficjalnie wyrejestrowany ze ściętym rożkiem aczkolwiek ma nieważny przegląd??? Domyślam się, że najprawdopodobniej stawić się w stacji diagnostycznej;-))) ale teoretycznie nawet do przejechania takiego kawałka potrzebne jest OC. Czy nie zapłacę kary kupując pojazd bez przeglądu?

::::wiem, że zadaję dużo pytań ale jak sama nazwa wskazuje jest to dział >>PRAWO<< a w mojej rodzinie zawsze wychodziło się z założenia, że od sądów, prawników i szpitali najlepiej Z DALEKA. Święte słowa.

Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

mozesz ubezpieczyc na siebie nieprzerejestrowując,

nie niezaplacisz zadnej kary kupując pojazd bz przegladu, aby go zarejestrowac musi yc przegląd zrobiony, teortyczniie musisz go tam zawiesc na przyczepce

tak musisz miec tak umowy jak napisales
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Żuczek pisze:teortyczniie musisz go tam zawiesc na przyczepce
::::"Teoretycznie" :devil3 :grinser Rozumie się...

----Dzięki Żuczek punkcik Pomógł wysłany :faja
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
ODPOWIEDZ