Dysze gaźnika

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Dysze gaźnika

Post autor: Lesiu »

Witam.

Poszukuję informacji odnośnie rozmiarów i oznaczeń dysz w gaźniku JIKOV 35 montowanym w Syrenie 105. Chciałbym się dowiedzieć czy występujące u mnie dysze są prawidłowe i ewentualnie czy spotkał się ktoś z Was z innymi :
- dysza główna paliwowa - 130
- dysza ssania - 140
- dysza paliwowa biegu luzem - 50
- dysza powietrza biegu luzem - brak oznaczenia

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

krzysiek
a dużej glinki to kolego nie posiadamy
:D
kombi
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

dysza powietrza biegu jałowego-130
dysza głowna powietrza-190- choć w samym gaźniku nieoznaczona
dysza powietrzna ssania-450 (4,5mm)
zawór iglicowy-1,5mm
gardziel-27mm
Mon coeur- deux temp moteur!
cyprys78
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 62
Rejestracja: 2010-03-12, 21:59
Lokalizacja: Górnica

Post autor: cyprys78 »

koledzy powiedzcie czy i gdzie można kupić nowe dysze do gaźnika i nowe uszczelki - czy uszczelki raczej da się dorobić? - z czego? jestem własnie na etapie remontu gaźnika. Stary fachowiec syreniarz i trabanciarz powiedział mi żeby po rozebraniu gaźnik wyparzyć w occie, czy spotkaliście się z takimi praktykami?
Syrenka R20 i Syrenka 105
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Jędrulo, a skąd posiadasz takie informacje. Podane w pierwszym poście oznaczenia dysz odczytałem ze swojego gaźnika, a widzę że różnią się między sobą.
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

Witaj!
W małej Glince wydanie z 1970r na stronie 78 jest to pokazane w tabeli-razem z gaźnikiem od modelu 103, który nieco się różni. na stronie 80 masz też gaźnik bvf od modeli 101-102, mogę przesłać fotki. Poza tym takie oznaczenia miały dysze w moim gaźniku, zresztą podałem tylko te, których nie podałeś oznaczeń, lub nie wymieniłeś w zestawieniu, jak dodasz te z mojego i Twojego postu, to masz pełny komplet:)
dysza główna powietrza nie jest cechowana w gaźniku-de facto jest wykonana razem z korpusem, nie da się jej zmienić. dysza powietrzna wolnych obrotów ma u mnie cechę 130 jak pamiętam,normalnie nabitą-może miałeś prywaciarską dyszę, bo ktoś wymienił i nie ma oznaczeń.
podaj maila na priv, to Ci wyślę te fotki z tabelami danych gaźników.
pozdrawiam
Mon coeur- deux temp moteur!
ciapok
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 42
Rejestracja: 2009-03-22, 23:55
Lokalizacja: kołobrzeg

Gażnik i ocet

Post autor: ciapok »

Słyszałem o gotowaniu gażnika w occie dla rozpuszczenia osadów od starego mechanika. Zastosowałem jako młody z 15lat temu dwa razy. Po czymś takim kupowałem nowy gażnik bo ten z octu był do niczego.
ciapok
Awatar użytkownika
c-mark
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 209
Rejestracja: 2008-09-26, 20:48
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: c-mark »

Co do gotowania gaźnika to dawniej stosowałem coś takiego , tyle że w ropie lub w nafcie, dawało to efekty , tylko żeby garażu z dymem nie puścić.
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

u mnie dysza główna paliwowa ma na pewno 135
PRLu wróć
junak M10
kopruszyna
MB W202
wołga M21
motorynka M2
dniepr MT16
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

No to pojawia się mała rozbieżność. Mam 3 czy 4 gaźniki i we wszystkich mam te same dysze. Interesują mnie wasze opinie bo cały czas szukam przyczyny zbyt dużego zużycia paliwa.
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

jakiej firmy masz filtr powietrza? niektóre mają bardzo mało bibuły i to nieodpowiedniej, efekt jest jakby był mocno zbrudzony.jeśli masz filtron, sędziszów to ok, ASSO, M filter i węgierskie są do d...y.
porysowana tarczka zaworu ssania tęs daje różne dziwne objawy, zależy jak się rysy ułożą;) albo lewe powietrze, albo podsysanie pdodatkowego paliffka z dyszy ssania.
sprawdź zaworek iglicowy(powinien mieć ceche 1,5mm) czy szczelny i czy nie jest od motopompy bo ma średnicę 2,5mm i będzie źle, najlepiej wymień na taką z amortyzowaną iglicą, podawałem w którymś z postów link do firmy stanmir, tam ją dostaniesz, ustaw tylko poziom paliwa.
ustaw dobrze zapłon-jeśli nie masz obniżonej głowicy śmiało daj 4,4-4,5mm wyprzedzenia silnik będzie lepiej chodził(dynamika, spalanie) na 95 oktanach-a był projektowany do benzyny 70-85 oktan, która pali się jednak szybciej...
jaki masz wydech? oryginał? może zapchany tłumik końcowy w miejscu gdzie wchodzi rura, widziałem już kilka takich, przelotu było może 10mm! zdemontuj i zobacz, później oczyść, osad może być twardy:(
powodzenia!

[ Dodano: 2011-10-21, 20:46 ]
a może drutem kiedyś dysze przepychali i rozkalibrowali?
Mon coeur- deux temp moteur!
cyprys78
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 62
Rejestracja: 2010-03-12, 21:59
Lokalizacja: Górnica

Post autor: cyprys78 »

u mnie to dysze są nieoznaczone i wyglądają jak by ktoś dłubał jakimś drutem w nich
Syrenka R20 i Syrenka 105
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Jędrulo, dzięki za podpowiedź. W przyszłym tygodniu zaczynam tę nierówną walkę. Zacznę od pompy paliwa bo po dwóch tygodniach to około minuty kręcenia żeby odpaliła. Zapłon jest ok tylko ten gaźnik mnie męczy.
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

wymieniłem tą dysze główna 135 na 130 i jest lepiej
PRLu wróć
junak M10
kopruszyna
MB W202
wołga M21
motorynka M2
dniepr MT16
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

jawos, a orientujesz się może czy występuje jeszcze mniejsza. Obecnie mam 130 i cetnie zmienię na mniejszą.
ODPOWIEDZ