Dysze gaźnika
Dysze gaźnika
Witam.
Poszukuję informacji odnośnie rozmiarów i oznaczeń dysz w gaźniku JIKOV 35 montowanym w Syrenie 105. Chciałbym się dowiedzieć czy występujące u mnie dysze są prawidłowe i ewentualnie czy spotkał się ktoś z Was z innymi :
- dysza główna paliwowa - 130
- dysza ssania - 140
- dysza paliwowa biegu luzem - 50
- dysza powietrza biegu luzem - brak oznaczenia
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Poszukuję informacji odnośnie rozmiarów i oznaczeń dysz w gaźniku JIKOV 35 montowanym w Syrenie 105. Chciałbym się dowiedzieć czy występujące u mnie dysze są prawidłowe i ewentualnie czy spotkał się ktoś z Was z innymi :
- dysza główna paliwowa - 130
- dysza ssania - 140
- dysza paliwowa biegu luzem - 50
- dysza powietrza biegu luzem - brak oznaczenia
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
koledzy powiedzcie czy i gdzie można kupić nowe dysze do gaźnika i nowe uszczelki - czy uszczelki raczej da się dorobić? - z czego? jestem własnie na etapie remontu gaźnika. Stary fachowiec syreniarz i trabanciarz powiedział mi żeby po rozebraniu gaźnik wyparzyć w occie, czy spotkaliście się z takimi praktykami?
Syrenka R20 i Syrenka 105
Witaj!
W małej Glince wydanie z 1970r na stronie 78 jest to pokazane w tabeli-razem z gaźnikiem od modelu 103, który nieco się różni. na stronie 80 masz też gaźnik bvf od modeli 101-102, mogę przesłać fotki. Poza tym takie oznaczenia miały dysze w moim gaźniku, zresztą podałem tylko te, których nie podałeś oznaczeń, lub nie wymieniłeś w zestawieniu, jak dodasz te z mojego i Twojego postu, to masz pełny komplet:)
dysza główna powietrza nie jest cechowana w gaźniku-de facto jest wykonana razem z korpusem, nie da się jej zmienić. dysza powietrzna wolnych obrotów ma u mnie cechę 130 jak pamiętam,normalnie nabitą-może miałeś prywaciarską dyszę, bo ktoś wymienił i nie ma oznaczeń.
podaj maila na priv, to Ci wyślę te fotki z tabelami danych gaźników.
pozdrawiam
W małej Glince wydanie z 1970r na stronie 78 jest to pokazane w tabeli-razem z gaźnikiem od modelu 103, który nieco się różni. na stronie 80 masz też gaźnik bvf od modeli 101-102, mogę przesłać fotki. Poza tym takie oznaczenia miały dysze w moim gaźniku, zresztą podałem tylko te, których nie podałeś oznaczeń, lub nie wymieniłeś w zestawieniu, jak dodasz te z mojego i Twojego postu, to masz pełny komplet:)
dysza główna powietrza nie jest cechowana w gaźniku-de facto jest wykonana razem z korpusem, nie da się jej zmienić. dysza powietrzna wolnych obrotów ma u mnie cechę 130 jak pamiętam,normalnie nabitą-może miałeś prywaciarską dyszę, bo ktoś wymienił i nie ma oznaczeń.
podaj maila na priv, to Ci wyślę te fotki z tabelami danych gaźników.
pozdrawiam
Mon coeur- deux temp moteur!
Gażnik i ocet
Słyszałem o gotowaniu gażnika w occie dla rozpuszczenia osadów od starego mechanika. Zastosowałem jako młody z 15lat temu dwa razy. Po czymś takim kupowałem nowy gażnik bo ten z octu był do niczego.
ciapok
jakiej firmy masz filtr powietrza? niektóre mają bardzo mało bibuły i to nieodpowiedniej, efekt jest jakby był mocno zbrudzony.jeśli masz filtron, sędziszów to ok, ASSO, M filter i węgierskie są do d...y.
porysowana tarczka zaworu ssania tęs daje różne dziwne objawy, zależy jak się rysy ułożą;) albo lewe powietrze, albo podsysanie pdodatkowego paliffka z dyszy ssania.
sprawdź zaworek iglicowy(powinien mieć ceche 1,5mm) czy szczelny i czy nie jest od motopompy bo ma średnicę 2,5mm i będzie źle, najlepiej wymień na taką z amortyzowaną iglicą, podawałem w którymś z postów link do firmy stanmir, tam ją dostaniesz, ustaw tylko poziom paliwa.
ustaw dobrze zapłon-jeśli nie masz obniżonej głowicy śmiało daj 4,4-4,5mm wyprzedzenia silnik będzie lepiej chodził(dynamika, spalanie) na 95 oktanach-a był projektowany do benzyny 70-85 oktan, która pali się jednak szybciej...
jaki masz wydech? oryginał? może zapchany tłumik końcowy w miejscu gdzie wchodzi rura, widziałem już kilka takich, przelotu było może 10mm! zdemontuj i zobacz, później oczyść, osad może być twardy:(
powodzenia!
[ Dodano: 2011-10-21, 20:46 ]
a może drutem kiedyś dysze przepychali i rozkalibrowali?
porysowana tarczka zaworu ssania tęs daje różne dziwne objawy, zależy jak się rysy ułożą;) albo lewe powietrze, albo podsysanie pdodatkowego paliffka z dyszy ssania.
sprawdź zaworek iglicowy(powinien mieć ceche 1,5mm) czy szczelny i czy nie jest od motopompy bo ma średnicę 2,5mm i będzie źle, najlepiej wymień na taką z amortyzowaną iglicą, podawałem w którymś z postów link do firmy stanmir, tam ją dostaniesz, ustaw tylko poziom paliwa.
ustaw dobrze zapłon-jeśli nie masz obniżonej głowicy śmiało daj 4,4-4,5mm wyprzedzenia silnik będzie lepiej chodził(dynamika, spalanie) na 95 oktanach-a był projektowany do benzyny 70-85 oktan, która pali się jednak szybciej...
jaki masz wydech? oryginał? może zapchany tłumik końcowy w miejscu gdzie wchodzi rura, widziałem już kilka takich, przelotu było może 10mm! zdemontuj i zobacz, później oczyść, osad może być twardy:(
powodzenia!
[ Dodano: 2011-10-21, 20:46 ]
a może drutem kiedyś dysze przepychali i rozkalibrowali?
Mon coeur- deux temp moteur!