Syrena Sport replika
Szacunek za determinację i włożoną pracę. Tylko czy czasem nie za bardzo się Pan pośpieszył teraz na tej ostatniej prostej? Rozumiem, że na pewno występuje jakaś presja (motywacyjna oczywiście) do przyśpieszania tempa ale coraz bardziej widać niedoróbki. Wiem, że nie mogę oceniać nieskończonej pracy (podkreślam że bardzo podziwiam!) ale właśnie na dwóch ostatnich zdjęciach dotarło do mnie, że te proporcje to zupełnie nie to... z drugiej strony to jest replika i to w dodatku ta pierwsza, więc trzeba przymknąć na to oko:). Z pewnością kolejna (czuje że będzie) będzie znowu o krok bliżej oryginałowi. Trzymam kciuki!
Wątpliwości mam do:
-wykroju tylnych błotników
-górnej linii błotników tył
-całej maski przód (inny kąt opadania, prosta linia błotników, wlot powietrza, cokoły lamp)
Rewelacyjny jest za to dach:)!
Pozdrawiam i jeszcze raz powtarzam- podziwiam!
Wątpliwości mam do:
-wykroju tylnych błotników
-górnej linii błotników tył
-całej maski przód (inny kąt opadania, prosta linia błotników, wlot powietrza, cokoły lamp)
Rewelacyjny jest za to dach:)!
Pozdrawiam i jeszcze raz powtarzam- podziwiam!
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
To masz na myśli..? No coż, wprawne oko zauważy jakieś tam różnice... Ale szlachetną linię Nawrota przecież widać!PONY007 pisze:Szacunek za determinację i włożoną pracę. Wątpliwości mam do:
-wykroju tylnych błotników
i jeszcze raz powtarzam- podziwiam!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- -#Youngtimer
- Posty: 301
- Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
- Lokalizacja: krk
Nom, ja podziwiam wlaściciela za determinacje i ze podjąl sie takiego wyzwania i wiem jakie to trudne, ale jak juz robić to raczej tak jak bylo w oryginale... takie jest tylko moje zdanie. I tak wielki szacun.
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
maciejowski pisze:jak dla mnie to proporcje leżą i kwiczą. nie rozumiem jak można włożyć w coś tyle pracy i zupełnie się do tego nie przyłożyć.
zgodzę się może i są niedociągnięcia które ja osobiśće bym poprawił przed malowaniem , ale może trochę więcej szacunku , bo łatwo jest pierdzielić tym co jest skopane gdy się samemu nic nie robi i do niczego ręki nie przykłada trzeba mimo wszystko należy się ogromny szacunek bo ani ty ani wielu z nas by się nie podjeło takiego dzieła bo na 38 milionów polaków tylko pan Mirek się tego podjął i twój komentarz jest naprawdę żałosny i nie na miejscu
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
-
- -#Youngtimer
- Posty: 301
- Rejestracja: 2008-10-05, 02:52
- Lokalizacja: krk
[quote="maciejowski"] jak dla mnie to proporcje leżą[quote]
Ditto. Wszystkie proporcje, krzywizny, płaszczyzny, linie, wyoblenia, są inaczej niż w oryginale. Z lekkości i elegancji projektu Nawrota niewiele zostało.
Niestety, jak widać, tak skomplikowanej stylistycznie karoserii nie da się dobrze odtworzyć metodą "na profesjonalne oko". W ten sposób nikt by lepszych efektów nie osiągnął, na pewno jest to zrobione najlepiej jak się dało. Nie uważam też, że to się da poprawić, bo nie da sie poprawić proporcji i ogólnego zarysu całości. Kosmetyka może poprawić ogólne wrażenie, ale różnic wobec oryginału nie usunie.
Mimo to będzie ciekawe auto, technicznie dosyć mocno zbliżone do oryginału. To pierwszy projekt który osiągnął taki stopień realizacji. Więc ma swoje miejsce w historii prób.
Ae.
Ditto. Wszystkie proporcje, krzywizny, płaszczyzny, linie, wyoblenia, są inaczej niż w oryginale. Z lekkości i elegancji projektu Nawrota niewiele zostało.
Niestety, jak widać, tak skomplikowanej stylistycznie karoserii nie da się dobrze odtworzyć metodą "na profesjonalne oko". W ten sposób nikt by lepszych efektów nie osiągnął, na pewno jest to zrobione najlepiej jak się dało. Nie uważam też, że to się da poprawić, bo nie da sie poprawić proporcji i ogólnego zarysu całości. Kosmetyka może poprawić ogólne wrażenie, ale różnic wobec oryginału nie usunie.
Mimo to będzie ciekawe auto, technicznie dosyć mocno zbliżone do oryginału. To pierwszy projekt który osiągnął taki stopień realizacji. Więc ma swoje miejsce w historii prób.
Ae.
Ostatnio zmieniony 2012-05-10, 21:27 przez aelfric, łącznie zmieniany 1 raz.
Ludzie do cholery o co wam chodzi? przeciez chłop sie postarał i zrobił cos naprawde pieknego i to po tylu latach i jeszcze macie czelonosc go krytykowac ze cos tam krzywo cos nie dociagniete itp a wy co czytalem to wasze forum od poczatku tez kazdy z was pisal ze zrobi taka syrenke i co w huja polecieliscie a znalazl sie jeden czlowiek na swiecie co to zrobil moze mu jeszcze wypomnijcie z k***a nie orginalny silnik nie wlozyl jak jestecie tacy madrzy to sami zrobcie odzwroujacie na orginalnym modelu i zrobcie ten silnik s16 prosze bardzo a nie czlowiek starszy juz robi cos pieknego pokazuje wam zdjecia z bierzacej pracy i jeszczze go mieszacie z błotem
Mateo
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
Mateo pisze:Ludzie do cholery o co wam chodzi? przeciez chłop sie postarał i zrobił cos naprawde pieknego i to po tylu latach i jeszcze macie czelonosc go krytykowac ze cos tam krzywo cos nie dociagniete itp a wy co czytalem to wasze forum od poczatku tez kazdy z was pisal ze zrobi taka syrenke i co w huja polecieliscie a znalazl sie jeden czlowiek na swiecie co to zrobil moze mu jeszcze wypomnijcie z k***a nie orginalny silnik nie wlozyl jak jestecie tacy madrzy to sami zrobcie odzwroujacie na orginalnym modelu i zrobcie ten silnik s16 prosze bardzo a nie czlowiek starszy juz robi cos pieknego pokazuje wam zdjecia z bierzacej pracy i jeszczze go mieszacie z błotem
podzielam poglądy kolegi , daje od siebie " LUBIE TO"
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
Jeśli o mnie chodzi, nie miałem zamiaru nikogo urazić. Przy czym zauważyłem właśnie, że to ostatnie ujęcie ze strzałkami jest jakieś niesprawiedliwe, proporcje wydają się być na nim szczególnie zaburzone. Na innym zdjęciu widać że z jednej strony różnice oczywiście są wyraźne, ale auto może wyjść całkiem zgrabnie. Szczególnie jeśli koła znalazły by się tam gdzie były w oryginalnym Sporcie – niżej (na porównaniu przesunąłem je w dół). A tym przypadku ogólne wrażenie to oczywiście efekt wczesnego etapu prac.
Poza tym, uważam że próba trzeźwej analizy jest cenniejsza niż koncert zachwytów.
Z zaciekawieniem czekam na dalsze postępy.
Poza tym, uważam że próba trzeźwej analizy jest cenniejsza niż koncert zachwytów.
Z zaciekawieniem czekam na dalsze postępy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Poczwar
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 58
- Rejestracja: 2010-10-01, 15:57
- Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
- Kontakt:
Prawda jest taka, że przy takiej budowie, pojazdu jednostkowego do którego trudno doszukać się wielu wskazówek odnośnie wymiarów itp., wzorując się tylko na zdjęciach sprzed kilkunastu lat o jakości co najmniej słabej, w warunkach garażowych, trudno jest stworzyć samochód idealny.
Wiadomym jest, że każdy z nas chciałby zobaczyć dokładne odzwierciedlenie oryginału, ale chyba nie wiele osób jeszcze żyje, które ten oryginał na żywo widziały...
Bardzo podziwiam Pana Mirka za upór w dążeniu do celu.
Mimo iż może nie jestem jakoś szczególnie doświadczony życiowo, to nawet zdarzyło mi się budować coś z niczego, w warunkach totalnie zwariowanych i tak, nie wyszło to zupełnie tak, jak chciałem , żeby wyszło... Ale jest i jestem z tego dumny (www.mietekteam.com jakby ktoś nie wiedział)
Trzymam kciuki za dalsze prace!
Wiadomym jest, że każdy z nas chciałby zobaczyć dokładne odzwierciedlenie oryginału, ale chyba nie wiele osób jeszcze żyje, które ten oryginał na żywo widziały...
Bardzo podziwiam Pana Mirka za upór w dążeniu do celu.
Mimo iż może nie jestem jakoś szczególnie doświadczony życiowo, to nawet zdarzyło mi się budować coś z niczego, w warunkach totalnie zwariowanych i tak, nie wyszło to zupełnie tak, jak chciałem , żeby wyszło... Ale jest i jestem z tego dumny (www.mietekteam.com jakby ktoś nie wiedział)
Trzymam kciuki za dalsze prace!
Panie Mirku
jak ktoś chce krytykować polecam zrobić replikę samemu, lepszą proste
jak ktoś chce krytykować polecam zrobić replikę samemu, lepszą proste
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Popieram kolegę Mariusza.Mariusz pisze:Panie Mirku
jak ktoś chce krytykować polecam zrobić replikę samemu, lepszą proste
Panie Mirku gratulacje. Wielki podziw za wytrwałość i szybkość działania. Mam nadzieję, że niedługo będzie można zobaczyć auto jeżdżące.
Pozdrawiam Marcin
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota