Gaźnik z motopompy w S-31

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Gaźnik z motopompy w S-31

Post autor: Kozichwost »

Wczoraj stałem się posiadaczem nowiutkiego gaźnika z motopompy. Gaźnik wymagał podmiany kilku elementów z syrenkowego, ale operacja się udała.
Najważniejszą różnicą jest większą średnica gardzieli tego gaźnika. Syrenkowy IKOV ma średnicę 27mm a z motopompy 30mm. Jak sądzicie - da to coś poza zwiększonym spalaniem?
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Większy przelot - więcej powietrza - lepsze kopyto :P :grinser
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Przekrój zwiększył się o 20-25% w stosunku do oryginału. Jesli dopasujesz odpowiednie dysze (może być taka potrzeba) to jest szansa, że uzyskasz poprawę dynamiki. Spalanie niekoniecznie musi być większe. Jesli nie będziesz wykorzystywał dodatkowej mocy ;) ma szanse pozostać na dotychczasowym poziomie.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

O 19%:)

Motopompa jest dwucylindrowa i dla dwóch cylindrów są dobrane dysze, chociaż czasem strażacy kombinowali, żeby szła pełna pi*dą... Jak montujesz w S31 to spodziewam się nawet spadku mocy- ew. kombinuj z dyszami gaźnika Syrenowego. Swoją drogą różnica 3mm przy tym przekroju da nieodczuwalną zmianę, szczególnie, że to taka lipa jest- kolektor wspólny dla wszystkich cylindrów. Dodatkowo sprawdź, czy właśnie ten kolektor na wlocie nie ma średnicy mniejszej niż 30mm i nie robi się "schodek".
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Zmniejszając średnicę przlotu gardzieli gaźnika uzyskuje się większą prędkośc przepływu mieszanki - silnik lepiej sie wkręca i zyskuje na elastyczności, ale rośnie zużycie paliwa i pada nieco moc na najwyższych obrotach ze wzgl na niedobór powietrza. Przy wiekszej średnicy jest odwrotnie. Ale gaźnik jest urządeniem nieco bardziej złożonym i na dzialanie silnika ma wpływ wlele ustawień między innymi właśnie odpowiedni dobór średnicy dysz paliwa i pow. włanie do średnicy gerdzieli.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Syrenka na nowym gaźniku odpalona :)
Dysze zostawiłem takie, jakie były, zostało wyregulować gaźnik o ile regulacja pomoże na moje objawy. Na obroty wkręca się świetnie, z obrotów spada również rewelacyjnie - na starym gaźniku nie chciała spadać z obrotów. Teraz mam totalny brak wolnych obrotów - jak podkręcę śrubką od wolnych - dopiero chodzi na średnich a na wolnych - wolnych dławi ją jakby pracowała pod dużym obciążeniem i gaśnie. Prace się przedłużają, bo jestem na etapie czyszczenia zbiornika paliwa wewnątrz - strasznie dużo syfu.. Będę meldował dalej jak tam postępy.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

PONY007 pisze:O 19%:)
Przekrój pierwotny 572,265mm2. Przyrost o 134,235mm2 co stanowi ~23,5% przekroju pierwotnego. :faja
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

znów odgrzebuje
otóż miałem ten gaźnik w ręku, ale poszedłem inną drogą- z seryjnej gardzieli syreny wytoczyłem sobie gardziele 32mm i 35mm o zmienionym kształcie. pierwsza chodziła z dyszami 150-160(w zależności od zasttosowanego wydechu), druga z dyszą 180, ale tu był już wydech tylko dyfuzorowy. jedyną przeróbką było zalutowanie 2 górnych otworków w rurce emulsyjnej, konieczne dla dobrego "dołu", jakkolwiek na zupełnie niskich obrotach(jazda na 2ce po parkingu) autko potrafiło się przydławić(lekka dziura). góra suuper, średnie też spalanie w normie 7-8 po trasie, 9-10 miasto. gaźnik miał też zawór iglicowy na sprężynie i zawirowywacz wlotowy.
jest na sprzedaż, bo mam dwugardzielówkę.
Mon coeur- deux temp moteur!
ODPOWIEDZ