prawdziwa renowacja CYNKOWANIE

Informacje techniczne innych pojazdów.
kjan5
-#Junior
-#Junior
Posty: 169
Rejestracja: 2010-11-12, 10:37
Lokalizacja: wilków k/Mogielnica

prawdziwa renowacja CYNKOWANIE

Post autor: kjan5 »

to sie nazywa remont http://moto.allegro.pl/vw-garbus-szybki ... 43317.html :helm wiecie może gdzie ten garbusek był ocynkowany? i jaki jest tego koszt?








Jako że temat przerodził się w dyskusję na temat cynkowania, jego plusów i minusów, dlatego przenoszę
adameo2
Ostatnio zmieniony 2011-01-24, 12:44 przez kjan5, łącznie zmieniany 2 razy.
Syrenki da sie kochać;-)
dawid125p
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 37
Rejestracja: 2011-01-10, 11:19
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: dawid125p »

renowacja, ale z udziwnieniami..... dobra cynkownia jest koło radomia, przynajmniej tam zawsze woziłem
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Ładny model. Ciekawy jestem jaką osiągnie cenę. A cynkowanie też ciekawe. Przydałoby się w Syrenie.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

daj już spokój z takim bajaniem do cholery. Jakoś są ocynkowane auta i nie rdzewieją. Istota leży w dokładnym zneutralizowaniu kwasu. Jakby auto sobie poleżało chwile w jakimś roztworze zasady, to daje sobie głowe uciać, że znacznie rzadszy roztwór zasadowy wcieknie wszędzie tam gdzie wcześniej wciekł kwas. Nie znasz się na tym i siejesz ferment. To skąd, pytam się, skąd się masowo cynkuje auta, np volvo? Ogarnij się i się przygotuj merytorycznie do dyskusji, a nie poiwedział ci pan stoszek, że się nie da bo zardzieje i mu wierzysz. Dwusuwa też podobno nie zarejestrują.
dawid125p
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 37
Rejestracja: 2011-01-10, 11:19
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: dawid125p »

syreniarzu - amen!
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

M4V4X pisze:kwas w profilach + zasada w profilach dalej daje jakiś roztwór w srodku
roztwór neutralny
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

Nie opowiadajcie, że ocynkowanie starej blachy i starych profili da jakiś pozytywny efekt.
Niestety ale takie coś ma sens na NOWYCH blachach prosto z huty. Powiedzcie mi jak chcecie usunąć korozje z profili zamkniętych - trzeba było by wszystko wymienić, Tj rozebrać i złożyć całą konstrukcje na nowo. Nie widzę sensu kompania całej karoserii w ocynku. Położenie ocynku na nie dokładnie wyczyszczoną blachę będzie skutkowało przyspieszoną korozją. Jeśli ten garbus był przygotowywany w sposób, który w 100% usunąłby korozje musiałby być cięty ;) całkowicie i praktycznie wszystkie elementy konstrukcyjne powinny być zmienione na nowe, bo nawet najdokładniej czyszcząc nie usuniemy wszystkiego. Odpowiedzcie sobie proszę sami, jeśli mamy pocięte auto i usuniętą całkowicie korozje jedyną słuszną drogę jest cynkowanie każdego elementu z osobna i pospawanie tego do kupy ale już ocynkowanego. W samochodzie jest tyle zakamarków, że się w głowie nie mieści i wiele takich do których w żaden sposób nie dotrzemy. Cynkowanie ma sens ale w nowych autach gdzie, wszystkie blachy są cynkowane jako nowe.

Swoją drogą chciałbym zobaczyć tego garba na żywo i samemu ocenić jak to wygląda. Osobiście jeśli włożyłbym tyle pracy w renowacje i miał "wieczne" auto wg założeń właściciela nie chciałbym go sprzedawać bo i po co skoro nie wymaga, żadnych konserwacji,, zabiegów itp.
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

dawid125p pisze:renowacja, ale z udziwnieniami..... dobra cynkownia jest koło radomia, przynajmniej tam zawsze woziłem


kolego gdzie koło Radomia???? , bo jaj jestem z pionek i u naz też cynkują :devil3
dawid125p
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 37
Rejestracja: 2011-01-10, 11:19
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: dawid125p »

owadów, cynkownia ogniowa, gmina jastrzębia jak się nie mylę
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

dawid125p pisze:owadów, cynkownia ogniowa, gmina jastrzębia jak się nie mylę


aha wiem gdzie , a nie wierz czy tam może też chromują ?????
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

dawid125p, ten zakład ma cynkować auta tak jak tego garba?
Awatar użytkownika
Maciekk
-#Junior
-#Junior
Posty: 184
Rejestracja: 2006-02-17, 09:45
Lokalizacja: Kobyłka
Kontakt:

Post autor: Maciekk »

Cynkowanie ogniowe jest dobre do przemysłu
Ja bym sie nie odważył tego z autem - od temperatury krzywią się czasem zabudowy do pojazdów ciężarowych co dopiero taka karoseria

Są zakłądy które mają uruchomioną linię procesu Kataforezy dla starych aut i jeśli już szaleć to bardziej w tą stronę
http://www.capri.pl/car/2873/2852
http://www.capri.pl/forum/318444
Z tego co pamiętam to koszt około 10 tysięcy zł. Auto oddaje sie oczywiście po blacharce, im staranniej zrobiona tym łatwiej potem takie nadwozie przygotować do lakieru.

"Trwałość - 1000 godzin w komorze solnej, do rdzy czerwonej.
Dla porównania cynk galwaniczny wysokiej jakości (stosowany w samochodówce) wytrzymuje 150 - 200 godzin."
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

Maciekk pisze:Cynkowanie ogniowe jest dobre do przemysłu
Ja bym sie nie odważył tego z autem - od temperatury krzywią się czasem zabudowy do pojazdów ciężarowych co dopiero taka karoseria
No i właśnie dlatego sie pytałem dawida125p czy taką cynkownie by poleciał.
Przy temperaturach rzędu 450 -600 oC stal staje sie plastyczna.
Widać, że raczej nie ma się pojęcia a stara się negować czyjeś doświadczenie i wiedzę zdobytą podczas poszukiwań firm mogących zrobić taki proces. Ot - jak zwykle na forum - wydaje mi się że...

jeszcze raz chce powiedzieć - cynkowanie starych aut jest bez sensu bo przyspieszamy proces korozji... Nie ma szans usunąć korozji ze wszystkich elementów. Co więcej, lepiej ją zabezpieczyć reaktywnymi środkami niż próbować cynkować.
dawid125p
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 37
Rejestracja: 2011-01-10, 11:19
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: dawid125p »

alez ja nie miałem na myśli cynkowania całego auta - teraz gapnąłem się ze tak mogło zbrzmieć. tak jak piszesz - dobre podkłady, zawsze woziłem tam ramy motocykli, elementy zawieszenia, śruby, osłony i t p - zresztą większość elementów w 850 sport coupe mam tak zrobione, znajmomemu robiłem podobnie - do tej pory śmiga,

a jeśl chodzi o antykorozje to najlepsze sa rozwiązania proste.
macio
-#Junior
-#Junior
Posty: 192
Rejestracja: 2006-12-18, 00:27
Lokalizacja: poznań

Post autor: macio »

na zdjęciach widać że garbi był łatany na łatki a w narożnikach karoserii źle wypiaskowany i cynk nie chwycił. więc w profilach zamkniętych czy w miejscach zgrzewania tym bardziej.
ODPOWIEDZ