FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

Pochwal się... - Komar 2330 z 1972r

tomekM - 2012-08-11, 22:18
Temat postu: Komar 2330 z 1972r
No i w końcu stało się...Jestem od dziś szczęsliwym posiadaczem owada :grinser .
.Prosze Was o ocene,co jest nieorginalne,czego brakuje...O fajce,osłonach gaznika (mam) i białych linkach wiem :devil3

CZESIO1958 - 2012-08-12, 06:47

Nie wiem co brakuje ale co to za cudo z tą sprężyną przy lewym pedale ??
I jeszcze jakiś pasek skórzany tam widze czy mi się zdaje ??

ryfiu - 2012-08-12, 08:31

Mi też się rzucił w oko patent ze sprężyną i paskiem , drugą rzeczą jest ten błotnik przednik bo jakiś wąski i płaski bez rantów oraz brakuje tych dolnych płaskowników mocujących go. Kranik był montowany bardziej do WSki ale też występował w komarach tak że go zostaw :-) Reszta wydaje mi się kompletna ...

[ Dodano: 2012-08-12, 09:32 ]
PS miało być "błotnik przedni" :helm

[ Dodano: 2012-08-12, 09:33 ]
A i jeszcze widzę patent na zerwany gwint cylindra :-)

michtal18 - 2012-08-12, 09:16

blotnik przedni jest od sztywniaka...
motonita - 2012-08-12, 09:33

ogolnie mozna przyjac ze to 2330 ale....

błotnik przedni nie orginał.... 2320 i nizej
lampa przednia 2350 i wyzej
siedzenie 2350 i wyzej
kranik mozna przyjac ze orginał zaleznie od rocznika...

ogolnie roboty przy nim duuuuuzo
ale ja tez mam takiego modela:)

tomekM - 2012-08-12, 09:40

No i o takie info mi chodziło :piwo: Patent ze sprężyną od zaworu też zauważyłem ,ale do czego jest nie wiem.Pasek natomiast służy chyba do tego żeby osłona łańcucha nie dzwoniła.Gwint na wydechu prowdopodobnie jest zerwany,dlatego jest dorobiony ten ciekawy naciąg.Komarka kupiłem od sympatycznego 89 letniego pana,który był jego włascicielem 38 lat,więc teraz jestem jego trzecim ( i ostatnim :> ) włascicielem.
motonita - 2012-08-12, 09:41

czy ostatnim to nie wiem.... ale warto pomyslec czy nie zostawic go takiego....
tomekM - 2012-08-12, 09:46

Masz na myśli,żeby go nie remontować,czy nie zmieniac częsci które nie są od niego ?
Marek.K. - 2012-08-12, 12:14

lampa akurat pasuje, występowała ona w 72
korek czarny a powinien być biały, ale to już zmiany następ[owały to moze byc i czarny ;)

w latach 71-72 następowała zmiana z ZZR na Predom Romet.

tomekM - 2012-08-12, 19:13

Dzis udało się komara odpalic i trochę pojezdzic.Wrazenia z jazdy bezcenne :helm (nigdy czyms takiem jeszcze nie jezdziłem).Silnik palił od strzała,biegi wchodziły ale znalezc luz graniczy z cudem i chyba zregulacja sprzegła cos nie teges bo po wrzuceniu biegu na postoju natychmiast gasnie.Po jakiejs godzince po odstawieniu chciałem znowu pojezdzic ale zaczeły sie problemy...silnik odpali ale zaraz zgasnie i swieca zalana...z kolanka (jest nieszczelne) kapie czarne paliwo z olejem i ciagle go zalewa.Czasem uda sie go przytrzymac na obrotach ale nie chodzi jak powinien i po puszceniu gazu od razu zdechnie.Podpowiecie gdzie zajrzec? I jescze mam pytanie o prędkosciomierz bo nie ma ani linki ani slimaka na kole,czy ten wspólczesny od rometa czy ogara podejdzie?
Marek.K. - 2012-08-12, 20:40

jesli zamontujesz ślimak z przekąłdnią na koło 19z i z gwintem to można śmiało montowac zwykłą linkę która kupisz w sklepie, tylko przy liczniku trzeba nakręcić na linkę kilak warstw taśmy izolacyjnej, bo linka w tym liczniku powinna byc grubsza ale taśmą to naprawisz ;)
Grzesław - 2012-08-12, 21:55

Komarek to podstawa każdej kolekcji zabytkowych pojazdów.
ryfiu - 2012-08-13, 07:46

To moja kolekcja jest biedna bo komara nadal nie mam. A miałem kiedyś i poszedł na złom , takie były czasy sami pamiętacie :-)
tomekM - 2012-08-23, 21:00

Wymieniac sie nie chce bo te co mam szału nie robia niestety...A czy od 2350 czy moze innych modeli pasują do 2330?
Rozgryzłem tez do czego jest ten patent ze sprezyna na pasku skórzanym,mianowicie najprawdopodobniej zuzyte sa tulejkI na mocowaniu silnika bo lata on na prawo i lewo.

KIEROWCA - 2012-08-24, 09:14

tomekM napisał/a:
Wymieniac sie nie chce bo te co mam szału nie robia niestety...A czy od 2350 czy moze innych modeli pasują do 2330?
Rozgryzłem tez do czego jest ten patent ze sprezyna na pasku skórzanym,mianowicie najprawdopodobniej zuzyte sa tulejkI na mocowaniu silnika bo lata on na prawo i lewo.

2350 jest taki sam, różni się tylko silnikiem na kopniaka, zresztą zapraszam do lektury instrukcjii- www.polskamotorynka.republika.pl
Pozdro

Marek.K. - 2012-08-24, 15:33

KIEROWCA napisał/a:
2350 jest taki sam, różni się tylko silnikiem na kopniaka,

wczesny jest taki sam, późniejszy ma parę innych elementów niż ten 2330 :D

tomekM - 2012-08-24, 21:24

Lektury to ja juz mam sporo,tylko tam nie bardzo widac co pasuje a co nie.Aktualnie robie sobie liste tego co musze kupic,bo nie chce bezsensownie rozbebeszyc komara zeby leżał w piwnicy w kartonach.Piaskowanie mam już załotwione ,malowanie proszkowe też połapane no i prawie dogadane chromowanie.Zastanawiam sie tylko czy lepiej dac felgi do chromu,czy kupic nowe za allegro? Linki powinienem miec czarne,siwe czy białe?? (u mnie jedna jest krewmowa reszta czarna,korek paliwa czarny,kedra na zbiorniku czarna)
motonita - 2012-08-24, 21:26

fele nowe.., szprychy tez
KIEROWCA - 2012-08-30, 08:24

Marek.K. napisał/a:
KIEROWCA napisał/a:
2350 jest taki sam, różni się tylko silnikiem na kopniaka,

wczesny jest taki sam, późniejszy ma parę innych elementów niż ten 2330 :D

::::Rzeczywiście, pomyliłem się :npowiem Komar 2350 powstał w 1970 roku poprzez wyposażenie modelu 2330 w kopniak i hamulec nożny typu motocyklowego---- swoją wiedzę bazuję przy tym na stronie Jacka [www.jacomoto.prv.pl] i literaturze fachowej m.in książce "Jeżdżę motorowerem", autor J. Podlaski, rok wydania '79.

Wynika z tego jednoznacznie, że przez pewien okres czasu wspomniane modele utrzymywały się w produkcjii równolegle, prawdopodobnie do '73-74 roku. Rok '75 to już Kumar 2351 z widelcem teleskopowym i definitywny koniec pedałowców.
Po raz kolejny opieram się na Instrukcjii Obsługi z '74 roku w której został jeszcze opisany m.in. sztywniak 2328.
::::Ja mam model 2350 z września '74 czyli jeden z ostatnich na wachaczu.
Do cech charakterystycznych 2330 i wczesnych 2350---- przypuszczam, że właśnie do około '72 roku były:
----obudowa reflektora wyposażona w boczne listewki ozdobne; z profilu nieco bardziej spłaszczona i zachodząca na widelec;
----białe linki, obszycie siodełka ze sztucznej skóry i korek wlewu- swoją drogą to nawet czarne korki już po zmianie nazwy zakładów na Predom-Romet miały napis ZZR. Niestety Ci nie powiem do którego roku dokładnie.
----Obwódka zbiornika w zdecydowanej większości Komarków a już na pewno w tym roczniku powinna być Biała. Na starych fotkach fabrycznych pojawiajął się także białe gumy dookoła metalowych osłon gaznika.

Pozdrawiam

Marek.K. - 2012-08-30, 18:30

KIEROWCA,2350 robili do 1978 podajże, aż do zaniechania robienia silników s38, później szybkoz aczeli tworzyc kwadraciaki.
ja namłdoszego 2350 mam z 1976 i chyba z tego samego roku sporta jednego. a drugiego z 1974

tomekM - 2012-08-30, 19:46

Panowie,no i tu jest problem poniewaz wg katalogu czesci obudowa lampy jast taka sama w 2330 i w2350 czyli plastikowa. Manetki mam białe/kremowe linke od hamulca przedniego tak samo a kedre zbiornika i korek paliwa czarny....Wiec moje pytanie brzmi-jaki kolor powinien byc??Dodam ze duzo czesci jest sygnowanych ZZR wiec nie jest to jeszcze Romet.
Marek.K. - 2012-08-30, 21:37

bo zostało na magazynie to dlatego masz ZZR
w 1971 przeszli z nazwy ZZR na Romet.

Jesli chcesz być w roginale mozesz pozostawić czarne kedry i czarny korek ;)

KIEROWCA - 2012-09-01, 10:10

tomekM napisał/a:
Panowie,no i tu jest problem poniewaz wg katalogu czesci obudowa lampy jast taka sama w 2330 i w2350 czyli plastikowa. Manetki mam białe/kremowe linke od hamulca przedniego tak samo a kedre zbiornika i korek paliwa czarny....Wiec moje pytanie brzmi-jaki kolor powinien byc??Dodam ze duzo czesci jest sygnowanych ZZR wiec nie jest to jeszcze Romet.

::::Przecie mówię :grinser Obudowa lampy w 2330 ma być plastikowa, ale z bocznymi listewkami jak we wczesnym 2350, patrz. czerwony TYP-2350 Marka :ok3 U Ciebie jest już ta nowsza, najczęściej spotykana w Komarach.

http://syrena.gminanekla....t=12485&start=0

----Bo to nie jest dokładnie taka sama obudowa jak w nowszych modelach- jest nieco bardziej spłaszczona i kanciasta, poza tym plastik zachodzi aż na boki widelca...
Jak na ten rocznik to zdrowy rozsądek podpowiada, że korek i kedra powinny być raczej białe skoro masz takie rączki na kierownicę i linki.
Części sygnowane ZZR to w Komarze normalka i właściwie nie pamiętam nic sprzed '83 roku z napisem Romek tudzież bez żadnych napisów.

P.S. Do Marek K. ----We czwartek byłem na jednym ze złomów koło stacjii Shella--- są do wzięcia koła do Jawy pancerki z oponkami 16' w całkiem przyzwoitym stanie a nawet z błotnikiem :o Widać Kwieciarz jeszcze tam nie wsadził swoich łapek :lol:
Pozdro

Marek.K. - 2012-09-01, 17:21

KIEROWCA, dzięki za info, w pon tam jadę, bo kolega pracuje :D
tomekM - 2012-09-01, 18:37

Lampa zostaje taka jak jest (posiedziałem na youtube i tam wiekszosc komarów 2330 ma taka obudowe jak moja),tłumik powinien byc taki jak mam czy z odkrecana koncówka? (bo taki dostałem gratis do komara)
KIEROWCA - 2012-09-04, 13:05

::::Nie wie nikt kiedy w Rometach stosowano tamte klamki na kierownicę w których metal był prasowany w ten sposób, że tworzył kuleczkę??? Ja u siebie takie posiadam, nie wiem tylko czy to oryginał bo w większości Komarków są takie zwyczajne proste jak od roweru górala.

----W ogóle ten mój Kumar to niezły tjunink z epoki :helm Silnik 025 z nożną zmianą biegów, brązowe poszycie siodełka, zaprawki czerwonym podkładem porobione na zielonym nieoryginalnym lakierze;-)))) Do szczęścia brakuje chyba tylko długiej kanapy od 50 T-1 i owiewki jakiejś... :devil3
Ale jest git bo chciałem, żeby wyglądał jak właśnie taki egzemplarz z lat 90 kiedy jeszcze było dużo takich wynalazków.
Poza tym oczywiście niezbyt widzi mnie się płacenie 1500 za oryginała na Aledrogo bo za tyle to mógłbym sobie sprawić Poldka Caro;-)))
Pzdr

Marek.K. - 2012-09-04, 15:04

pochodzi ono z ogara 200 ub 205 ;)
KIEROWCA - 2012-09-05, 10:40

tomekM napisał/a:
Lampa zostaje taka jak jest (posiedziałem na youtube i tam wiekszosc komarów 2330 ma taka obudowe jak moja),tłumik powinien byc taki jak mam czy z odkrecana koncówka? (bo taki dostałem gratis do komara)

::::No rzeczywiście, w 2330 z '72 roku mogły już być stosowane takie obudowy. Do roku bodajże chyba '73 powinna być także tamta chromowana atrapka klaksonu a więc możesz ją zostawić :grinser
::::Rozbierałem kiedyś model 2328, [czyli sztywniaka] przerobionego na silnik z kopniakiem i tam była właśnie taka atrapka. Chętnie założyłbym ją teraz do swojego ale nie wiem gdzie ją wcięło. Aaaaaaaatgh :klnie

Marek.K. - 2012-09-05, 15:31

ważne ze kółka do przodu się kręcą :D
tomekM - 2012-09-13, 20:35

Żeby nie było,że temat umarł,mały update








Została segregacja czesci,na te do chromowania,cynkowania malowania itp.Jutro prawdopodobnie odtworzę instalację elektryczną i rozbiorę ramę do końca.

Ten zielony to wczoraj zakupiony dawca kół,błotnika i lampy :devil3



A tutaj mamy wyczyszczone cilitem ''kamien i rdza'' koło przednie od dawcy :faja




Szorowanie manetek :> póżniej mi skóra z rąk złaziła od zastosowanego specifiku ale efekt ok :ok3



PawelOlesno - 2012-09-14, 07:22

Tylko żeby Ci te rączki po czasie nie popękały jak czyściłeś je jakąś chemia. Ja jak czyściłem białe gałki do mojej 104 to robiłem to wodą z mydłem i wyglądają jak nowe.
tomekM - 2012-10-03, 17:57

PawelOlesno napisał/a:
Tylko żeby Ci te rączki po czasie nie popękały jak czyściłeś je jakąś chemia.


Mieszanka cilita,cifa mydła,żelu do kąpieli.Najgorzszy dla rąk był cilit,ale z manetkami nic złego się nie stało.

Komarek został wypiaskowany i zawieziony do lakierowania.Chciałem robic instalację elektryczną ale brakuje mi dwóch kolorów kabli oraz igielitowej koszulki.W związku z instalacją mam też do Was trzy pytania; w jaki sposób łaczą się przewody od cewki/pradnicy (niebieski i czerwony) na wyjsciu z silnika? Są lutowane pod pokrywą magneta czy może były tam jakieś konektorki? Drugie pytanie; czy igelitowa koszulka zakrywa całe wspomniane wczesniej przewody,czy może jest krótsza? I trzecie pytanie; w którym miejscu z ''wiązki'' wychodzi przewód do tylnej lampy i czy idzie on w koszulce czy może goły? Jeśli ktoś mógłby wsawic fotki jak to wyglada to byłbym wdzięczny :piwo:

Marek.K. - 2012-10-03, 21:05

tomekM, przewód do tylnej lampy idzie przez dziure od błotnika pod spodem bot takimi jakby mocowaniami, i dochodzi do lampy ;)
tomekM - 2012-10-05, 20:58

Marku,to ja wiem :faja przeczytaj jeszcze raz pytania... :???:
Kozichwost - 2012-10-05, 21:27

tam były konektorki. W gumie siedzą tzw u nas "kobitki" a na kablach są "chłopczyki"
tomekM - 2012-10-10, 18:55

Kozichwost napisał/a:
tam były konektorki. W gumie siedzą tzw u nas "kobitki" a na kablach są "chłopczyki"


A własnie,że nie :faja Zagłebiłem się w temat i w tej gumie są tylko dwa otworki na kable,więc konektorków tam nie było (przypominam,że to 72r więc konektorki będą pewnie w nowszych),stacyjka u mnie też jest bez konektorków.

Komar już jest w podkładzie więc zapewne niedługo go odbiorę i wstawię nową porcję fotek :ok3

Kozichwost - 2012-10-10, 20:19

W moim 2328 z roku 72albo 73 mam konektorki
motonita - 2012-10-10, 20:57

od poczatku s38 sa konektorki
tomekM - 2012-10-11, 20:13

motonita napisał/a:
od poczatku s38 sa konektorki


Hmm,no w moim nie ma,jutro może strzele fote tej gumy to Wam pokaże.Mam jeszcze dwa inne silniki to zobacze jak tam sprawa wygląda.

[ Dodano: 2012-10-28, 11:26 ]
Efekt wczorajszej pracy .Co do tematu konektorków poruszonym w powyższym poscie to sprawdzałem w swoich trzech silnikach i w zadnym ich nie ma.Guma ma tylko otwory na przeciągnięcie samych przewodów.

Marek.K. - 2012-10-28, 18:57

jest niexle :)
suchy - 2012-10-28, 19:31

Kurde jak w GS za wujka Gierka. :piwo:
KIEROWCA - 2012-10-29, 09:17

::::W tej gumie POWINNY siedzieć dwa konektorki żeńskie w które wiesz no, tego tam WKŁADAMY blaszki tzw. konektorki męskie :devil3
BEZ SKOJARZEŃ PROSZĘ

::::Na fotce zobaczysz także kabelek idący do tylnej lampy, mniej więcej do wysokości mocowania silnika ma on "koszulkę" póżniej wchodzi w błotnik.

P.S. Czadowy Komarek tylko czy zgodnie z oryginałem rama nie powinna być czarna??? Oczywiście dotyczy to również bagażnika i osłony łańcucha?

Pozdro

motonita - 2012-10-29, 11:12

KIEROWCA, nie 2330 ma rame w kolorze:) tzn moze miec
KIEROWCA - 2012-10-29, 12:00

motonita napisał/a:
KIEROWCA, nie 2330 ma rame w kolorze:) tzn moze miec

::::W takim razie ja się zapytam w jakich modelach powinna być ona w kolorze czarnym :grinser

Kozichwost - 2012-10-29, 14:21

mój 2328 miał i ma czarną ramę, 2361 też miał i ma czarną
tomekM - 2012-10-29, 17:21

Ten komarek akurat wyjechał z fabryki jako cały niebieski :P
motonita - 2012-10-29, 17:23

haha ;p;p no tak tak owszem owszem;p a niewyszła ci pomaranczka?
tomekM - 2012-10-29, 18:44

motonita napisał/a:
haha ;p;p no tak tak owszem owszem;p a niewyszła ci pomaranczka?


Tzn? Bo nie bardzo rozumiem ...

A tak z innej beczki,wydaje mi sie,że widziałem kiedys tutaj na forum temat o brazowym 125p z charakterystycznie uszkodzoną tylną osią (krzywe koła). Kojarzy ktoś? Pytam bo dzis znalazłem go ( o ile to ten) na jednym z gdańskich złomowisk.

motonita - 2012-10-29, 18:46

był taki temat ale to lata temu....
tomekM - 2012-10-29, 20:12





Obiecane fotki.Jeden silnik z konektorami i dwa bez .

Marek.K. - 2012-10-29, 20:30

tomekM, fajne gumy, ja u siebie nigdy nie spotkałem tych bez konektorków
motonita - 2012-10-29, 22:14

bo ta guma jest na odwrot zalozona!!!!
Marek.K. - 2012-10-29, 22:18

motonita, nie przyglądąłem się
a ja kurcze mam chrapkę na 2330 :(

motonita - 2012-10-29, 22:27

cos walisz scieme

ja mam tego tyle ze hugo wie tylko ile.... i wszystko na konektorki

ostatnio kupiłem s38 za 30;p

Marek.K. - 2012-10-30, 16:47

motonita napisał/a:
ostatnio kupiłem s38 za 30;p

drogo, ostatnio v50m za darmo i 025 :D

tomekM - 2012-10-30, 19:04

motonita napisał/a:
bo ta guma jest na odwrot zalozona!!!!


Motonita niedowiarku,te zdjęcia są specjalnie dla Ciebie,guma z obu stron....








[ Dodano: 2012-12-05, 19:54 ]
Dużo się nie dzieje ale ... :ok3 Częsci wróciły z cynkowania,chromowania,nakupowałem srubek i składam na tyle na ile czas pozwoli....


Mariusz - 2013-01-09, 21:12

jak robota ?
daj więcej zdjęc
i koniecznie foty instalacji...

tomekM - 2013-01-09, 21:20

Robota na razie stoi,foty instalki beda niedługo.Jak juz rama bedzie cała ''uzbrojona'' biore sie za silnik.W orginalnym poprzedni własciciel obspawał dzwignie hamulca przy pedałach wiec nie moge zdjac kapy sprzegła.W zwiazky z tym podjałem decyzje,ze będę remontował inny silnik .Brakuje mi jeszcze paru rzeczy ale wiekszosc juz mam.Jesli ktos moze polecic na alle...o sprzedawce,który ma dobre,sprawdzone i pasujące linki to byłbym wdzięczny.Potrzebuję tez tej dzwigni hamulca oraz przelotek lampy.
KIEROWCA - 2013-01-09, 21:30

tomekM napisał/a:
Jesli ktos moze polecic na alle...o sprzedawce,który ma dobre,sprawdzone i pasujące linki to byłbym wdzięczny.Potrzebuję tez tej dzwigni hamulca oraz przelotek lampy.

===Proponuję sklep internetowy DS Moto oraz oczywiście firmę LinMot http://www.linmot.pl/ dorabiającą linki m.in. specjalnie do Komara tj. na metce jest napisane Linka Komar, żadna chińszczyzna!!!!!!!

Pzdr :piwo:

tomekM - 2013-01-09, 21:33

KIEROWCA napisał/a:
===Proponuję sklep internetowy DS Moto


Nie ma.Ogólnie w sklepach i w necie sprzedaja samą chińszczyznę.Tego niestety trzeba szukac ze starych zapasów albo od czegos dopasowac . No chyba ze piszesz o linkach...tylko ja szukam takich sprawdzonych :P co ktos kupił,ma,jezdzi i jest zadowolony :ok3

KIEROWCA - 2013-01-09, 21:36

tomekM napisał/a:
Ogólnie w sklepach i w necie sprzedaja samą chińszczyznę.Tego niestety trzeba szukac ze starych zapasów albo od czegos dopasowac

===Przeczytaj drugą część mojego posta :helm

tomekM - 2013-01-09, 21:47

KIEROWCA napisał/a:
===Przeczytaj drugą część mojego posta


Przeczytałem :piwo: Masz takie? Beda dobrze pasowac ? :???:

Lesiu - 2013-01-09, 21:58

tomekM, też polecam sklep DS Moto. Brałem ostatnio od nich części i po uzgodnieniach znaleźli elementy polskiej produkcji.
KIEROWCA - 2013-01-10, 16:13

tomekM napisał/a:
Przeczytałem :piwo: Masz takie? Beda dobrze pasowac ? :???:

===Mogę śmiało zaryzykować stwierdzenie, że są to najlepsze z obecnie dostępnych linek zarówno pod względem wykonania jak i długości zgodnej z instrukcją fabryczną. :ok3



:::Nie należy kierować się samym nagłówkiem w tytule aukcji "Romet Komar/Ogar/Kadett/motorynka" gdyż linki różniły się między sobą nawet w poszczególnych rodzajach Rometów. W większości jest to tylko chwyt reklamowy w celu zwiększenia liczby wyświetleń a "sznurki" nadają się tylko do chińskiego skutera ===niestety :klnie

===Tutaj mamy natomiast komplet linek Polskiej firmy wyprodukowany specjalnie do specyfikacji Komara. Brałem od nich linkę gazu i nie straszyła. Guma i końcówki wyglądają dosyć solidnie.

===P.S. Spróbuj się odezwać do usera "multicar" na Alle.

Pozdrawiam :piwo:

Lesiu - 2013-01-10, 20:04

Tego gościa z allegro multicar też polecam. Mimo kilku negatywnych komentarzy jakie posiada na swoim koncie to zaryzykowałem zakup. Wszystko doszło na czas i ceny też miał najlepsze.
Marek.K. - 2013-01-10, 20:11

multicar ma ceny trośzke powyzej hurtowych :)
tomekM - 2013-01-10, 21:56

Dzieki panowie za rady,zakupię te linki :piwo:

Tak z innej beczki... czy wie ktos jak odróznik silnik SH od zwykłego? Mam jeden niekompletny (bez sprzegła i zapłonu),natomiast na głowicy jest miejsce na odpreznik...numery ma niestety spiłowane :/

Marek.K. - 2013-01-12, 19:43

tomekM mój na przykład 010 (kwadrat automat) nie ma dziurki na śrubke od zmieniacza biegów oraz brak dziury na wodzik od biegów (strona zapłonu) od strony sprzegła nie pomogę, nie pamietam tamtych szczegółów jedynie mozesz się sugerować numerami na dole karterów na mocowaniu i zobaczyć który jest do pary :)
KIEROWCA - 2013-01-12, 19:52

===Same kartery chyba zbytnio się nie różniły bo nie wydaje mi się, żeby tamto sprzęgło odśrodkowe było innej średnicy.


Tutaj mógłby się wypowiedzieć kol. "Kazik1979", on miał Komarka Automata.

Pozdrawiam :piwo:

Jakub3 - 2013-01-12, 20:11

Pokaż fotki to ci powiem z tym silnikiem 8)
Marek.K. - 2013-01-12, 21:00

a chyba wiem czym się jeszcze karter różni, brak dziurki chyba na wodzik od strony sprzęgła ;)
tomekM - 2013-01-13, 21:21

Dobra,wrzucam kilka fotek tego silnika.











Silnik SH czy zwykły?? :faja

Na moje to jednak zwykły

Jakub3 - 2013-01-14, 18:28

Silnik na 100% zwykły :D
Kozichwost - 2013-01-14, 18:50

Popatrz to jest mój SH - zwróć uwagę, ze nie ma w karterze otworu na śrubę - oś wodzika - kilka centymetrów w prawo od przewodów wychodzących z iskrownika, więc ten twój to zwykły niestety
Marek.K. - 2013-01-14, 19:02

włąśnie mówiłem o tej śrubce od zmieniacza biegów ;)
KIEROWCA - 2013-01-14, 20:14

===Silnik "zwykły" ale głowica z odprężnikiem :devil3
Kozichwost - 2013-01-14, 20:28

KIEROWCA napisał/a:
===Silnik "zwykły" ale głowica z odprężnikiem :devil3

Raczej z miejscem na odprężnik :devil3

tomekM - 2013-01-16, 20:34

Dzięki chłopaki za potwierdzenie co do silnika i rady co do linek.Wrzucam fotkę tego co udało mi się zrobić wczoraj wieczorem.Rama już jest więc teraz biorę się za koła i na końcu za silnik. :piwo


Lesiu - 2013-01-16, 20:36

No bardzo porządna robota. Bardzo mi się to podoba.
tomekM, a skąd brałeś tą główną koszulkę na przewody instalacji elektrycznej.

krzemien323 - 2013-01-16, 20:37

Świetnie się prezentuje!

Powiedz mi wszystkie śruby i nakrętki dawałeś nowe? Jeśli tak to zgodne z oryginałem?
Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć śrub z łbem kulistym pod śrubokręt płaski :P .

tomekM - 2013-01-16, 20:42

Dzięki za słowa uznania :ok3 :piwo:

Lesiu,koszulkę dostałem za free od kumpla ,który zdemontował ją z jakiejs starej przyczepy (mimo to jest mięciutka i w bardzo dobrym stanie.

Krzemien323,tak wszystkie sruby na łeb szesciokątny,podkładki i nakrętki są nowe,zgodne wymiarowo z katalogiem.Niestety wkrętów z łbem kulistym na srubokręt też nie dostałem,więc mam przymusowe zamienniki na krzyżaczka :/

Foxtrot - 2013-01-16, 20:44

krzemien323 napisał/a:
Świetnie się prezentuje!

Powiedz mi wszystkie śruby i nakrętki dawałeś nowe? Jeśli tak to zgodne z oryginałem?
Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć śrub z łbem kulistym pod śrubokręt płaski :P .


Pisz na pw jakie wymiary to Ci załatwie.

krzemien323 - 2013-01-16, 20:51

Tak na szybko to M6x12 do błotników. Jeśli się mylę to mnie ktoś poprawi.
Lesiu - 2013-01-16, 20:53

krzemien323 napisał/a:
Tak na szybko to M6x12 do błotników. Jeśli się mylę to mnie ktoś poprawi.


Zgadza się.

A i do bagażnika do Ogara M6x16

Mariusz - 2013-01-17, 22:27

zroniłbyś mi zdjecie napisu na baku i napisał jaki ma wymiar
Kozichwost - 2013-01-17, 22:36

Mariusz - nic do ciebie nie mam - nie odbieraj tego co zaraz przeczytasz jako uszczypliwość.
Coś czuję, że w Twoim sklepie pojawią się niedługo w sprzedaży naklejki - zarówno na szybę do Syrenki jak i na wszelkie Komary. Uważam za niezły tupet pisać komuś, żeby zrobił zdjęcie swojej naklejki i podał jej wymiar, abyś ty mógł zrobić sobie kopie i je sprzedawać. Nie uważasz, ze coś tutaj nie gra? Uruchom znany nam wszystkim serwis aukcyjny i kup sobie te naklejki, a co z nimi zrobisz to już Twoja sprawa. Tak wg mnie byłoby uczciwie.

tomekM - 2013-01-18, 10:09

Mariusz napisał/a:
zroniłbyś mi zdjecie napisu na baku i napisał jaki ma wymiar


A nie lepiej kupic na alle za 8 zł??

KIEROWCA - 2013-01-18, 12:48

Kozichwost napisał/a:
Coś czuję, że w Twoim sklepie pojawią się niedługo w sprzedaży naklejki - zarówno na szybę do Syrenki jak i na wszelkie Komary.

==No tak, rzeczywiście może trochę nie elegancko ==ALE pamiętajmy że każdy kij ma dwa końce bo to między innymi dzięki temu, że jest Maniek, Szczepan, DS Moto czy inne tego rodzaju rzemiosło są dostępne JAKIEKOLWIEK nowe części do Polskich pojazdów.

Nie chcę robić nikomu reklamy ani tym bardziej oceniać ale trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, że Polmozbyt Bielsko robi kawał dobrej roboty chociażby przez samo stwarzanie konkurencji dla handlarzy z Alle. :ok3

===Osobiście jestem za modelem amerykańskim tudzież UK gdzie po dziś dzień można kupić NOWE elementy takiego dajmy na to Chevroleta z lat 50. Są całe katalogi, ogłoszenia w gazetkach motoryzacyjnych, strony internetowe. Od podstaw można sobie zbudować np. kompletną budę do Forda A!!!!!!!! Wszystko na nowych częściach.
Dlatego jeżeli mam okazję wspomóc jakiegoś rzemieślnika gotowego podjąć się produkcji części do naszych Polskich gratów to zrobię to bez chwili zastanowienia.

Części na rynku powinno być tyle ażeby popyt nie przewyższał podaży ===nie było cen z księżyca na "zabytkowy" znaczek od Syrenki czy naklejkę na Rometa w cenie 40 zł za kawałek samoprzylepnej folii.

Pozdrawiam :piwo:

Mariusz - 2013-01-18, 13:19

[quote="Kozichwost"]Mariusz - nic do ciebie nie mam - nie odbieraj tego co zaraz przeczytasz jako uszczypliwość.
Coś czuję, że w Twoim sklepie pojawią się niedługo w sprzedaży naklejki - zarówno na szybę do Syrenki jak i na wszelkie Komary. Uważam za niezły tupet pisać komuś, żeby zrobił zdjęcie swojej naklejki i podał jej wymiar, abyś ty mógł zrobić sobie kopie i je sprzedawać. Nie uważasz, ze coś tutaj nie gra? Uruchom znany nam wszystkim serwis aukcyjny i kup sobie te naklejki, a co z nimi zrobisz to już Twoja sprawa. Tak wg mnie byłoby uczciwie.

Wiesz zapewne po części masz rację.
Ale z drugiej strony jak pisze Kierowca ceny w serwisie aukcyjnym jeśli chodzi o Syrenę i Komara zaczynają szaleć a ja staram się zdobywać i produkować części (w tym i naklejki) w cenach jakie sam jestem w stanie za nie zapłacić. Bez wzorów od posiadaczy owych części czy akcesoriów nie będą one mogły powstać. Nie będzie uszczelek do trójkątów, uszczelek do szyb, ani zderzaków na które czeka spora część tego forum.
Po prostu nie mając wzoru nie mam jak wykonać nowych części które są nam wszystkim potrzebne. Tak prozaiczne rzeczy jak naklejki których po prostu nie mam, nie powstaną jeśli nie znajdą się "darczyńcy".
Pomijam ile zachodu kosztuje znalezienie kogoś kto wyprodukuje w normalnych pieniądzach części. Ile telefonów, ile przejechanych km. Proponuję Ci przejrzeć allegro i zobaczyć jakie są ceny a jakie ceny są na polmozbyciebielsko. Być może różnice w cenach zmniejszą chodź odrobinę mój tupet....
Bo np kilkadziesiąt złotych za uszczelkę zamka bagażnika to dopiero....

Jeśli Cię uraziłem bądź poczułeś się w jakiś sposób oszukany to przepraszam.

Nie to było moją intencją.

I nie odbieram tego jako uszczypliwość, Dyskutujemy, jak normalni ludzie.


Kierowco do tego dążę.
Żeby w tym temacie było normalnie. Żeby człowiek który remontuje zabytek mógł zakupić w normalnych pieniądzach potrzebne części.

TomekM 8zł można dać, ostatnio widziałem za 12.
Dzięki za link. :ok3

KIEROWCA - 2013-01-18, 19:30

===Sory za offtop ale tak sobie myślę, że można byłoby stosunkowo tanim kosztem uruchomić także produkcję znaczków ===szczególnie FSM na maskę, 105 i 105L.

Jest to możliwe do wykonania bo nie wymagajął jakiejś szczególnie skomplikowanej technologicznie formy ani wielkich nakładów materiałowych.
One teraz osiągajął astronomiczne sumy rzędu 40 zł za napis 105 ===pytanie czy ktoś to tylko kupuje???????? Dzisiaj z ciekawości obserwowałem jak trzech gości biło się na Alle o WSM i poszedł za ponad cztery dychy.
Tak tylko mówię, a właściwie piszę z ciekawości bo mam jeszcze "ze starych dobrych czasów" zarówno 104, 105L jak i trzy FSM na maskę z tego niestety jeden połamany i jeden bez mocowań. NIE NA SPRZEDAŻ :grinser
Jak wiadomo ze 104 można też w bardzo prosty sposób zrobić formę na 101 a ze 105L na 105.
Myślę, że cena takiego znaczka wyprodukowanego współcześnie mogłaby się zamknąć w granicach 20 zł.

Pozdrawiam :piwo:

tomekM - 2013-01-18, 19:44

A co sądzicie o cenie tego duperela? http://allegro.pl/zobacz-...2887288053.html

Mam dac 50zł za ten ''rarytas ostatni w układzie warszawskim'' ?? :klnie

Rzecz w tym,że ja naprawdę tego potrzebuję... T_T

KIEROWCA - 2013-01-18, 19:49

====Części motocyklowe z PRL i Japonia :devil3
Marek.K. - 2013-01-18, 19:55

tomekM, znam ten ból ;/ tez tego nie mam w dwóch silnikach ;/
bede pewnie starął sie dorabiać na warsztatach znajac życie jak masyzna bedzie sprawna, ale to pewnie dopiero gdzieś w połowie lutego

krzemien323 - 2013-01-18, 19:58

hehe ja też tego nie mam i przyznam szczerze, że myślałem o max 5zł za to
tomekM - 2013-01-18, 20:07

Marek.K. napisał/a:
znam ten ból ;/ tez tego nie mam w dwóch silnikach ;/


No Marek, nie załamuj mnie.... :???: Ty masz ile komarków?? Ja mam tylko jednego i wiecznie cos brakuje.Gdybym miał park maszyn jak u Ciebie.... :lol: To aż się boję pomyśleć co by było :ok3 .

Dobra,do rzeczy.Dzis rozplotłem koła.Szprychy idą do ocynku,felgi do chromu.W następnej kolejności silnik (i jak znam życie to znowu się zaczną wydatki :F ).

Marek.K. - 2013-01-18, 20:26

tomekM, widzisz dlatego jak kombinuję hehe :D

jak bede dorabiał tą częśc, jeśli się da wogóle to wezme i ci dorobię przy okazji ;)

tomekM - 2013-01-18, 20:29

Marek.K. napisał/a:
jak bede dorabiał tą częśc, jeśli się da wogóle to wezme i ci dorobię przy okazji


Dzięki :piwo: ale coś czuję,że zanimTy to dorobisz to ja już będę popierdzielał komarem (bo sobie to badziewie skądś skołuję ) :P

Mariusz - 2013-01-19, 12:29

Jak dzisiaj dobrze pojdzie to powstanie instalacja elektryczna.
tomekM - 2013-01-19, 22:18

Czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy kedry na osłony boczne gażnika mógłby mi wstawic foto jak to wygląda w przekroju oraz podać wymiary?? :piwo: .

Nie uśmiecha mi się wywalać 25zl na alledrogo,w katalogu częsci natomiast występuje prawa i lewa,więc zastanawiam się jaka jest róznica między nimi.Posiadam też kedrę ze zbiornika 2375 i chciałbym ją wykorzystac do ww celu :> .Podpasuje to czy nie bardzo ?? :???:

Marek.K. - 2013-01-19, 22:42

tomekM, pasuje śmiało, to jest to samo ;)
a co jeszcze lepsze, kolega miał zrobione z kabla 3 zyłowego płaskiego, rozcinasz, wyjmujesz kable ze srodka i zakładasz, jak sie postarasz i wyrównasz w srodku i przykleisz ją bedzie jak orginał ;) jakby było za wąskie to szuaksz troszke szerszego ;)

Mariusz - 2013-01-20, 18:52

Tomek szukam szukam kedry, znalazłem coś co mogłoby być ale czarne za śmieszne pieniądze.
Ale zostawiłem w warsztacie i nie mam jak podesłać fot.

Kozichwost - 2013-01-20, 19:07

Różnica w prawej i lewej kedrze to różnica w długości. Nie ma żadnej różnicy w jej przekroju
tomekM - 2013-01-20, 19:23

Ok,dzieki za odpowiedzi :piwo: . Dzis zastanawiałem się nad kupnem czegos takiego



Ma papiery ale obecny własciciel zagubił umowę z poprzednim :klnie .

Marek.K. - 2013-01-20, 19:25

ja bym zabrał, jak do 100zł by było
tomekM - 2013-01-20, 19:29

Marek.K. napisał/a:
ja bym zabrał, jak do 100zł by było


450zł... Żeby coś kupić za 100zł to ja bym musiał się chyba do Windy bujnąć :helm .

Nawiasem to tam w latach 70 tych się nie wykoleił jakiś pociąg z komarkami?? :devil3

Marek.K. - 2013-01-20, 19:31

tomekM, oj, nie :D

zostaw go w pindu i niech szuka kozła ofiarnego
silnik masz od nowszych na kopniak

tomekM - 2013-01-20, 19:36

Marek.K. napisał/a:
silnik masz od nowszych na kopniak


Silnik na pedała jest w częściach,brak pedałów i siodełka.Drogie rzeczy na allegro.

KIEROWCA - 2013-01-20, 19:42

tomekM napisał/a:
Nawiasem to tam w latach 70 tych się nie wykoleił jakiś pociąg z komarkami?? :devil3

===Transport do bratniego Związku Radzieckiego oczywiście ==w wersji Turbo :smiech

Teraz przydałaby się tylko jakaś trąba powietrzna, twister ==te sprawy :helm

tomekM - 2013-01-20, 19:46

KIEROWCA napisał/a:

Teraz przydałaby się tylko jakaś trąba powietrzna, twister ==te sprawy


Taa i co wtedy by robił obywatel Marek?? Może by się zaczął interesować płcią przeciwną ?? :smiech :devil3

Marek.K. - 2013-01-20, 19:54

znam parę dziewczyn, ale żadna nie chce zostac na gospodarce :(
KIEROWCA - 2013-01-21, 08:45

Marek.K. napisał/a:
żadna nie chce zostac na gospodarce :(

===No patrz ty a ja zawsze chciałem znaleźć sobie jakąś dziewuchę ze wsi właśnie żeby móc uciec z miasta :D Lubię łazić wszędzie byleby tylko nie po mieście ==jest zidiociałe w każdej sprawie. :klnie W ogóle to raz na jakiś czas opuszczam Hećmanowo i idę polami na Jaglak, ==bez komórki w kieszeni. Tylko wtedy mogę łyknąć trochę normalności.

Mariusz - 2013-02-22, 22:34

Robota jak?

Ja mam koszmary senne... śni mi się podkład i papier ścierny 400oraz 600 i woda.....

motonita - 2013-02-22, 22:37

:)

ja tez mam podbne sny...

ROMET 205
ROMET 200
ROMET PONY M2

i to wszystko naraz:(

Mariusz - 2013-02-22, 22:41

...dużo wody.....
motonita - 2013-02-22, 22:44

bul bul bul::) szlifu szlifu
Mariusz - 2013-02-22, 22:52

... dzięki....
mam traume.....
a chciałem mieć kolor gotowy zanim spadnie śnieg.....




...taki żarcik.... :helm

tomekM - 2013-02-23, 14:27

Mariusz napisał/a:
Robota jak?


Robota stoi.Czasu nie ma,chęci też nie.Felgi,tłumik oraz korby wróciły z chromowania,szprychy,dzwigienki hamulców,rozpieraki i inne drobiazgi poszły do cynkowania i jeszcze nie wróciły bo kolo na narty pojechał.Silnik stoi nie ruszony.Bedzie się trzeba niedługo zmobilizowac i zacząc składać :ok3

Dymek - 2013-02-24, 16:48

Mariusz napisał/a:
Ja mam koszmary senne... śni mi się podkład i papier ścierny 400oraz 600 i woda.....


Straszcie mnie dalej. Ja się tu zacząłem cieszyć że dach w podkładzie wyszedł nawet dobrze, a Wy tak jak mój "teściu" straszycie tym szlifowaniem, polerowaniem i poprawkami... I jak tu nie wpaść w depreche? :)

Lesiu - 2013-02-24, 17:03

Dymek, tu nie ma co straszyć, a kolegą zazdrościć. Przy każdym remoncie ten etap trzeba przejść, a przecież nikt nie mówił że będzie łatwo.
Mariusz - 2013-03-06, 19:50

u mnie depresje potęguje to że żeby cokolwiek dziabnąć muszę jechać do Rodziców to tam mam całe swoje "złomowisko" a nie zawsze jest czas i siła po robocie.
Zwłaszcza kiedy jadę z roboty do roboty, potem trzeba wysłać paczki i na relaks nie pozostaje dużo czasu....

Brakuje mi remontu Syreny, ale przede wszystkim brakuje mi czasu..
I założenia finansowe się rypły. Wszyscy cwaniakują jaki to Komar jest prosty i jak nie wiele czasu na remont zabierze ale jak się chce mieć zrobionego porządnie to i czasu i kasy..... Wnerwia mnie to jak słyszę że parę groszy to kosztuje, pryśnie się farbą i już........
A tu figa.
Piaskowanie 150 z malowaniem podkładem, chrom - jeszcze nie skończyłem więc nie wiem....
lakier jestem przed, linki 55zł , szlif 30zł, prostowanie wału, naprawa korbowodu 150zł...
a gdzie łożyska do wału, rawki albo chrom 100zł sztuka albo nowe chinki 60zł szt...
to tylko grube sprawy które pamiętam, a reszta..... jak gumki do amortyzatorów po 5zł szt, ośki po 13zł szt, i dalej, dalej....
a miało być prosto, szybko, łatwo... ja się pytam gdzie??? :P :devil3

Polecany przeze mnie wspaniały fachowiec wywindował ceny w kosmos...... bo wie że jest jak telekomunikacja..... sam na rynku....


...ale mimo to trwam....
co Wam będę tłumaczył, szaleniec szaleńca zawsze zrozumie :ok3

Lesiu - 2013-03-06, 20:42

Mariusz, znam to z rzeczywistości. Mój remont zbliża się ku końcowi ale zawsze coś jeszcze. Tobie życzę powodzenia i wytrwałości.
Mariusz - 2013-03-06, 21:03

walczę ufff walczę ufffff

mój Młody trzyma mnie jeszcze..
Tata chodź czyścić komara..

Lesiu robiłeś kosztorys?

Lesiu - 2013-03-06, 21:06

Mariusz napisał/a:
Lesiu robiłeś kosztorys?


Oczywiście. Mam wszystkie koszty części, zakupu, rejestracji i opłat.
Trochę tego jest ale cóż nie ma nic za darmo.

Mariusz - 2013-03-07, 10:57

Dokładnie
tomekM - 2013-03-07, 17:16

Też spisuje wszystkie wydatki,łacznie z zakupem to na chwile obecną wyszło mnie lekko ponad tysiac.Do złozenia zostały mi koła oraz zrobienie silnika.Cylinder oraz wał zakładam nowy (kupiłem od tego samego dziadka co mi sprzedał komara).
Lesiu - 2013-03-07, 18:24

tomekM, dawaj jakieś fotki na bieżąco bo lubię takie kompleksowe remonty.
tomekM - 2013-03-07, 19:35

Lesiu napisał/a:
tomekM, dawaj jakieś fotki na bieżąco bo lubię takie kompleksowe remonty.


No to zrobiłem kilka fotek,komar stoi w piwnicy a tam niestety światło kichowate :/












Mariusz - 2013-03-09, 06:29

ja tu najbardiej jestem po tyłach....
:oops:

Lesiu - 2013-03-09, 08:17

Mariusz, spokojnie ze wszystkim zdążysz. Nic na siłę, bo jak nie idzie to nie ma sensu tego robić tylko kilka dni od tego odpocząć. Będą czas i chęci to i robota pójdzie do przodu.
Mariusz - 2013-03-09, 11:25

a pewnie pewnie...
Ustawiam lakiernika na za dwa tygodnie

tomekM - 2013-03-10, 20:19

Dzis przywiozłem klamoty z ocynku,zaszprychowałem przednie koło i się wkurzyłem bo nowa ośka (zapewne produkcji chińskiej) jest krzywa.Załozyłem wiec starą i jest git.
Teraz prosba do kumarzystów - czy ktos mógłby zmierzyc srednicę gumowych przelotek linek co są w obudowie lampy? Byłbym zobowiazany :piwo:

Mariusz - 2013-03-24, 06:31

Z tymi przelotkami to dałem ciała postaram się dzisiaj to naprawić.
I Ci podeślę rozmiar...

Damiano1985 - 2013-03-24, 21:56

kolego lakierowałes komara proszkowo czy normalny akryl?piaskowałes też?
Kozak90 - 2013-03-24, 22:09

Damiano1985, ciężko Ci przeczytać temat od początku. Na trzeciej stronie napisał,że piaskował.
Damiano1985 - 2013-03-24, 22:10

własnie doczytałem jednak nie jest napisane czym lakierował:)
tomekM - 2013-03-25, 21:19

Lakierowany normalnym lakierem (nie proszek).
Mariusz - 2013-03-27, 19:21

Jak robota?
tomekM - 2014-05-28, 19:26

Robota praktycznie stoi.Jestem w domu raz na miesiac na 4-5 dni.Dziś znalazłem trochę czasu i założyłem opony na felgi,teraz siedzę na alledrogo i szukam brakujących pierdołków typu linki,przelotki itp. W zwiazku z tym mam pytanie - czy cięgło hamulca tylnego do pedałowca jest takie samo jak do hamulca na nóżkę? oraz czy nakrętka na kolanko tłumika jest taka sama jak do rometa dwu biegowego? Aha i jescze jedno.Pewien gośc pisze ,że stare typy linki do szybkosciomierza miały wkład srednicy 1.9mm oraz 2.4mm.Orientuje się ktoś jaki jest w starym ''dużym'' liczniku? (takim jak do sztywniaka) .
Mariusz - 2014-05-28, 20:10

O matko Komar
Kiedy ja ostatnio go widziałem....

rafal - 2014-05-31, 14:27

tomekM, tu masz sklep z częściami do komara http://komarki.pl/
NA AlleDrogo różne części są sprzedawane (w szczególności od prywatnych ludzi) i gdy już przyjdą to czasami nie chcą pasować :F :F
Lepiej kupować w większych sklepach (polecam LANTIS MOTOCYKLE)
W normalnych sklepach wciąż można nabyć Komarkowe części (zwykle jakieś chińskie), ale zdarza się, że one później nie pasują :/
tomekM napisał/a:
czy nakrętka na kolanko tłumika jest taka sama jak do rometa dwu biegowego?
Powinna pasować
tomekM napisał/a:
Pewien gośc pisze ,że stare typy linki do szybkosciomierza miały wkład srednicy 1.9mm oraz 2.4mm.Orientuje się ktoś jaki jest w starym ''dużym'' liczniku? (takim jak do sztywniaka) .

Nie mam doświadczenia z tym sklepem, ale powinny być dobre http://allegro.pl/linka-l...4206523540.html

Pozdrawiam i życzę powodzenia w remoncie 8)

tomekM - 2014-06-29, 20:12

Kilka fotek

Na więcej nie starczyło czasu ale zawsze coś tam pomału do przodu :faja Na szczęscie mnie się nie spiesz :P y

motonita - 2014-06-29, 21:21

pośpiech zółwia wskazany :)

a teraz opisz;p z kund ześ huncfocie broł funkiel nofki koła do tego moplika

tomekM - 2014-06-29, 22:06

A wiec odpowiadam.Ośka nowa,łożyska nowe,szczęki nowe,zębatka nowa ,bęben polerowany,dzwignia hamulca jak i szprychy ocynkowane,nyple szprych polerowane,obręcz chromowana (czy tam chromoniklowana),dętka stara, opona też stara (88 rok)
motonita - 2014-06-29, 23:03

szprychy masz stare po cynku??
tomekM - 2014-06-29, 23:28

Tak.
motonita - 2014-06-29, 23:36

zastanawiajaco ładnie wygladaja.... a nie obawiasz sie spadku wytrzymałosci?
tomekM - 2014-06-29, 23:44

Nie,ponieważ one przec cynkowaniem także wyglądały całkiem niezle.(jutro wrzucę fotkę)
motonita - 2014-06-30, 08:09

ja sie zastanawiam cały czas i wyznaje metodę że szprycha jak gumka.... montujemy tylko raz, po montażu szprycha jest już naciągnięta i gubi swoja wytrzymałość....
Mariusz - 2014-06-30, 18:51

A ja się zastanawiam...
A ile ten Komar będzie jeździł?

Tyle co 30 lattemu??
Chyba nie.. :grinser

Kozichwost - 2014-06-30, 20:14

motonita napisał/a:
po montażu szprycha jest już naciągnięta i gubi swoja wytrzymałość....


A ja na to g.. prawda.
Robiąc ruska z koszem ( a tam dopiero szprychy przy zwrotach bojowych po tyłku dostają) również ocynkowałem szprychy.
po 6 tyś km nawet żadnej nie muszę dociągać a co dopiero wymieniać.

Marek.K. - 2014-06-30, 21:26

tomekM, drogo obręcze wyszły ?
tomekM - 2014-07-01, 07:16

Za 2 obręcze,tłumik,ramkę reflektora,licznika,śruby kierownicy czyli praktycznie wszystko prócz kierownicy i klamek dałem 100zł :faja ( nie będę ukrywał,że po znajomości :devil3 )
Mariusz - 2014-07-04, 19:42

No to kiler cena :)
Suwmiarka - 2014-07-16, 08:16

tomekM, widze u Ciebie 2 komplety numerków do spisu dla mnie;p
tomekM - 2014-08-27, 21:12

Jak wrócę do domu to Ci podam (czyli nieprędko :helm )


Prośba do tych co mają zarejestrowane 2330 albo 2350 ...mógłby ktoś wstawić foto dowodu rejestr. (oczywiście dane osobowe i numery mogą być zamazane). Mam nadzieję,że niedługo będę przerejestrowywał mojego i chciałem zobaczyć co macie powpisywane w dowodach (albo podajcie co w moim przypadku powinno być wpisane. ) Z góry dzięki :piwo:

Pochwalę się jeszcze,że wczoraj na złomie znalazłem przednie koło z nieużywaną oponą stomil :> .Koszt koła - zero pln :ok3

motonita - 2014-08-28, 07:49

farciarz;p

ja mam porejestrowane ale nic z komarów nie ma dowodu z 3 stronami:)

Lesiu - 2014-08-28, 20:18

tomekM, jak pomoże Ci informacja z Ogara to mogę Ci przesłać foto lub spis nowego typu dowodu rejestracyjnego.
tomekM - 2014-08-28, 20:28

Pewnie,że pomoże :piwo:
Lesiu - 2014-08-29, 18:34

tomekM napisał/a:
Pewnie,że pomoże :piwo:


No to u mnie wygląda to tak :

F1 ---
F2 150kg
F3 ---
G 58kg
J ---
K ---
L 2
O1 ---
O2 ---
P1 49,00
P2 1,25kW
P3 P
Q 0,0216kW/kg
S1 2
S2 ---

Jakbyś potrzebował coś jeszcze z tego dowodu to daj znać.

tomekM - 2014-08-29, 18:46

Jak możesz to podaj mi jeszcze D1,D2D3,bo na tym mi głownie zależy. (ciekawi mnie czy powinien być ujęty wpis modelu 2330 ,czy tylko romet - komar czy już sam nie wiem jak...)

Dowodu rejestracyjnego nie posiadam,bo jest zgłoszenie do rejestru na którym w zasadzie nie ma zadnych danych,nawet numeru ramy,jest tylko nr silnika...

Rozumiem,że przed udaniem się do WK muszę zrobić przegląd ze stwierdzeniem danych tak??

Lesiu - 2014-08-29, 19:05

D1 OGAR
D2 ---
D3 205A

Co do przeglądu to jest tak jak napisałeś.
Ja jak kupowałem swojego to był na zielonych tablicach i miał stary dowód rejestracyjny czyli zaświadczenie o rejestracji.
Udałem się do diagnosty w celu zrobienia przeglądu i ustalenia danych do dowodu.

tomekM - 2014-08-29, 19:17

No to ta sama sytuacja u mnie.A dane diagnosta skąd spisywał??Ja byłem u kumpla diagnosto to pokazywał mi taką książkę ''spis pojazdów'' mozna to nazwac, z wszelakimi danymi,ale jesli chodzi o komarki to za duzo modelów tam nie było ...mr232,ogar,cos tam jeszcze.

Widzisz,Ty masz wpisane ''ogar'' następnie ''205'' , więc zastanawiam się jak prawidłowo powinno być u mnie,bo wg mnie ''romet'' ''2330'' albo ''komar'' . No ale nic,zobaczymy jak bedzie.A przeglad to ten ostatni na liscie w linku http://www.badaniapojazdow.pl/cennik.html ?

Lesiu - 2014-08-29, 19:35

U mnie w czasie przeglądu dane do nowego dowodu brał też z jakieś swojej literatury i z internetu. Według wpisu na zaświadczeniu z badania opisane jest że dane techniczne ustalono z katalogu "AUTO-DATA".
Ja na tym potwierdzeniu zgłoszenia do rejestracji miałem jako markę wpisane OGAR 205A a rodzaj pojazdu to motorower. Dodatkowo jako numer fabryczny miałem podany numer ramy i silnika.
Wpis w nowym dowodzie powinien być taki jak w tym zgłoszeniu. Chyba że diagnosta wpisze Ci nieco inaczej i Ty tak samo zrobisz w WK przy wypisywaniu wniosku o rejestrację.

Nie wiem jak to będzie wyglądało u Ciebie w WK ale u mnie nie widzieli mojego motoroweru w systemie musieli kontaktować się z WK który wydawał w 1986roku to zgłoszenie.
Dopiero tamten WK wprowadził go do systemu i mogłem rejestrować na siebie.
Niby fajnie że kupiony od pierwszego właściciela ale dokumentów trochę trzeba było załatwiać.
No i ten przegląd na dwa lata :(

Co do cen z tego co pamiętam to płaciłem 50-60zł za przegląd i 50zł za ustalenie danych.

tomekM - 2014-08-29, 20:30

Oki,dzieki wielkie,poszło''pomógł'' :ok3 . U mnie wydział komunikacji jest dziwny i juz sie boje jak to bedzie... Jeszcze przez pomyłke wpisałem na umowie nr silnika jako ramy :F (co ciekawe nr ramy na potwierdzeniu nie ma,wiec teoretycznie mógłbym zarejestrowac jakas inna nie figurujaca w rejestrze :> .
motonita - 2014-08-30, 07:42

WK ma 2 możliwości... wybrać z listy gotowych pojazdow albo wpisać ręcznie... kolejny powód dlaczego Mój WK mnie nie lubi;p

w WSK miałem w starym dowodzie WSK 125 a teraz mam WSK M06B3 Gil,

sądze jednak że bez jakiegoś papierka bedącego podkładką do takiej zmiany mało zdziałasz...

tomekM - 2014-08-30, 08:21

Czyli tabliczka znamionowa,instrukcja obsługi to bedzi za mało ?
motonita - 2014-08-30, 08:26

stanowczo... chociaz jak trafisz na wspolpracujacego pacjenta....
Lesiu - 2014-08-30, 19:06

Może przecież ten jego diagnosta wpisać w zaświadczeniu że dane odczytano z natury. A że na tabliczce znamionowej tak jest to powinno wystarczyć.
motonita - 2014-08-30, 23:25

ale w takim wypadku jest to niescisłosc nieprawidłowosc w papierach ktora mozna tylko okręcic poprzez rzeczoznawce poniewaz istnieje podejzenie ingerencji w pole numeryczne
tomekM - 2014-10-05, 20:50

Panowie,czy to rzeczywiscie 50T1? Albo raczej co z niego zostało ?

http://olx.pl/oferta/nie-...html#94f2a0a86e

motonita - 2014-10-05, 23:09

raczej tak
tomekM - 2014-10-22, 18:01

Pomalutku do przodu :P


motonita - 2014-10-22, 18:08

bardzo fajny owad :) bedziesz z niego zadowolony :) gratuluje :) 2330 się konczy co następne?
tomekM - 2014-10-22, 18:21

A dziękuję,dziękuję.Następne chyba 2375 co go mam w piwnicy albo zakupie cos sztywnego.Chociaz odkąd nie trzeba miec kat A na motorki do 125cc to czesto mysle o WSK :>
motonita - 2014-10-22, 18:23

dobra WSK nie jest zła :) i nimi sie naprawde fajnie smiga
Suwmiarka - 2014-10-24, 13:52
Temat postu: Komar'ek
Nawet Ci ładnie udało się go zrobić
Pozdrawiam :)

Mariusz - 2014-10-24, 17:33

Czy mi się zdaje czy to jednak Ty będziesz pierwszy?
tomekM - 2014-10-24, 19:10

A to Ty jeszcze swoim 2350 nie jezdzisz? o_O
Mariusz - 2014-10-25, 18:12

Nie T_T
Suwmiarka - 2014-10-26, 10:46

tomekM, pamiętasz o obecanych nuemrkach 2330
Komar'y są fajne, ale pedałowe są żadkie/.
Mój ulubiony model to 2330 = ale bardzo trudno trafić na takiego
:faja

tomekM - 2014-11-28, 21:32




Silnik rozpoczety.teraz kartery sie moczą a jutro może poczyscimy coś dalej :faja









Troszkę pomyłem,troszkę poczyściłem,teraz czas na wieczorne piwko.Może jutro coś dalej...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group